×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
عدم عمل به تعهدات سه دستگاه متولی ساماندهی رودخانه چنار راهدار/در کشور بیشتر مدیران در گروه مدیران فساد گریز هستند

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس که مهمان جلسه صحن علنی این هفته شورای شهر شیراز بود با اشاره به برخی همکاریهای این نهاد با مدیریت شهری شیراز از جمله در موضوع آزادسازی حریم کمربندی، جمع آوری ضایعات فروشیها از این محل و ساماندهی آنها گفت: ساماندهی مراکز ضایعات از جمله مواردی است که می تواند کاهش سرقت ها را در پی داشته باشد. همچنین از نظر زیست محیطی و آلودگی که به دنبال دارد نیاز است تا ساماندهی در خصوص این موضوع به همت شورای اسلامی و شهرداری شیراز در دستور کار باشد.
سید مصطفی بحرینی تصریح کرد: یکی دیگر اقدامات اثرگذاری که در سطح کلان شهر شیراز به جد دنبال شد آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب بود که با کمترین میزان تنش و هزینه با این موضوع برخورد شد و جمع آوری محصولات این مزارع انجام شد.
وی تصریح کرد: در ارتباط با آب های آلوده باید فکر اساسی کرد و با انجام اقداماتی همچون ایجاد تصفیه خانه از تکرار این موضوع جلوگیری شود تا سال های آینده این موضوع را شاهد نباشیم.
بحرینی از حفظ و صیانت از باغات به ویژه باغات قصردشت به عنوان دیگر زمینه همکاری میان شهرداری و دستگاه قضایی یاد کرد و گفت: در این خصوص ضرورت دارد علاوه بر همکاری که دستگاه های اجرایی متولی در این خصوص دارند اما در مواردیکه منجر به سو استفاده، تخریب و تغییر کاربری غیر مجاز باغات می شود حوزه دادستانی به جد موضوع را دنبال می کند و با متخلفین و سو استفاده کنندگان در این موضوع به نحو اشد مجازات آنها را تحت تعقیب قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه سه دستگاه متولی در ساماندهی رودخانه چنار راهدار به تعهدات خود عمل نکردند
ادامه داد: یکی دیگر ار موضوعاتی که با همکاری دستگاه های اجرایی دنبال شد ساماندهی روخانه چنار راهدار بود اما از این موضوع رضایت نسبی نداریم. چرا که شهرداری، سازمان آب و آبفا تعهد دادند تا ساماندهی ۷ کیلومتری از مسیر این رودخانه انجام شود اما تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است.
بحرینی در خصوص معضل سد معبر در کلان شهر شیراز هم گفت: با توجه به اینکه مجوزهای لازم در خصوص این موضوع در اختیار شهرداری شیراز گذاشته شد تا این اقدام در چارچوب قانونی پیگیری شود، در این راستا اگر چه اقدامات ناقص است اما با همکاری سایر دستگاه های اجرایی اقدامات در حال پیگیری است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس در خصوص وجود برخی مدیران فاسد هم گفت : در سطح کشور دو نوع مدیر داریم که یک گروه مدیران فساد ستیز و گروه دیگر مدیران فساد گزیر هستند و متاسفانه در سطح کشور بیشتر مدیران در گروه مدیران فساد گریز هستند که دل و جرات و شهامت ورود به کار ندارند و چند صباحی به دنبال مدیریت کردن هستند.
وی تصریح کرد: مدیریتی که بدون تنش تر باشد مدیریت فساد گریز است و مدیریتی که هجمه نامطلوب به آن وارد نشده باشد فساد گریز است.
بحرینی گفت: حمایت ما از مدیران فساد ستیز است. همچنین تعقیب و کنترل مدیران فساد گزیر است که عملکرد آنها ضعیف و ناشی از ترک فعل، قصور و ناکارآمدی باشد که تحت تعقیب قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته موارد متعددی از مدیران گروه فساد گریز را داشته ایم که با آنها برخوردهای لازم را داشته ایم.
بحرینی در ادامه خواستار ساماندهی بار فروشان و اغذیه فروشان حاشیه خیابانهای شهر و همکاری مدیریت شهر در این زمینه ش

true
true
عدم عمل به تعهدات سه دستگاه متولی ساماندهی رودخانه چنار راهدار/در کشور بیشتر مدیران در گروه مدیران فساد گریز هستند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true