×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
واکنش حماس به جنگ فاشیستی اشغالگران با بیمارستان‌های غزه

واکنش حماس به جنگ فاشیستی اشغالگران با بیمارستان‌های غزه، جنبش حماس تشدید تجاوزات وحشیانه اشغالگران علیه بخش بهداشت و بیمارستان‌های غزه را دلیلی آشکار بر جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دانسته از امت عربی ـ اسلامی و همه آزادگان جهان خواست برای مهار جنایات شنیع این رژیم علیه فلسطینیان اقدام کنند.

 

به گزارش شهر مردم، تجارت ۱۰۰، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به جنایات اخیر اشغالگران صهیونیست در مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه و یورش به بیمارستان‌های ناصر و امل در خان‌یونس و محاصره این بیمارستان‌ها اعلام کرد که تشدید تجاوزات رژیم اشغالگر علیه بخش بهداشت غزه دلیلی آشکار بر جنگ نسل‌کشی این رژیم علیه مردم فلسطین است.

این بیانیه حماس ساعاتی بعد از حمله ارتش اشغالگر به بیمارستان امل در خان‌یونس صادر شد.

در این بیانیه آمده است که دشمن اشغالگر با حمله به بیمارستان النصر و محاصره بیمارستان امل و حمله به بیمارستان ناصر در خان‌یونس هم‌زمان با تداوم جنایات جنگی آن در مجتمع پزشکی الشفاء علیه غیرنظامیان بی‌دفاع اعم از بیماران و مجروحان، جنگ فاشیستی خود ضد بخش بهداشت غزه را گسترش داده است.

حماس افزود: این حملات وحشیانه دلیلی آشکار بر اصرار اشغالگران به ادامه جنگ نسل‌کشی علیه مردم ما و تلاش برای آواره کردن آنها از سرزمین خود با از بین بردن همه امکانات زندگی در نوار غزه و در رأس آن بیمارستان‌هاست.

در ادامه بیانیه حماس تأکید شده است که این جنایات ناقض همه توافقات و معاهدات بین‌المللی است و مقابل دیدگان همه جهانیان انجام می‌شود؛ درحالی که هیچ کس حرکتی نمی‌کند و همه ساکت مانده‌اند. جامعه جهانی و نظام بین‌الملل باید جلوی اشغالگران را بگیرد و جنایت‌های مستمر آنها علیه ملت بی‌دفاع و محاصره‌شده فلسطین را متوقف کند.

این جنبش در ادامه از ملت‌های عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان خواست با هر ابزاری که در دست دارند اقدام فوری برای حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه انجام دهند.

حماس تأکید کرد: این جنایات فاشیستی اشغالگران، تعهد ملت ما را به سرزمین خود بیشتر می‌کند و مقاومت ما در برابر ماشین کشتار و تروریسم صهیونیستی، ثابت‌قدم باقی خواهد ماند تا زمانی که دشمن را نابود کنیم و آرمان‌های مردم فلسطین برای آزادی محقق شود.

دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی پس از جنایات وحشیانه در بیمارستان الشفاء اقدام به محاصره دو بیمارستان ناصر و امل در خان‌یونس کردند.

بیمارستان الشفاء از ابتدای هفته گذشته تحت محاصره و حملات وحشیانه ارتش اشغالگر قرار دارد و تاکنون صدها نفر از کادر درمانی، بیماران و پناهندگان داخل بیمارستان به شهادت رسیده‌ یا زخمی شده‌اند.

اشغالگران محاصره وحشتناکی علیه این بیمارستان و مناطق اطراف آن تحمیل کرده‌اند و به‌مدت یک هفته است که افراد محبوس در بیمارستان الشفاء و خانه‌های اطراف آن آب و غذا ندارند.

«سلامه معروف» رئیس دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که صدها غیرنظامی در داخل مجتمع پزشکی الشفاء توسط نیروهای اشغالگر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. صهیونیست‌ها از هفته قبل شروع به قتل‌عام غیرنظامیان در این بیمارستان کرده‌اند و علاوه بر آن کل منطقه اطراف این مجتمع پزشکی را به‌شکل دائمی مورد هدف قرار می‌دهند.

اما هولناک‌ترین جنایتی که نظامیان وحشی رژیم اشغالگر در مجتمع پزشکی الشفاء انجام داده‌اند تجاوز به زنان از جمله زنان باردار در این بیمارستان مقابل چشمان خانواده و همسرانشان و سپس به شهادت رساندن آنهاست!!

