×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ماجرای افزایش ده برابری هزینه کپسول های گاز مایع چیست؟

جلال الدین عرفانی-شهر مردم

فصل سرما در حالی آغاز شد که در ابتدای آخرین ماه پاییز، با اعلام نرخ جدید کپسول گاز مایع، برای آن دسته از مصرف کنندگانی که سهمیه گاز یارانه ای ندارند و افزایش گاه تا ده برابری نرخ ها، سرمای هوا را برای آنها سردتر کرد، این نرخ گذاری جدید در کنار ابهامات، اعتراضاتی را از جانب برخی افراد از جمله، مالکان باغ شهرها و برخی از کارگاهها به همراه داشت و صد البته با توجه به تجربه گذشته در دو نرخی شدن بنزین، به نظر می رسد در آینده، شاهد بازار سیاه کپسول های گاز هم باشیم

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس: این افزایش نرخ شامل خانوارهایی که پیش از این یارانه سوخت به آنها تعلق میگرفته نمی شود

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، در گفت وگو با شهر مردم در این رابطه، گفت: بر طبق تاکید مجلس و شورای امنیت ملی، در خصوص طرح ساماندهی عرضه کپسول های گاز مایع، از ابتدای آذر ماه این طرح آغاز شد.اسدا.. طاهری، در خصوص علت افزایش ده برابری نرخ کپسول های گاز مایع، افزود: این افزایش نرخ، به هیچ عنوان شامل خانوارهایی که پیش از این، یارانه سوخت به آنها تعلق می گرفته، نمی باشد و قیمت هر کپسول گاز یارانه ای ۱۱ کیلویی هنوز هم برای آنها، همان ۲۷هزار و ۵۰۰تومان است، اما برای باغ شهرها و برخی کارگاههای کوچک که ساماندهی نشده بود، با توجه به برخی سوء استفاده ها، با تصویب مجلس و دولت، نرخ گاز مایع برای آنها طبق فوب خلیج فارس، قیمت گذاری می شود.
وی، اشاره به سهمیه ماهیانه ۴۴کیلویی گاز مایع برای هر خانوار، گفت: کسانی که منزل آنها فاقد گاز شهری است، می توانند با ارایه اسناد و ثبت نام در سامانه، در صورت تایید اینکه از گاز شهری استفاده نمی کنند، از کپسول گاز یارانه ای استفاده کنند.
طاهری، در خصوص اتباع خارجی ساکن در شیراز نیز گفت: در خصوص اتباع، برای آنها هم ساز و کارهایی تعریف شده که در صورت تایید فرمانداری، محل زندگی آنها هم می توانند از این خدمت استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، در پاسخ به این سوال خبرنگار ما، مبنی بر ایجاد زمینه بروز تخلف و ایجاد بازار سیاه به دلیل دو نرخی شدن قیمت کپسول گاز، گفت: متاسفانه اینگونه سوء استفاده، دور از ذهن نیست و قطعا یک آشفتگی بازار را خواهیم داشت که باید برای بروز چنین مشکلاتی نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

*ثبت ۵۳ تخلف گرانفروشی در حوزه توزیع کپسول گاز مایع
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان ‏سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم به خبرنگار ما، گفت: اینکه علت این افزایش نرخ چیست را باید مسئولین شرکت نفت، پاسخ دهند و این به ما ارتباطی ندارد و وظیفه ما، تنها برخورد با کسانی است که کالا را گران تر از قیمت مصوب در اختیار مصرف کننده بگذارند.
حسنی، ادامه داد: در همین راستا، از ابتدای سال تا کنون، ۵۳ فقره تخلف گرانفروشی در زمینه فروش کپسول گاز ثبت و متخلفین برای تعیین مجازات، به تعزیرات معرفی شدند.
وی، در خصوص دو نرخی شدن کپسول گاز، با اشاره به احتمال ایجاد یک بازار سیاه در زمینه توزیع گاز مایع، گفت: دو نرخی شدن نرخ کپسول گاز، ما را به سمت فروش در بازار سیاه می برد و باید ساز و کاری برای جلوگیری از این کار، ایجاد شود.
حسنی گفت: اگر نتوانیم به میزان نیاز بازار، کپسول گاز توزیع کنیم با مشکل و انحرافاتی مواجه می شویم، در همین راستا، ما نیز در حوزه نظارت بر گرانفروشی، تمامی تلاش خود را به کار می بندیم، اما این نافی مسئولیت متولی حوزه نفت نمی شود و آنها هم باید گاز مورد نیاز را به دست مصرف کننده واقعی برسانند.

true
true
ماجرای افزایش ده برابری هزینه کپسول های گاز مایع چیست؟
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true