×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
صدور کیفرخواست برای ۷۳ آمریکایی مرتبط با ترور شهید سلیمانی

صدور کیفرخواست برای ۷۳ آمریکایی مرتبط با ترور شهید سلیمانی، معاون اول قوه قضائیه گفت: ترور شهید سلیمانی مصداق بارز تروریسم است و قوه قضائیه تاکنون برای ۷۳ آمریکایی جلب دادرسی و کیفرخواست صادر کرده است.

 

به گزارش شهر مردم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مصدق پیش از ظهر چهارشنبه در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بیان کرد: ترور شهید سلیمانی یکی از مصادیق اقدام علیه امنیت ملی ایران شناخته شده و تاکنون بالغ بر ۸۰۰ مکاتبه قضائی و ۱۲ هزار برگه مستندات حقوقی در قالب ۶۰ جلد در این ارتباط جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: در این حادثه تروریستی ۹۷ متهم شناسایی شده که تاکنون برای ۷۳ آمریکایی قرار جلب دادرسی و کیفرخواست صادر شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصدق تأکید کرد: از جمله افرادی که کیفرخواست آنان صادر شده می‌توان به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا اشاره کرد که دستور این حمله تروریستی از طرف او صادر شده است.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: تا کنون به ۹ کشور که احتمال دخالت آنها در هماهنگی‌های این حمله تروریستی وجود داشته درخواست همکاری قضائی جداگانه ارسال شده و چندین پاسخ نیز در این زمینه دریافت شده است.

به گفته معاون اول قوه قضائیه تاکنون چهار دور مذاکرات در خصوص پرونده شهید حاج‌قاسم سلیمانی بر اساس توافق‌های قضائی با کشور عراق انجام شده و کشور عراق نیز همکاری خوبی با ایران در این زمینه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که برگزاری نشست‌های تخصصی حقوق بشر امریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب موجب آشکارسازی چهره کریه استکبار جهانی برای همگان شود.

وی در خصوص ویژگی‌های داعش نیز تصریح کرد: با نگاهی بر رفتار داعش در خواهیم یافت که تفکر آنها حذف اسلام ناب و اصیل است و این تفکرات حاصل نتایجی است که از اتاق فکرهای غرب و صهیونیست‌ها خارج شده است

حجت‌الاسلام مصدق بیان کرد: اقدامات داعش در عرصه جهانی، مصداق جرایمی مانند نشر انزجار مذهبی و حمله به غیرنظامیان است.

به نقل از مهر، وی در خصوص حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که داعش در ایران انجام داد و مسئولیت آن را پذیرفت حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) است که قوه قضائیه نیز در راستای احقاق حقوق عامه مردم ضمن هماهنگی با حوزه‌های قضائی خارج از کشور در تلاش است تا عاملان این حادثه تروریستی را مجازات شوند.

true
true
صدور کیفرخواست برای ۷۳ آمریکایی مرتبط با ترور شهید سلیمانی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true