×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۱۲ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
منطقه ۵ قطب توسعه ورزشی شهر شیراز

شهردار منطقه ۵شیراز خبر داد: اجرای ۱۶۰پروژه عمرانی در مسیر توسعه این منطقه، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهرمردم ، بایدبه منطقه پنج شهرداری شیراز از نظر عمرانی  توجه بیشتری شود. رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در بازدید اعضای این کمیسیون از روند اجرای پروژه های منطقه ۵شهرداری شیراز با بیان مطلب فوق گفت: به منطقه پنج شهرداری شیراز از نظر عمرانی باید توجه بیشتری شود،که در این رابطه هم اکنون نیز پروژه‌های متعدد و خوبی در سطح منطقه در حال اجرا است که برخی از آنان با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده تا پایان سال و برخی دیگر نیز تا تابستان سال‌آینده به بهره‌برداری می‌رسد اما نیاز است تا پروژه‌های بیشتری در این منطقه تعریف شود.

مهندس رضا محمدیان افزود: پروژه های توسعه فضای سبز، احداث سالن کتابخانه، پروژه احداث سالن‌های توپی و غیرتوپی و احداث زمین های روباز ورزشی و همچنین پروژه‌های متعدد فرهنگی در حال اجرا است که با اتمام آنان چهره منطقه دگرگون می‌گردد.

*افزایش صد در صدی اعتبارات عمرانی نسبت به سال گذشته

ناظر شورای شهر شیراز در شهرداری منطقه پنج نیز با اشاره به افزایش صد در صدی اعتبارات عمرانی نسبت به سال گذشته در این منطقه، اظهار داشت: بر همین اساس اجرای پروژه ها در سطح منطقه شتاب بیشتری به خود گرفته است و همچنین پروژه های جدیدی نیز تعریف شده است. افسانه خواست خدایی افزود: سال گذشته بودجه شهرداری منطقه پنج۲۸۰ میلیارد تومان بوده‌است که با پیگیری‌های مستمر در شورای اسلامی شهر شیراز و گزارشی که شهردار منطقه ارایه نمودند، مبلغ بودجه به ۵۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته‌است که رقم خوبی برای اجرای پروژه‌ها به شمار می‌رود. وی تصریح کرد: اتفاقات بزرگ و خوبی از لحاظ عمرانی در سطح منطقه روی داده است که از آن جمله می‌توان به اجرای مگاپروژه تقاطع نواب صفوی به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی شهر شیراز از لحاظ متراژ در سطح منطقه ۵ اشاره کرد که با تکمیل آن اراضی و املاک این منطقه دارای ارزش افزوده مضاعفی خواهد شد. ناظر شورا در شهرداری منطقه پنج با بیان اینکه این منطقه شهرداری قطب ورزشی شهر شیراز است، گفت: در این منطقه بیشترین سالن‌های ورزشی توپی و غیرتوپی  در حال اجرا و راه‌اندازی است و بیشترین فضاهای تفریحی نیز در این منطقه در حال اجرا است.

خواست خدایی افزود: یکی از اساسی ترین نیازهای منطقه توجه داشتن به ایمنی شهروندان بود، که در این راستا منطقه پنج تنها یک ایستگاه آتش نشانی داشت که نمی‌توانست به خوبی ایمنی منطقه را تامین نماید بنابراین احداث ایستگاه آتش‌نشانی در خیابان بنی‌هاشمی و خیابان سپاه از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که ایستگاه آتش نشانی بنی هاشمی دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

*۵۳۴میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری منطقه۵ در سال جاری

شهردار منطقه ۵ کلانشهر شیراز نیز در حاشیه این جلسه در جما خبرنگاران گفتاز ارتقا کیفیت زندگی شهروندان به واسطه اجرای پروژه های عمرانی خبر داد .مهندس رضا مسعودی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در سال گذشته بودجه پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۵ شیراز معادل ۲۶۰ ملیارد تومان بود که در سال جاری با رشد بیش از ۱۰۰درصد به ۵۳۴ میلیارد توان افزایش یافته است.

او هدف از افزایش بودجه عمرانی را ارایه خدمات بهتر و بهبود کیفیت زندگی شهروندان بیان کرد و افزود: امیدواریم به واسطه تلاش‌های عمرانی جایگاه منطقه را تعالی بخشیده و شاهد ارتقای سرانه فضای سبز، افزایش سرانه ورزشی، تقویت آمادگی در زمان بروز سوانح و مواردی از این دست باشیم.وی در ادامه از اجرای عملیات کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۶۰ پروژه در قالب‌های عمرانی، خدمات شهری و فضای سبز داریم که بخشی از آنها به اتمام رسیده و شماری در مراحل سازندگی هستند.

این مقام مسئول از احداث انبار بحران در محدوده شهرداری منطقه ۵ خبر داد و افزود: امیدواریم تا پایان سال پارک شهدا، ایستگاه آتش نشانی بنی هاشمی، فاز اول تقاطع نواب، پارک تفریحات سالم، سالن تیراندازی، پروژه های لوله گذاری، بلوار ذاکرعباسعلی و بسیاری دیگر از پروژه ها به بهره برداری برسند.

