×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
لزوم افزایش تعداد دوربین‌ها در جاده‌های فارس/آمار تصادفات در استان فارس بالا است

فرخنده آشوری – شهرمردم
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی فارس، در رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانه پلیس، با بیان اینکه وضعیت خوبی در تعداد نداریم، گفت: سه عنصر جاده، خودرو و انسان نقش اساسی دارند که باید انسان را به عنوان راننده آموزش دهیم، اگر هر کدام از دستگاه ها، نقش خود را به درستی انجام دهد، می توان آمار تصادفات را کاهش داد.
سردار ملک زاده، با تاکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه ها در کاهش تصادفات، بیان کرد: نصب دوربین ها باید جدی گرفته شود، باید در فرهنگ سازی و هشدارها و پیشگیری ها، توسط رسانه ها و فضاهای مجازی تلاش کرد، علت خیلی از تصادفات، عامل انسانی است و باید از این نوع تصادفات، پیشگیری کرد.
ملک زاده، با بیان اینکه اگر دستگاه هایی مثل راهداری، پلیس و غیره در جاده ها حضور موثری داشته باشند، شاهد کاهش جرایم رانندگی و تصادفات خواهیم بود، تصریح کرد: با برنامه ریزی و همکاری مجموعه ها، می توان ۳۰ درصد تصادفات را مدیریت کرد و در استان، ظرفیت لازم وجود دارد.
این مقام انتظامی، متذکر شد: همکاری های بین دستگاهی، فقط به این رزمایش ها اکتفا نکنند و در زمان های دیگر هم همکاری کنند، ما آمار بدی را در تصادفات در سطح کشور داریم، باید دوربین ها را افزایش داد، آمار نیرویی ما، جواب نمی دهد، اما دوربین ها موثرند، امیدواریم قول هایی که در این زمینه داده شده، محقق شود.
ملک زاده، با تاکید بر لزوم همکاری بین دستگاهی، عنوان کرد: اگر حتی بتوانیم یک نفر از تلفات تصادفات را کاهش دهیم، کمک بزرگی کردیم، ما باید برای کاهش آمار تصادفات، تلاش مضاعف داشته باشیم، بنابراین در حوزه فرهنگی و تولید محتوا و مستند سازی، آماده همکاری با رسانه ها هستیم.

* خدمات رسانی ۱۳۵ گشت خودرویی در فصل زمستان در جاده ها
در ادامه این برنامه، علیرضا راستیار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، با بیان اینکه ۲۱ هزارکیلومتر راه با انواع آب و هوایی در استان فارس وجود دارد، گفت: با توجه به نوع راه ها و کریدور بودن راه های فارس، نیازمند اقداماتی در راستای خدمات رسانی با برنامه رسانی های مناسب باشیم.
وی، با بیان اینکه ۳۴۰ میلیون تردد از ابتدای سال تاکنون داشتیم که نسبت به سال گذشته، شاهد رشد بودیم، افزود: ما بر اساس تقویم ابلاغی راهداری، برنامه ریزی لازم را از ابتدای تابستان امسال برای فصل زمستان، آماده شدیم و مقدمات را با استفاده از ظرفیت ها آماده کردیم.
راستیار، ادامه داد: بیش از ۶ هزار کیلومتر راه برف گیر داریم که با توجه به گردنه های این مسیرها، نیازمند خدمات رسانی ویژه هستیم، ۱۳۵ گشت خودرویی با استفاده از ۳۸۰ دستگاه از انواع تجهیزات و ماشین آلات در زمستان، به کاربران جاده ای و مردم استان فارس خدمات رسانی می کنیم.
وی، تصریح کرد: ۱۳۹ دستگاه سرعت شمار، ترددها را رصد می کنند تا بتوانیم با نظارت کافی توسط دوربین ها، خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

*دستگاه ها برای کاهش تصادفات خود را ارتقا دهند
محمودرضا رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این برنامه، با بیان اینکه برای رسیدن به هدف مناسب، نیازمند همدلی در کارها هستیم، گفت: امیدواریم از بارندگی پیش بینی شده با آمادگی لازم عبور کنیم، در تصادفات نیز تقریبا مشابه سال قبل بودیم، در گلوگاه های ایمنی، تکلیف مشخص شده است.
وی افزود: باید دستگاه ها برای کاهش تلفات جاده ای، اعتبارات لازم را تامین کنند، برخی از دستگاه ها، توانستند در این حوزه خود را ارتقا دهند و امیدواریم سایر دستگاه ها نیز خود را ارتقا دهند.

true
true
لزوم افزایش تعداد دوربین‌ها در جاده‌های فارس/آمار تصادفات در استان فارس بالا است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true