×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ظرفیت‌های کم نظیر فارس در توسعه هنرستان‌ها و آموزش‌های فنی

ظرفیت‌های کم نظیر فارس در توسعه هنرستان‌ها و آموزش‌های فنی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت و نیاز به توسعه هنرستان‌ها در این استان، و ظرفیت‌های موجود برای توسعه آموزش‌های فنی گفت: ستاد توسعه هنرستان های فنی در استان در همین راستا تشکیل شده است.

 

به گزارش شهر مردم، محمد خلیل عسکری روز سه‌شنبه در جلسه ستاد شاهد فارس افزود: در این ستاد، راه اندازی هنرستان‌های فنی شاهد در دستور کار آموزش و پرورش فارس قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با این حال راه اندازی هنرستان‌های شاهد نیازمند فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم است که تحقق آنها پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: در زمان حاضر ۸۶ مدرسه شاهد در این استان فعالیت می‌کند و انتظار است با خلاقیت بیشتر مدیران، رویکرد مدرسه محوری در این مدارس مشهود باشد.

عسکری با اشاره به تشییع شهدای گمنام فردا صبح در شیراز، از مدیران خواست تا زمینه مشارکت دانش آموزان بویژه از مدارس شاهد شیراز در این آیین تشییع فراهم شود.

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی چهار هنرستان شاهد در فارس

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش فارس در ادامه این نشست گفت: برای راه اندازی چهار واحد هنرستان فنی و حرفه‌ای شاهد با رویکرد فرهنگی اسلامی در این استان تلاش می‌شود.

معصوم علی صفی قلی افزود: قرار است دبیرستان شاهد آباده به هنرستان تغییر کند و راه اندازی هنرستان تربیت بدنی شاهد در فیروز آباد نیز به عنوان یک پیشنهاد ارائه می شود.

وی اضافه کرد: ضرورت ایجاد هنرستان‌های شاهد با رویکرد رشته های فرهنگی و هنری، تحلیل قبولی کنکور، ایجاد ساز و کار نظارت و هماهنگی بر حسن اجرای دستورالعمل مدارس شاهد در دستور کار جلسه ستاد شاهد قرار دارد.

رئیس اداره شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش فارس اعلام کرد: امسال بیشترین ارتقای علمی را در مدارس شاهد فارس شاهد بودیم به گونه‌ای که این استان از رتبه ۲۵ به ۱۵ کشور ارتقا یافت.

وی کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات مدارس شاهد فارس برشمرد و گفت: به منظور حل مسائل و ارتقای مدارس شاهد، اتاق فکر در اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پروش فارس تشکیل شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این نشست تاکید کرد: با توجه به وجود بیش از ۴۰ درصد جمعیت جامعه شاهد و ایثارگر فارس در شهر شیراز ضروری است مسائل مربوط به مدارس شاهد این شهر با جدیت پیگیری شود.

به نقل از ایرنا، ابراهیم بیانی افزود: توجه به آموزه های دینی و مسائل فرهنگی باید بیش از پیش در دستور کار مدارس شاهد فارس قرار گیرد.

true
true
ظرفیت‌های کم نظیر فارس در توسعه هنرستان‌ها و آموزش‌های فنی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true