×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
شیراز میزبان دومین سوگواره آواها و نواهای عاشورایی

شیراز میزبان دومین سوگواره آواها و نواهای عاشورایی، دبیر سوگواره آئین‌ها، آواها و نماهای عاشورایی کشور گفت: دومین سوگواره آواها و نواهای عاشورایی با حضور ۱۳ استان کشور در شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر مردم، سعید کریمی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در دومین دوره سوگواری عاشورایی ۱۳ گروه از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کردستان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و فارس حضور دارند.وی ادامه داد: این رویداد پنجشنبه و جمعه همزمان با ۱۹ و ۲۰ مردادماه و ساعت ۲۰ تا ۲۲ در تالار حافظ برگزار می‌شود.کریمی در خصوص اهداف برگزاری این سوگواره نیز تصریح کرد: یکی از اهداف مهمی که در این سوگواره مدنظر است احیا آئین‌های عزاداری ائمه اطهار به خصوص امام حسین (ع) است.او گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده تا کنون ۱۰۰ آئین در این ارتباط شناسایی شده است تا در دوره‌های آتی سوگواره‌های آئین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی اجرا شوند.

صدای آواها و نواهای عاشورایی ۱۲ استان کشور از شیراز به گوش می‌رسد

کریمی اضافه کرد: تلاش می‌شود تا با برگزاری این رویداد فرهگی، این میراث معنوی احیا شود، تولید محتوای رسانه‌ای در مورد آنها انجام شود و به ثبت برسد.وی ادامه داد: از دیگر اهداف برپایی این سوگواره این است که مردم کشور بویژه در شیراز بدانند که شیوه‌های عزاداری سیدالشهدا در سراسر کشور تنوع بسیاری دارد.

دبیر دومین سوگواره ملی آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی عنوان کرد: صدیقه بحرانی خوانند لالایی عاشورایی سریال مختارنامه، مبین درپور نوجوان خوش صدای استان خراسان رضوی و ایمان میرشکاری از مهمانان این سوگواره هستند.

کریمی گفت: بر اساس پژوهش‌های انجام شده تا کنون ۱۰۰ آیین در این ارتباط شناسایی شده است تا در دوره‌های آتی سوگواره‌های آیین‌ها، آواها و نواهای عاشورایی اجرا شوند.

وی عنوان کرد: دومین سوگواره آیین‌ها، آواها و نواها عاشورایی کشور با همت مکتب احیای هنرهای آیینی و عاشورایی فارس و با همکاری اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، حوزه‌هنری و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کانون فرهنگی رهپویان وصال و هیات عزاداری لثارات الحسین در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

true
true
شیراز میزبان دومین سوگواره آواها و نواهای عاشورایی
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true