 

اسرائیل غیرنظامیان را سپر انسانی کرده است

همچنین باید گفت؛ هم‌زمان با ادامه حملات وحشیانه و محاصره غیرانسانی که رژیم صهیونیستی علیه مجتمع پزشکی الشفاء در شهر غزه تحمیل کرده، سازمان دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی، استفاده عمدی ارتش اشغالگر از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی در این بیمارستان و اطراف آن را مستند و اعلام کرد که ارتش اسرائیل برای تامین امنیت و محافظت از نیروهای خود در داخل و اطراف بیمارستان الشفاء، که از دوشنبه هفته گذشته مورد حمله نیروهای اسرائیلی قرار گرفته، از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

این سازمان تاکید کرد، شواهد نشان می‌دهد که نیروهای اسرائیلی از غیرنظامیان بیمار و آواره در داخل مجتمع پزشکی الشفاء به عنوان سپر انسانی استفاده و از آنها چه در زمینه عملیات‌های نظامی خود در داخل بیمارستان و چه ایجاد پوشش برای نیروهای لجستیکی و خودروهای نظامی ارتش اسرائیل سوءاستفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، یکی از شاهدان عینی جنایات ارتش اسرائیل در بیمارستان الشفاء با نام مخفف «خ.ف» که از آوارگان حاضر در این بیمارستان بود اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی روی سر او و ۳ جوان دیگر دوربین نصب کرده و آنها را مجبور کردند تا وارد یکی از اتاق‌های بیمارستان الشفاء و نیز چند مکان دیگر بشوند.

به گفته منبع مذکور، این غیرنظامیان فلسطینی مجبور شدند چند ساعت متوالی در ساختمان جراحی عمومی بیمارستان الشفاء حرکت کنند تا صهیونیست‌ها اطلاعاتی که می‌خواستند را در دوربینی که بر سر این افراد نصب شده بود ثبت کنند.

این منبع گفت که ارتش اسرائیل از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر هر خطر احتمالی استفاده کرده و سرنوشت جوانان دیگری که همراه او بودند معلوم نیست. همچنین عناصر ارتش اشغالگر چندین ساختمان و نیز داروخانه‌ها را در مجتمع پزشکی الشفاء به آتش کشیده و صدها بیمار و آواره را در یک ساختمان حبس کرده و نیز در داخل مکان های مختلف در بیمارستان مشغول کشتار و اعدام‌های میدانی متعدد هستند.

«م.ن» یکی دیگر از شاهدان این جنایات که ۶۰ سال دارد نیز به نوبه خود اعلام کرد که ارتش اسرائیل پسر او را مجبور کرد تا وارد زیرزمین‌های بیمارستان الشفاء و فاضلاب این بیمارستان شود. همچنین ارتش اسرائیل از بسیاری از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده و آنها را مجبور کرد پشت سر نیروهای ارتش اسرائیل و خودروهای نظامی آن بایستند و از هرگونه حمله احتمالی به این نیروها جلوگیری کنند.

همسر یکی از پرستاران بیمارستان الشفاء هم در گفت‌وگو با تیم دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد که با چشمان خودش دید نیروهای اسرائیلی از همسرش به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند تا درهای بخش‌های مختلف بیمارستان را طی چند ساعت متوالی باز کنند.

او در ادامه اعلام کرد که خبری از همسرش نیست و می‌ترسد که نیروهای دشمن او را کشته باشند.

اعضای چند خانواده ساکن در مجاورت مجتمع پزشکی الشفاء هم گزارش دادند که ارتش اسرائیل برای ورود به خانه‌های اطراف این بیمارستان از غیرنظامیان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

یکی از زنان فلسطینی ساکن خانه‌های اطراف بیمارستان الشفاء گفت که یک جوان فلسطینی درحالی که بسیار آشفته بود و تنها یک لباس زیر به تن داشت وارد خانه او شده و اعلام کرد که ارتش اسرائیل او را فرستاده تا از مردم ساکن خانه‌های اطراف بیمارستان الشفاء بخواهد فورا خانه‌های خود را تخلیه کنند وگرنه این خانه‌ها بر سرشان خراب می‌شود.

دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در ادامه گزارش خود تاکید کرد که شواهد جمع‌آوری شده نشان می‌دهد ارتش اسرائیل از تعدادی از بازداشت شدگان فلسطینی در بیمارستان الشفاء به عنوان سپر انسانی در مناطق جنگی استفاده می‌کند.

به نقل از تسنیم، بیمارستان الشفاء از ابتدای هفته گذشته تحت محاصره و حملات وحشیانه ارتش اشغالگر قرار دارد و تاکنون صدها نفر از کادر درمانی، بیماران و پناهندگان داخل بیمارستان به شهادت رسیده‌ یا زخمی شده‌اند.

روزنامه یدیعوت آحارانوت روز گذشته به نقل از بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد، حدوداً ۱۷۰ فلسطینی در حمله به بیمارستان الشفاء کشته شده و بیش از ۸۰۰ نفر نیز بازداشت شده‌اند و در مراحل بازجویی به‌سر می‌برند.

در این بیانیه که توسط سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی صادر شد، اذعان شده است که ارتش اسرائیل در حمله خود به بیمارستان الشفاء از موشک، تک‌تیرانداز و آتش بالگرد استفاده کرده است که ۳۵ مورد از آن طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

true
true
واکنش حماس به جنگ فاشیستی اشغالگران با بیمارستان‌های غزه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true