×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نماینده مجلس: اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه نیازمند همکاری دولت و مجلس است

نماینده مجلس: اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه نیازمند همکاری دولت و مجلس است ، نماینده مردم زابل و زهک در مجلس با بیان اینکه اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه نیاز به قوانین تسهیل‌گر در مجلس دارد گفت: امیدواریم مجلس با هماهنگی دستگاه قضا قوانین مورد نیاز را تنظیم و در حوزه اجرا نیز بخش‌های مختلف دولت همراهی کافی را داشته‌ باشند.

سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، ابلاغ شد.

به گزارش شهرمردم، محمد سرگزی در گفت‌وگو با میزان، در این باره اظهار داشت: سند دستگاه قضایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری تنظیم و با ورود حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای بروزرسانی شد و نکات بسیارخوبی در این سند ارزشمند با چند رویکرد دیده شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: کاهش اطاله دادرسی به عنوان دلیل اصلی بسیاری از مشکلات دستگاه قضا و مردم در سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه به جد پیگیری می‌شود.

وی گفت: برای رسیدن به این مهم پیش‌بینی شد تا از ظرفیت‌های فناورانه استفاده و مرکز انفورماتیک قوه قضاییه تقویت و بروزرسانی و دسترسی به اطلاعاتی که به صورت برخط و تجمیعی در حوزه‌هایی که زمینه ایجاد فساد را فراهم می‌کند همچون ارز (یارانه‌ای و دولتی) و سایر موارد ایجاد شود.

سرگزی تاکید کرد: رویکرد جدی قوه قضاییه در مبارزه با بستر‌های فسادزا که دغدغه مردم بوده، از نکات مهم در سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه است، چراکه برخورد با علت بسیار مؤثرتر از مقابله با معلول‌هاست.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه نیاز به تصویب قوانین تسهیل‌گر در مجلس دارد گفت: امیدواریم مجلس با هماهنگی دستگاه قضا قوانین مورد نیاز را تنظیم و در حوزه اجرا نیز بخش‌های مختلف دولت همراهی کافی را داشته باشند.

true
true
نماینده مجلس: اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه نیازمند همکاری دولت و مجلس است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true