×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فرصت جذب گردشگران با شمیم جاودانه گل نرگس

فرصت جذب گردشگران با شمیم جاودانه گل نرگس، به گزارش خبرگزاری شهر مردم، عضو شورای بخش مرکزی شهرستان خفر گفت: شمیم خوش گل نرگس در شهرستان خفر باعث شده است که سالانه شاهد حضور مهمان‌ها و گردشگران بسیاری از کشورها و استان‌های مختلف در این شهرستان باشیم.

مسیح الله کریمی گفت: شهرستان خفر یکی از شهرستان‌هایی است که حدود ۵۰۰ هکتار گل نرگس زیر کشت دارد و قابل ذکر است که بیشترین کشت این گل را در روستای بالاشهر این شهرستان داریم.

به گفته وی، شمیم خوش گل نرگس در شهرستان خفر باعث شده است که سالانه شاهد حضور میهمان‌ها و گردشگران بسیاری از کشور ها و استان‌های مختلف در این شهرستان باشیم.

عضو شورای بخش مرکزی شهرستان خفر با بیان اینکه گل نرگس نوع شهلا خوش‌بوترین نوع گل نرگس است، افزود: هر ساله برداشت گل نرگس از اوایل آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اواسط اسفند ماه ادامه دارد.

کریمی اضافه کرد: در روستای بالا شهر این شهرستان روزانه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلو نوبرانه گل نرگس برداشت می‌شود اما به مرور زمان روزانه‌ یک الی ۲ تن روانه بازارهای داخلی از جمله مشهد، تهران، اصفهان و شیراز می‌شود.

عضو شورای بخش مرکزی شهرستان خفربا اشاره به مدت نگهداری و ماندگاری گل نرگس اضافه کرد: گل نرگس باید در جای خنک دور از گرما و بخاری قرار گیرد که به مدت ۱۰ الی ۱۵ روز ماندگاری دارد.

کریمی با بیان اینکه عمده‌ترین مشکلات کشاورزان کمبود آب است، افزود: اگر دولت بتواند تسهیلاتی همچون استخرهای پلی مری بدهد قطعاً می‌تواند در جهت اشتغالزایی کمک کند. همچنین کم آبی امسال باعث شد که خسارت‌های بسیاری بر روی باغ‌های انار و زمین‌های گل نرگس شهرستان خفر شاهد باشیم.

وی از مسئولان استان فارس خواستار حمایت و سرمایه‌گذاری در بخش عصاره‌گیری گل نرگس برای تولید این نوع گل این شهرستان شد.

true
true
فرصت جذب گردشگران با شمیم جاودانه گل نرگس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true