×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نگرانی رییس کمیته اطلاعاتی آمریکا نسبت به تلافی حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران

نگرانی رییس کمیته اطلاعاتی آمریکا نسبت به تلافی حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران ، رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در گفت‌وگویی در پی افزایش تنش‌ها در منطقه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و بیم حمله تلافی‌جویانه ایران، مدعی شد که جان آمریکایی‌ها در منطقه در خطر است.

به گزارش شهرمردم، «مایک ترنر» رییس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا روز یکشنبه(دیروز) مدعی شد که در پی گسترش تنش‌ها در منطقه بر اثر حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق، جان آمریکایی‌های منطقه در خطر است.

پایگاه خبری هیل در این باره گزارش داد که در پی حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، نگرانی‌ها درباره هدف قرار گرفتن منافع آمریکا در منطقه دوباره بروز یافته است.

دوشنبه گذشته، رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد که در نتیجه این حمله، بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

افزون بر این، ۱۳ نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

مقامات آمریکایی پیشتر به دلیل هراس از هر گونه اقدام تلافی‌جویانه ایران مدعی شدند که هیچ اطلاعی از قصد رژیم صهیونیستی برای انجام این حمله نداشته‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد که « پاسخ به مطالبه ملی برای مجازات پشیمان کننده دشمن جنایتکار صهیونیستی به فضل الهی تحقق خواهد یافت.»

ترنر در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان در پاسخ به سوالی درباره ماهیت تهدید ناشی از ایران و این که آیا آمریکایی‌ها در خطر هستند، گفت: من فکر می‌کنم که جان آمریکایی‌ها در خطر است. به یاد داشته باشید که با وجود عملکرد کند دولت بایدن در پاسخ به این حملات، نیروهای نیابتی ایران حملات علیه نظامیان آمریکایی در منطقه را ادامه داده‌اند.»

حملات نیروهای مقاومت منطقه به منافع آمریکا در پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت واشنگتن از آن انجام شد. با وجود ادعای دولت آمریکا مبنی بر کمک‌های مالی و تسلیحاتی ایران به نیروهای مقاومت و کنترل اقدامات آن‌ها، مقامات ایران این ادعا را رد و تاکید کرده‌اند که نیروهای مقاومت به طور مستقل و طبق صلاحدید خود عمل می‌کنند.

ترنر به انتقال جنگ‌افزارهای بیشتر آمریکا به منطه در پی جنگ غزه اشاره کرده و با نادیده گرفتن نقش آمریکا در شدت یافتن حملات رژیم صهیونیستی و گسترش تنش‌ها در منطقه گفت: آمریکا توانمندی‌های دفاعی بیشتری را به منظور ورود مستقیم ایران به این جنگ با اسراییل، به این منطقه منتقل کرد، اگرچه حماس نیروی نیابتی آن‌ها است و جنگ مستقیما با آن ادامه دارد.

این مقام ارشد سنای آمریکا همچنین با ادعایی علیه نقش ایران در منطقه مدعی شد: حزب‌الله همچنان در لبنان تهدیدی برای اسراییل محسوب می‌شود. اما کنسولگری در سوریه، هدفی مشروع برای اسراییل بود

با این وجود، او حمله رژیم صهیونیستی به ساختمال کنسولگری ایران در سوریه را «بسیار غیرعقلانی» توصیف کرد، چراکه به گفته او این حمله هم‌زمان با تلاش آمریکا برای جلوگیری از ورود ایران به یک درگیری گسترده‌تر انجام شد.

ترنر گفت: در عین تلاش ما برای فشار آوردن به ایران به منظور جلوگیری از ورود آن به درگیری، هم از طریق حضور نظامی آمریکا و هم از طریق  پاسخ‌مان به حملات علیه نظامیانمان، این(حمله) مسلما، باعث گسترش این مسئله به سراسر منطقه می‌شود.

true
true
نگرانی رییس کمیته اطلاعاتی آمریکا نسبت به تلافی حمله تل‌آویو به کنسولگری ایران
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true