×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
طرح مجلس برای مدیریت بازار ارز

طرح مجلس برای مدیریت بازار ارز ، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: لازم است طرحی که به همراه جمعی از نمایندگان در ارتباط با مدیریت بازار ارز ارائه شده زودتر اعلام وصول و مورد رسیدگی قرار گیرد تا این موضوع مهم ساماندهی شود.

به گزارش شهرمردم ، مهدی عسگری نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به افزایش اخیر قیمت دلار و طلا ، اظهار کرد: باتوجه به نوسانات شدید در بازار ارز و  سکه، باید موضوعات اقتصادی در اولویت رسیدگی مجلس قرار گیرد تا با کاهش وابستگی به  دلار، بند ناف اقتصاد از اتصال به  ارز که به یک سلاح و مهمات در جنگ اقتصادی تبدیل شده، قطع شود.

وی با اشاره به برخی از دستورکارهای غیر ضروری مجلس در شرایط فعلی، افزود: درخواست ما از هیأت رئیسه مجلس این است که باتوجه به التهاب نگران‌کننده قیمتها در ابتدای سال، موضوعات اقتصادی باید در اولویت رسیدگی قرار گیرد و از همین ابتدای سال با ریل‌گذاری مناسب، از نوساناتی که می‌تواند زندگی و معیشت مردم را تحت الشعاع قرار دهد، جلوگیری کنیم تا این تلاطم‌ها و التهابات پیاپی، زندگی عموم مردم را مورد هجمه و سختی بیش از این قرار ندهد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در همین راستا ادامه داد: موضوعات بسیار مهمی در نوبت رسیدگی قرار دارد مانند قانون مالیات بر عایدی سرمایه که باید با رفع ایرادات شورای نگهبان، زودتر نهایی شود تا بتوان از دلالی و  سوداگری که با ایجاد تقاضای کاذب، باعث می‌گردد بازار ارز و سکه و نیز بازار خودرو و زمین به‌ هم بریزد، به صورت ریشه‌ای جلوگیری شود.

عسگری تاکید کرد: لازم است طرحی که به همراه جمعی از نمایندگان در ارتباط با مدیریت بازار ارز ارائه شده زودتر اعلام وصول و مورد رسیدگی قرار گیرد تا این موضوع مهم ساماندهی شود. امیدوارم این موارد مورد توجه جدی هیئت رئیسه قرار گیرد.

true
true
طرح مجلس برای مدیریت بازار ارز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true