×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
فارس برفی بارانی می‌شود

فارس برفی بارانی می‌شود،  مدیرکل هواشناسی فارس اعلام کرد:‌ سامانه بارشی پیش از ظهر دوشنبه یازدهم دی، استان فارس را در بر می گیرد و به صورت باران خفیف و پراکنده همراه با وزش باد در مناطق مرکزی  و شرقی استان  و در شمال  هم بارش برف پیش بینی شده است.

 

به گزارش شهر مردم، مسعود حقیقت اظهار کرد: این سامانه بارشی با هشدار سطح زرد به ویِژه در سپیدان، ‌اقلید، رستم و نورآباد ممسنی گزارش شده و اواخر وقت دوشنبه یازدهم دیماه پایان می یابد.

وی تاکید کرد: اثر مخاطره همچون لغزندگی جاده ها و کاهش دید در بامداد سه شنبه دوازدهم دیماه در محور های کوهستانی مرکز و شمال استان وجود دارد.

حقیقت اضافه کرد: اتراق نکردن در بستر رودخانه ها و مسیل ها،‌احتیاط در تردد جاده ای به ویژه در آزاد راه شیراز و اصفهان و اطمینان از استحکام سازه موقت توصیه می شود.

به نقل از ایرنا بر اساس جدول میزان بارندگی در سال زارعی ( مهرماه تا اردیبهشت ) در ۴۷ ایستگاه، در شهر ستان کازرون ۱۱۵ و نیم میلی متر باران گزارش شده و در صدر قرار دارد ، منطقه خشت با ۱۰۶ و سه دهم , سپیدان با ۹۸ و هشت دهم، فیروز آباد با ۹۱، قائمیه با ۷۹ و نیم، فراشبند با ۷۲ و سه هم و نورآباد ممسنی هم با ۷۱ و هشت دهم میلی متر در رتبه های بعدی جای دارند.

همچنین در سد درود زن ۵۵ و در شیراز هم ۳۲ میلی متر باران باریده است.

بر اساس این گزارش میانگین میزبان بارندگی در کل استان در سال زارعی جاری تا نهم دیماه، ۳۴ و هشت دهم میلی متر گزارش شده و این در حالی است که مدت مشابه پارسال ۸۴ و چهار دهم میلی متر باران باریده بود که نشان از کاهش ۵۸ درصدی داشته است.

دمای هوای ۲۴ ساعت گذشته شیراز به ۶ درجه بالای صفر رسید و دشت نمندان اقلید هم با هفت درجه زیرصفر همچنان سردترین منطقه فارس را به خود اختصاص داده است.

true
برچسب ها : , , ,
true
فارس برفی بارانی می‌شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true