×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند

نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند ، خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان این که نامگذاری سال‌ها تشریفات نبوده بلکه تعیین نقشه راه است، گفت: حداقل انتظار از مسوولان است که موانع را از سر راه تولید و مشارکت مردم بردارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شهرمردم، آیت الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته (۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۳) تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، درباره شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: کارشناسی ها و دقت ها می شود تا رهبر معظم انقلاب به یک نامی می رسند، مشکلات را در نظر می گیرند که مشکلات چیست و راه حل آن چیست؟

وی بیان‌داشت: همه می‌دانند مشکل کشور اقتصادی است و تمام نامگذاری های سالیان اخیر حول محور کارگشایی و حل مشکلات اقتصادی بوده است.

آیت‌الله خاتمی ادامه‌داد: جهش تولید بسیار مهم است، زیرا با جهش تولید همه شاخص های اقتصادی تغییر پیدا می کند، بیکاری و نرخ تورم کاهش می‌یابد، صادرات رونق پیدا می کند، استقلال اقتصادی پیدا می شود و خروجی این همه عبارت، عزت ملی و سربلندی ایران است.

وی تاکید کرد: البته این همه کارها بدون مشارکت مردم امکان ندارد و هیچ جایگزینی برای مشارکت مردم نیست.

وی با بیان اینکه در رابطه با مشارکت مردم حرف های گفتنی زیاد است، گفت: مسوولان موانع را از سر راه بردارند طوری عمل نکنند که کسی که می خواهد تولید کند پشیمان شود و بگوید ما از خیر آن گذشتیم؛ بنابراین حداقل انتظاری که از مسوولان می رود این است که امر تولید و مشارکت مردم را در عرصه تولید تسهیل کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: مردم هم به تولید داخلی بها دهند تا جنس داخلی هست از آنها استفاده کنند، البته تولیدکنندگان داخلی ها هم دقت کنند که خوب و محکم درست کنند که قابل رقابت با خارجی باشد و شعار «ما می توانیم» شعار واقعی مردم ایران است.

در عملیات طوفان الاقصی ابتکار عمل دست شبکه مقاومت است

آیت الله خاتمی درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: ششمین ماه طوفان الاقصی و تولد طوفان الاقصی است که در طول تاریخ ۷۶ ساله رژیم صهیونیستی بی سابقه است. در طول این مدت مدام دم از پیروزی می‌دهند، در حالی که این روزها همه تلاش بیهوده اشان این است که بگویند ما شکست نخوردیم در حالی که قطعا شکست خوردند.

وی با تاکید بر اینکه ابتکار عمل دست شبکه مقاومت است نه دست صهیونیست ها، افزود: جنایات فجیعی که این وحشی ها انجام می دهند، نشان‌دهنده از انفعال و استیصال این جنایتکاران است.

امروز مقاومت یک شبکه پیوسته شده است

امام جمعه موقت تهران ادامه‌داد: مقاومت روزی عنوان محور بود، اما امروز مقاومت یک شبکه پیوسته شده است. حزب الله لبنان از یک سو، انصار الله یمن از یک سوی دیگر و حشدالشعبی عراق هم از سوی دیگر هماهنگ با هم عمل می کنند و به فضل خدا نتیجه این هماهنگی نابودی رژیم صهیونیستی است.

آیت الله خاتمی گفت: رژیم صهیونیستی توان شکست مقاومت را ندارد و به فضل خدا در آستانه ناتوانی کامل است. حرف اول را فقط مقاومت زده، می زند و خواهد زد.

خطیب موقت تهران ادامه‌داد: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنا بر بشارت قرآنی، آینده هم برای مقاومت است. آیات قرآنی تصریح دارد که به فضل خدا پیروز میدان مقاومت است.

وی اضافه‌کرد: جنایاتی که این روزها رژیم وحشی صهیونیستی در غزه انجام می دهد جنایاتی بی بدیل است؛ جنایاتی که زبان از گفتن آنها شرم دارد.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: راهپیمایی روز قدس امسال قصه دیگری است، همیشه روز قدس های ایران با شکوه بوده است. به فضل خدا امسال آمدنتان یعنی خدا قوت به این قهرمانان و شجاعان میدان و مردان و زنان نستوهی است که زیر بمباران و موشک باران مقاومت می کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه درباره حادثه تروریستی روسیه گفت: نظام ما اعلام کرده که ما ترور را در همه جای دنیا محکوم می کنیم که این حرف درستی است.

وی بیان‌داشت: گفتند داعش بیانیه داده که مسوولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است که می گویند برای رد گم کردن است. باید بگویم به فرض مثال این حرف راست باشد، اما داعش جز آمریکا نیست. تولیدکننده داعش آمریکا است. وزیر اسبق آنها و کاندیدای ریاست جمهوری شان به صراحت گفت که آنها داعش را برای مقابله با انقلاب اسلامی تولید کردند.

داعش یک تشکل آمریکایی و اسراییلی است

آیت الله خاتمی تاکید کرد: داعش یک تشکل آمریکایی و اسراییلی است. ۱۸۰ روز است که رژیم صهیونیستی جنایت می کند، چرا این جنایتکاران کمترین تهاجم علیه صهیونیست ها را ندارند برای این که یکی هستند؛ داعش یعنی اسراییل، داعش یعنی آمریکا چه گفته باشند چه نگفته نباشند.

۱۲ فروردین غدیر نظام اسلامی است

خطیب موقت جمعه درباره مناسبت روز جمهوری اسلامی هم گفت: ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی که در حقیقت غدیر نظام اسلامی است و مساله مهمی بود که تغییر یک نظام که ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی که به تعبیر امام «نه یک کلمه کم نه کلمه زیاد» رای دادند و به تعبیر امام اگر اسلام را می خواهیم باید این جمهوری اسلامی را حفظ کنیم.

اجتماع ۱۰۰ هزار نفری امام حسنی ها در استادیوم آزادی مایه افتخار بود

وی درباره تقارن بهار معنویت و بهار طبیعت گفت: مردم ما با حضور در اماکن متبرکه اعلام کردندکه شادی ما هم با یاد خدا است.

امام جمعه موقت تهران درباره اجتماع امام حسنی ها (ع) در ورزشگاه آزادی، افزود: این اجتماع صد هزار نفری در استادیوم مایه افتخار بود. معنای این حرف این است که مردم ما دلداده خدا هستند و اردوگاه دل آنان عشق به خداوند است؛ صدا و سیما هم در این رابطه کم نگذاشت و جلسات قرآنی فراوانی پخش کرد.

آمارهای کشته های تصادفات نوروزی برای ما بسیار سنگین است

آیت الله خاتمی درباره سفرهای نوروزی خاطرنشان‌کرد: همه خدمت کردند که مردم در ایام نوروز آسایش و راحتی داشته باشند. گرچه آمارهای کشته های تصادفات برای ما بسیار سنگین است، از خداوند می خواهیم که سالی بر این مردم بگذرد که در ایام نوروز این حوادث سخت تصادفات را نداشته باشیم.

وی افزود: از همه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، کادر بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر، صدا و سیما و همه آنهایی که در محل کارشان ماندند تا به مردم خدمت کنند صمیمانه تشکر می کنم.

خطیب جمعه تهران همچنین درباره حضرت علی (ع) و مقام والای آن حضرت، گفت: واقعیت این است که علی شناسی به این آسانی نیست، او قله است و ما حتی توان رسیدن به پای این قله را هم نداریم.

true
true
نامگذاری شعار سال تعیین نقشه راه است/ مسوولان موانع را از سر راه تولید بردارند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true