×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
صحرایی وزیر شد

صحرایی وزیر شد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز؛ سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ به بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداختند که در نهایت با اعتماد نمایندگان صحرایی وزیر شد.

به گزارش شهر مردم، این جلسه قرار بود با دفاع سیدابراهیم رییسی رییس‌جمهور از رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش همراه باشد، اما معاون اول رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرد.

هم‌چنین محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری از جمله دولتمردانی است که رضامراد صحرایی را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه رای اعتماد به وی همراهی کرد.

در ابتدای جلسه، قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه خیرمقدم گفت و بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

سپس رضاحاجی‌پور  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گزارش کمیسیون را به مدت ۱۰ دقیقه قرائت و از موافقت این کمیسیون با رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

احمد نادری عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به ارائه توضحیاتی درباره علت حضور پیدا نکردن رییس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ما قرار بود امروز رییس جمهور در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش حضور پیدا کرده و لایحه برنامه هفتم را هم به مجلس تقدیم کند.با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در دولت و تصمیم شخص رییس جمهوری برای بررسی بیشتر برنامه هفتم، حضور ایشان در مجلس منتفی شد.

به گفته نادری لایحه برنامه هفتم به زودی به مجلس تقدیم می شود.

خضریان: مشکلات آموزش و پرورش با رفت و آمد افراد حل‌شدنی نیست

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: با آمدن یک فرد و یک وزیر مشکلات عدیده وزارت آموزش و پرورش قابل حل نیست. با رفتن آقای نوری و آمدن فرد دیگری اگر بنا باشد ساختارها حفظ شود مشکلی از این وزارتخانه حل نمی‌شود و اگر قرار باشد همین مسیر طی شود چاره‌ای جز تغییر وزرا در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

موسوی: صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست

هم‌چنین سیدعلی موسوی نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از بدنه آموزش و پرورش نیست، گفت که صحرایی شباهتی به نوری وزیر سابق آموزش و پرورش دارد.

وی در مخالفت با صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست و نمی‌تواند درک درستی از این وزارتخانه داشته باشد. حال این‌که مدیریت و سکانداری مستلزم داشتن قابلیت و توانمندی بالایی است که وزیر پیشنهادی چنین سوابقی ندارد.

دهنوی: صحرایی مدیری با تجربه و جوان است

از سوی دیگر سیدمحسن دهنوی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، معلمی را از مناطق محروم شروع کرده و به بالاترین سطح به این وزارتخانه رسیده و اکنون تجربه و شناخت کافی را از فضا دارد.

وی اظهار کرد: آقای صحرایی شناخت مناسبی از فضای آموزش و پرورش دارد، ایشان کسی است که کار را از سال‌ها پیش و از معلمی شروع کرده و از مناطق محروم به بالاترین سطح در وزارت آموزش و پرورش رسیده است و لذا ایشان تجربه مناسبی در همه سطوح این وزارتخانه دارد.

بابایی: برنامه صحرایی برای جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس چیست؟

اما علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف رضامراد صحرایی گفت که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه‌ای برای نحوه جذب فرهنگیان و نوسازی مدارس دارد؟ مخالفت من از جنس مخالفت با جریان حاکم بر وزارت آموزش و پرورش نیست چون همه اذعان داریم که وزارت آموزش و پرورش امروز علیه جریان غربگرا و سکولار است و با آنها مقابله می‌کند.

آزاد: صحرایی فردی متخصص و متعهد است

هم‌چنین الهام آزاد عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی توانمند، متعهد و متخصص هستند که این مسیر را پله به پله طی کرده‌اند و به این جایگاه رسیده‌اند. وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

روح‌الامینی: صحرایی مدیری با اراده و با تجربه است

هم‌چنین عبدالحسین روح‌الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مدرسه عشایری تا دانشگاه کار کرده و به همه سطوح وزارتخانه به خوبی آشنا است. آموزش و پرورش به وزیری نیاز دارد که همانطوری که رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید داشتند تغییرات مکرر در این وزارتخانه همانند سال‌های گذشته رقم نخورده و این وزیر ثبات داشته باشد. از سوی دیگر وزیر آموزش و پرورش باید شجاع باشد و با همکاری یک تیم قوی بتواند مسائل بر زمین مانده معلمان و دانش آموزان را دنبال کند و حق و حقوق معلمان و دانش آموزان را احیاء کند.

رحیمی مظفری: صحرایی چه برنامه‌ای برای مسائل مادی معلمان دارد؟

از سوی دیگر عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه برنامه ای برای مسائل مادی این وزارتخانه دارد در مخالفت با صلاحیت صحرایی ، گفت: دغدغه دائمی ما مسأله مادی در بدنه آموزش و پرورش است که اگر آن را حل نکنید دوام نمی آورید. به نظر می رسد رئیس جمهور باید زودتر از این وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی می کرد، چراکه وزارت آموزش و پروش وزارتخانه ای عظیم و دارای مسائل و مشکلات متعدد است، لذا تقاضا دارم در مورد سایر وزارتخانه ها نیز این موضوع جدی گرفته شود.

صحرایی: حال آموزش و پرورش خوب نیست/به وفاق ملی نیاز داریم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان این‌که حال آموزش و پرورش و معلمان خوب نیست، گفت: برای حل مشکلات آموزش و پرورش به کمک دولت، ملت و مجلس شورای اسلامی و در یک کلام به وفاق ملی نیاز داریم.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیتش برای تصدی وزارت آموزش و پرورش ضمن قدردانی از اظهارات نمایندگان موافق اظهار کرد: انتظار می‌رفت همکار دانشگاهی‌ام کمی تحقیق می‌کرد و بعد مطالب را بیان می‌کرد. امیدوارم آنچه در مورد شخص بنده گفته شد در صورت صحت، خدا من را هدایت کند و در صورتی که صحت نداشته باشد که ندارد، خداوند حقیقت را آشکار و دل و ذهن افراد را نسبت به من نرم و مهربان کند.

پس از سخنان صحرایی با اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی رای‌گیری برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس شروع شد.

در نهایت، بعد از صحبت‌های موافقان  و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صحرایی گزینه پیشنهادی تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند و با رای نمایندگان مجلس رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش شد.

قبل از صحرایی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش بود که استعفا داد.

true
true
صحرایی وزیر شد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true