شهردار منطقه ۵ کلانشهر شیراز در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این موضوع که جهش آسفالت در بسترهای کالبدی و در قلب محلات اجرا می‌شود، بیان کرد: بیش از ۳۱۵ هزار مترمربع روکش آسفالت در سطح منطقه ۵ اجرایی می‌شود که با عملیات بهسازی، جدول‌سازی و زیرسازی جمع کلی آن به بیش از ۸۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.مسعودی در بخش دیگری از سخنانش به احداث بلوار ذاکرعباسعلی با تمامی زیرساخت‌های لازم اشاره کرد و افزود: پروژه‌ها بر اساس نیازهای شهر و شهروندان با اولویت خدمت‌رسانی اجرا می‌شوند.وی با اشاره به اجرایی‌سازی پروژه‌های نواب و قائم گفت: بزرگترین پروژه تفاطع غیرهمسطح تاریخ شیراز در محدوده منطقه ۵ و در محور کمربندی در حال اجرا است. کمربندی شیراز یکی از محورهای پرخطری است که متاسفانه شاهد سوانح بسیاری در آن هستیم و با احداث این پروژه ها شاهد افزایش ایمنی در تردد، تسهیل دسترسی به حرم مطهر شاهچراغ( ع)، تسهیل عبور و مرور، حفظ هوای پاک و ایجاد ارزش افزوده برای مناطق کم برخوردار و بسیاری دیگر از مزیت ها خواهیم بود.

شهردار منطقه ۵ با قدردانی از حمایت های شورای اسلامی شهر و نگاه ویژه شهردار کلانشهر شیراز به مناطق کمتر برخوردار افزود: در منطقه ۵ شهردرای شیراز مگاپروژه های عمرانی و طرح های کوچک و متوسط به موازات یکدیگر به پیش می روند.

وی از استقبال گسترده شهروندان از پروژه های تفریحی و ورزشی در سطح منطقه ۵ خبر داد و افزود: رویکرد پارک مادر بر مبنای دهکده ورزشی متنوع تعریف شده که مجهز به پیست موتورسواری، زمین اسب دوانی، سالن ۲هزار نفره و سایر امکانات ورزشی است که در جنوب کشور بی همتاست.

*اجرای چندین پروژه در منطقه ۵ شهرداری شیراز

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم در حاشیه این بازدید به خبرنگاران گفت:پروژه های منطقه ۵ بیشتر حول محور حوزه ورزشی و تفریحی است که در این رابطه ما سه پروژه ورزشی در حال اجرا را در این منطقه داریم از جمله ساخت سالن غیر توپی در  کنار سالن پهلوانان  نصیری،سالن تیراندازی پارک مادر و ساخت مجموعه دیگری در کنار  پیست موتور سواری پارک مادر که این پروژه در دست اجرای ماست.

محمد امین افزود: اما در کنار این پروژه ما در حوزه محرومیت زدایی از سطح منطقه نیز اقداماتی را انجام دادیم که  در این راستا از سال گذشته تا کنون پروژه های محرومیت زدایی بسیاری در محور بنی‌هاشمی و کوشک میدان آغاز شده و در دست اجراست.

وی در خصوص وضعیت پروژه منطقه ۵ شهرداری شیراز هم گفت: منطقه ۵ دارای ظرفیت زیادی در زمینه  بوستان سازی است که از جمله مهمترین بوستانهای منطقه که نقشی فرامنطقه ای دارد پارک مادر است که یکی از پروژه های ما ساماندهی ورودی و راههای دسترسی این بوستان است که دارای ظرفیت بسیاری برای توسعه است.  امین گفت: امروز حجم بالایی از  پروژه های عمرانی با اعتباری بیش از ۵۵۰میلیارد تومان در این منطقه در حال انجام است که اجرای این پروژه ها نیازمند حجم بالایی از اعتبارات مالی است که با توجه به مشکلات مالی این روزهای کشور سعی کردیم یا استفاده از ظرفیتهای مالی مختلف به نوعی عمل کنیم که هیچ پروژه ای متوقف نشود و با تزریق اعتبارات مالی پروژه ها در مهر ماه نیز امیدواریم شاهد پیشرفتهای خوبی در زمینه توسعه عمرانی پروژه ها باشیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گذری هم به وضعیت چند کلان پروژه عمرانی شهرداری شیراز در این منطقه شهرداری زد و گفت: یکی از،مهمترین پروژه های ما در این منطقه تقاطع غیر هم سطح قائم به رحمت است که دارای پیشرفت خوبی است و عملیات اجرای شمعهای آن در بخش جنوبی پروژه آغاز شده و امیدواریم سال ۱۴۰۳در زمان مقرر شاهد افتتاح این پروژه اثر گذار باشیم. وی افزود: اما دیگر از مهمترین پروژه های ما تقاطع غیرهم سطح نواب به کمربندی و رهگذر احمدبن موسی(ع) است که این پروژه نیز پیشرفت خوبی دارد و تنها برای اجرای تقاطع نواب در منطقه ۵ما نیازمند تملک بیش از ۸هکتار زمین بودیم که انجام شد و امیدواریم سال۱۴۰۳ در زمان مورد نظر این پروژه هم به بهره برداری برسد.

امین گفت: یکی دیگر از مهمترین پروژه‌های ما که در امنیت شهروندان اطراف کمربندی اثرگذار است ساماندهی و ایمن سازی اطراف کمربندی جنوبی است که این پروژه نیز هم اکنون در حال اجراست و امیدواریم تابستان سال آینده شاهد افتتاح این پروژه و ایمن سازی کمربندی در منطقه۵ باشیم.

true
true
منطقه ۵ قطب توسعه ورزشی شهر شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true