×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تفاهم سه جانبه شورای شهر، شهرداری شیراز و بانک شهر برای توسعه شهر شیراز

مدیر عامل بانک شهر:
شهرداری شیراز بعد از تهران در استفاده از ابزارهای مالی و تامین اعتبار پیشرو بوده است
شهردار شیراز:
بیش از یک سوم توافقات و بندهای تفاهم‌نامه ۲۰هزار میلیارد تومانی پیشین با بانک شهر اجرایی شده است

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
مدیر عامل بانک شهر، در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بانک شهر، شورا و شهرداری شیراز با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به برخی مفاد این تفاهم نامه، گفت: یکی از مفاد این تفاهم نامه، فاینانس ۱۰۵ میلیون یورو برای خرید واگن و در کنار آن تامین ۲۱ واگن از واگن سازی تهران بود.
محمد مهدی احمدی، افزود: تامین اعتبار هزار تاکسی جدید برای شیراز که جزء مطالبات مردم است از دیگر بخش های این تفاهم نامه بود که بر این اساس، قرار شد اعتبار این تفاهم نامه، تامین شود.
وی، اضافه کرد: تامین اعتبار برات کارت برای پیمانکاران با اولویت پیمانکاران حوزه حمل و نقل و پروژه هایی مانند پل ها و بزرگراه هایی که برخی تا دهه فجر به بهره برداری می رسند، در کنار آن، استفاده از تامین اعتبار با استفاده از ابزار نوین تامین مالی، مانند صندوق املاک، زمین و ساخت مسکونی برای کارکنان شهرداری و شورا، از دیگر بخش های این تفاهم نامه بود.
احمدی، با اشاره به جدول زمان بندی مفاد این تفاهم نامه، گفت: در این راستا، جدول زمان بندی برات کارت ۳، ۶ و ۹ماه است، اما در خصوص اعتبارات ارزی، باید تا قبل از پایان سال میلادی، به عبارتی تا یک ماه آینده، برای فاینانسور چینی اقدام شود و در خصوص نوسازی یک هزار دستگاه تاکسی هم باید تا پایان سال اقدام شود تا مردم سال آینده، طعم شیرینی این تفاهم نامه را بچشند.
وی، در پاسخ به خبرنگار شهر مردم، در ارتباط با اعتبار کل تفاهم نامه نیز گفت: در زمینه ریالی، اعتبارات با توجه به مصوبات شورای شهر در خصوص اینکه ما ۵ هزار میلیارد تومان، تصفیه دیون گذشته شهرداری شیراز را داشته باشیم، تفاهم ما، به اندازه ۵۰ درصد میزان تصفیه بود به شرط اینکه خالص مانده مطالباتشان، افزایش پیدا نکند، البته این تامین اعتبار، باید با اولویت حمل و نقل عمومی انجام شود.
مدیر عامل بانک شهر، گفت:در حال حاضر شهرداری شیراز بعد از شهرداری تهران، با فاصله در استفاده از ابزارهای مالی و تامین اعتبار، پیشرو است و یکی از دلایل انعقاد این تفاهم نامه با این حجم اعتبار و پروژه با شهرداری شیراز، همین بوده است و این در شهر دیگری تکرار نشده است.

احمدی، در صحن علنی شورا شهر شیراز هم گفت: با وجودی‌ که اکثر شهرداری‌ها، امروز در بحث پرداخت حقوق و مزایا با تنگنا روبرو هستند؛ اما شهرداری شیراز، پروژه‌های متعدد و متنوعی را در دست اقدام دارد.
وی، با اشاره به بهره‌‌برداری و افتتاح ۵۰ هزار میلیارد تومان، پروژه‌های بزرگ شهری در دهه فجر امسال، تصریح کرد: در شرایطی که از نظر اقتصادی کشور در تنگناها و با چالش‌های متعدد، روبه‌رو است، اما مردم شیراز توانسته‌اند از خدمات حاصل از پروژه‌های عمران شهری، بهره‌مند شوند.

مدیرعامل بانک شهر، ادامه داد: امروز بانک شهر با اعتماد کامل، وارد مشارکت جمعی با شهرداری شیراز شده و این مهم، به دلیل ایفای تعهدات از سوی شهرداری شیراز بوده است.
احمدی، گفت: همچنین در طرح خرسندسازی که ویژه تخصیص اعتبار و تسهیلات به پرسنل شهرداری شیراز و شوراست، نیز ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون، ۷۵ میلیارد تومان آن، پرداخت شده است.
وی، تصریح کرد: تفاهم دیگر، موضوع اجرای یونیت‌های سرمایه‌گذاری املاک است که این بحث در حوزه مسکن و مولدسازی، بسیار اثرگذار خواهد بود.
احمدی، با بیان اینکه شهرداری شیراز باید سهام سرمایه خود را در این بانک، افزایش دهد، گفت: از شورای شهر می‌خواهیم به افزایش سهم شهرداری شیراز در این بانک، رأی مثبت بدهد.

شهردار شیراز هم در جمع خبرنگاران، گفت: حدود ۱۴ ماه قبل نیز ما تفاهم نامه دیگری به ارزش ۲۰هزار میلیارد تومان، با بانک شهر داشتیم که امروز، شاهد نتایج آن هستیم و امروز هم شهرداری شیراز، به عنوان یکی از سهامداران این بانک، تفاهم نامه جدیدی را در راستای توسعه شهر با بانک شهر منعقد کرد.
محمدحسن اسدی، در صحن علنی شورای شهر نیز اظهار داشت: درحال حاضر، بیش از یک سوم توافقات و بندهای این تفاهم‌نامه، اجرایی شده است.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر این موضوع که سیستم فعلی بانک شهر، سیستمی چابک، فعال و پویاست، گفت: امروز، بانک شهر در تمام پروژه‌های بزرگ و متوسط شهری با ارائه تسهیلات و وام به پیمانکاران، عاملیت فروش اوراق مشارکت و سایر مدل‌های تأمین مالی، حضور دارد.
شهردار شیراز، ادامه داد: در سفر امروز مدیرعامل بانک شهر به این کلان‌شهر، بخش دوم این تفاهم‌نامه، وارد مرحله عملیاتی و اجرایی خواهد شد که بخشی از آن، به موضوع تأمین واگن و تجهیزات مترو این کلان‌شهر، اختصاص دارد.

true
true
تفاهم سه جانبه شورای شهر، شهرداری شیراز و بانک شهر برای توسعه شهر شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true