×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شیراز میزبان نهمین اجلاس دو جانبه مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر/ایمانیه در پاسخ به «شهر مردم»: مهمترین مشکل سرمایه‌گذاران؛ بحث بانکها و دریافت تسهیلات بانکی است

جلال الدین عرفانی-شهر مردم
نهمین اجلاسیه اقتصادی ایران و قطر آذر ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.
استاندار فارس، در نشست اتاق بازرگانی فارس با اعلام این مطلب گفت: تا کنون ۸ اجلاس مسئولین حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و قطر برگزار شده که ۶اجلاس در تهران و دو.مورد در قطر و اصفهان بوده است.
محمد هادی ایمانیه افزود: با توجه به اینکه امروز بیش از ۹۰درصد از فعالان اقتصادی و سرمایه‌داران قطر را فارسی‌های مقیم آنجا تشکیل می‌دهند، با هماهنگی با وزارت امور خارجه قرار شد نهمین اجلاس دو جانبه مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر، به میزبانی شیراز برگزار شود.
وی تصریح کرد: در این اجلاسیه که آذر ماه به میزبانی شیراز برگزار می‌شود، ۱۲۰ نفر از مسئولین حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاران قطری حضور خواهند داشت.
استاندار فارس، با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران در پاسخ به سوال خبرنگار شهر مردم در خصوص مهمترین مشکلات مطرح شده از جانب سرمایه‌گذاران گفت: در این رابطه سرمایه‌گذاران تا کنون هر مشکلی در خصوص موارد مرتبط، با دستگاههای اجرایی و خدمات‌رسان داشته کمک کرده ایم اما مهمترین مشکل مطرح شده از جانب سرمایه‌گذاران بحث بانکها و دریافت تسهیلات بانکی است که این دست بانکهاست چون آنها ضوابط و مقررات خود را دارند،اما جا دارد راههای دیگری برای سرمایه گذاری جز تسهیلات بانکی پیدا کنند.

*مسافران پروازهای خارجی شیراز دارای بیشترین بار هوایی در کشور هستند
رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد گفت:امروز ما از نظر زیر ساختها دارای مشکلات بسیاری هستیم که این ریشه در گذشته دارد، استان فارس ۷درصد مساحت و ۶درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و به همین مقدار هم شهید تقدیم کرده ایم اما اینکه تولید ناخالص استان ۴و ۶دهم بسیار کم است وکشور باید این کسری را برای استان ما جبران کند.
محمد صادق حمیدیان جهرمی، افزود: در حال حاضر بخش کشاورزی با ۱۷ در صد ارزش افزوده در فارس نقشی موثر را دارد و اگر رپزی بخش کشاورزی تعطیل شود، تاثیر بسیاری خواهد داست تا صنعت این در حالی است که بخش صنعت ده درصد پ بخش،خدمات بیش از ۵۰ درصد اقتصاد استان را در دیت دارند.
وی، ادامه داد: استان فارس طی این سالها دو ضربه اساسی خورده یکی از خشکسالی و دیگری از خروج از ترانزیت شمال به جنوب است و خشکسالی ۵۰ درصد مزارع را تخریب کرده و عمق آب بسیار پایین رفته و کیفیت آن بسیار پایین رفته و حتی اب در ۶۰دشت اصلی به شوری رفته است.
حمیدیان جهرمی، تصریح کرد: در خصوص کارگو رقابتی بین هوایی و دریایی هست اما ما در زمینه بار هوایی همراه مسافر، هم از نظر وزن و هم ارزش، در کشور اول هستیم.

true
true
شیراز میزبان نهمین اجلاس دو جانبه مشترک همکاری های اقتصادی ایران و قطر/ایمانیه در پاسخ به «شهر مردم»: مهمترین مشکل سرمایه‌گذاران؛ بحث بانکها و دریافت تسهیلات بانکی است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true