×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فارس دارای بیشترین آثار ثبت شده جهانی/ پیشنهادی برای ایجاد قطب رویدادهای گردشگری در کشور

فارس دارای بیشترین آثار ثبت شده جهانی/ پیشنهادی برای ایجاد قطب رویدادهای گردشگری در کشور، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری، صنایع دستی و میراثی فارس گفت: فارس با بیشترین آثار ثبت شده جهانی می‌تواند کانون رویدادهای گردشگری کشور شود.

 

به گزارش  شهر مردم، سید موید محسن‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌ المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ابتدا به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه صنایع دستی پرداخت و گفت: وجود بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی و کسب شهرت و عناوین ملی و جهانی چند شهر و روستای استان در حوزه صنایع دستی، فارس را به نمونه‌ای کم نظیر در کشور در حوزه صنایع دستی تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به نقش تسهیل‌گرانه این اداره کل گفت: دیدگاه ما این است که این صنعت و هنر می‌تواند سبب توسعه استان شود و اداره میراث وظیفه تسهیل امور مربوط به فعالیت بخش خصوصی را برعهده دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز دومین رویداد بزرگ گردشگری کشور پس از نمایشگاه تهران است افزود: ١٠ درصد آثار ثبتی کشور متعلق به شیراز است و فارس با اضافه شدن کاروانسرای ایزدخواست بیشترین آثار ثبت جهانی شده ایران را به خود اختصاص خواهد داد که می‌تواند با این ظرفیت‌ها مرکز و کانون انواع فعالیت‌های گردشگری شود.

وی افزود: گردشگری باید سبب ارزش افزوده و اشتغالزایی شود تا حس مشارکت مردم بومی منطقه را نیز به خود جلب کند و در همین راستا تلاش داریم رویدادهایی مثل جشنواره انار و خرمالوی باغ‌های قصردشت را در تقویم رویدادهای گردشگری ایران ثبت کنیم.

به نقل از مهر، در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس، شهردار شیراز، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری، معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس، مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و رؤسای تشکل‌ها و واحدهای گردشگری فارس حضور داشتند.

true
true
فارس دارای بیشترین آثار ثبت شده جهانی/ پیشنهادی برای ایجاد قطب رویدادهای گردشگری در کشور
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true