×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فشار غرب در سایه دیپلماسی اقتصادی فعال دولت سیزدهم کاهش یافت

فشار غرب در سایه دیپلماسی اقتصادی فعال دولت سیزدهم کاهش یافت ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دیپلماسی اقتصادی فعال دولت و عضویت در پیمان‌هایی همچون بریکس و شانگهای باعث کاهش فشار غربی‌ها در حوزه اقتصادی به کشور شده است.

به گزارش شهرمردم ، محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: در حوزه دیپلماسی اقتصادی ما شاهد اقدامات خوبی از سوی دولت سیزدهم در طول دو سال گذشته بوده‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی فعال دولت باعث شده تا شرایط کشورمان در مجامع بین المللی شرایط بهتری باشد و عضویت در پیمان‌های اقتصادی بریکس و شانگهای موقعیت ما را در مجامع بین المللی بهبود بخشیده است.

وی افزود: علاوه بر این، عضویت در این پیمان‌ها و به طور کل دیپلماسی فعال اقتصادی دولت سیزدهم باعث کاهش فشار غربی‌ها در حوزه اقتصادی به کشورمان شده و تاثیرات مثبتی را در این زمینه نیز داشته است.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه ارتباط با کشورهای همسایه حرکت‌های خوبی از سوی دولت سیزدهم دیده شده و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده اما باید این اقدامات سرعت بیشتری به خود بگیرد و ما در این حوزه باید با سرعت بیشتری کار کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ۱۵ کشور را در همسایگی خود داریم و همسایگی با این ۱۵ کشور ظرفیت‌های زیادی را از نظر اقتصادی و تجاری برای ایران ایجاد کرده است که استفاده از همه این ظرفیت‌ها نیازمند کار و تلاش شبانه روزی است.

وی افزود: سرعت کم در استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری نباید باعث شود تا بازار کشورهای همسایه در اختیار کشورهای دیگر قرار گیرد.

به گزارش شهرمردم، کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از تجارت غیرنفتی ۵۰ میلیارد دلاری ایران و ۱۵ کشور همسایه در ۱۰ ماهه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱.۸ درصدی همراه بوده است.

true
true
فشار غرب در سایه دیپلماسی اقتصادی فعال دولت سیزدهم کاهش یافت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true