×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های فارس

شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های فارس، یکی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم،ساخت مسکن به ویژه در مناطق محروم است که تلاش برای به نتیجه رساندن این رویکرد مهم از همان ابتدای تشکیل دولت تاکنون با جدیت در فارس شکل گرفته و در حال انجام است.

 

 

به گزارش شهر مردم، دولت سیزدهم ساخت مسکن را در اولویت‌ برنامه‌های خود قرار داده و تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با روحیه جهادی، زمین مورد نیاز برای ساخت حداقل یک میلیون مسکن در سال در محدوده شهرها و روستاها را تأمین کند.

تکاپوی دولت برای ساخت مسکن

در حقیقت طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم ارائه کرد و قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

سهم فارس از مجموع چهار میلیون مسکن که بنا است در کشور احداث شود، ۲۴۰ هزار واحد است و نخستین مرحله در اجرای این طرح بحث تأمین زمین در شهرها و روستاها است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی فارس، این استان از نظر تعداد زمین اختصاص یافته به اجرای این طرح رتبه نخست را در کشور در اختیار دارد.

پیگیری دولت برای خانه‌دار شدن مردم  /شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های فارس

استاندار فارس معتقد است با توجه به اقداماتی که به ویژه در بحث تامین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، روند اجرای این طرح در استان شتاب بیشتری به خود گرفته است.

در حال حاضر اقدامات قابل توجهی برای تأمین مسکن در مناطق مختلف فارس در حال انجام است‌.

گام های مؤثر برای شتاب‌بخشی به اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در اقلید

شهرستان اقلید که در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شمال شیراز واقع شده یکی از شهرستان‌هایی است که برای اجرای طرح‌های حمایتی مسکن مورد توجه قرار گرفته است.

اخیرا فرماندار شهرستان اقلید به همراه شهردار،کارشناس اداره کل راه و شهرسازی و مدیر بنیاد مسکن شهرستان از طرح‌های نهضت ملی مسکن در این شهرستان بازدید کردند.

شهرام منصوری فرماندار اقلید ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت فیزیکی پروژه ها از ادارات آب و برق خواست حداکثر تا یک هفته آینده انشعابات کارگاهی در پروژه تحویل متقاضیان داده شود.

محمد اسلامی مدیر بنیاد مسکن شهرستان اقلید هم گزارشی از روند توسعه طرح‌ها ارائه داد و گفت: شهرهای اقلید ، حسن آباد، دژکرد و سده ظرفیت‌های مناسبی برای اجرای طرح های نهضت ملی مسکن دارند و تاکنون در برخی از شهرها نام‌نویسی‌ها تکمیل شده و عملیات اجرایی آغاز شده است.

اسلامی افزود: بیش از ۷۰۰متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر اقلید نام نویسی شده‌اند و کار پالایش و بررسی تقاضاها انجام شده است.

اقدام ارزشمند حساب ۱۰۰ امام راحل برای خانه‌دار شدن اقشار آسیب‌پذیر سرچهان

سرچهان در فاصله ۱۹۰کیلومتری شیراز نیز از جمله مناطقی است که در آن اقدامات قابل توجهی برای خانه‌دار شدن اقشار آسیب‌پذیر انجام شده است.

حجت علی سلیمی فرماندار شهرستان سرچهان در جلسه بررسی وضعیت عملکرد حساب ۱۰۰حضرت امام(ره) شهرستان سرچهان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های این حساب تأکید کرد و گفت: حساب ۱۰۰ امام راحل گام‌های ازشمندی برای خانه‌دار شدن اقشار آسیب پذیر برداشته است.

فرماندار سرچهان، حساب ۱۰۰ را یادگار امام راحل برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر دانست و ضمن تجلیل از خدمات بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰امام(ره) در کمک به تأمین مسکن محرومین و خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد شهرستان، آمادگی اعضاء هیات امناء حساب ۱۰۰ امام(ره) شهرستان در ساماندهی خیرین و مهیا کردم فضای عمومی بمنظور مشارکت نیک اندیشان و خیرین در تأمین منابع نقدی و غیر نقدی ساخت و تأمین مسکن محرومین را اعلام کرد.

اسماعیل محمدجانی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سرچهان هم با تقدیر از حمایت‌های فرماندار این شهرستان گزارشی از عملکرد حساب ۱۰۰ در این شهرستان ارائه داد.

این مقام مسئول با ارائه گزارشی از اقدامات عمران روستایی در این شهرستان از ایجاد ۵۵فقره پرونده تسهیلات بلاعوض احداثی شهری هر واحد به مبلغ ۵۰۰میلیون ریال و تشکیل ۳۰۲فقره تسهیلات بلاعوض تعمیری و احداثی هر واحد به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال خبر داد و گفت: در سالی که گذشت ۷۶فقره صدور بیمه‌نامه واحدهای مسکونی حوزه مسکن روستایی و شهری انجام شده است.

وی ادامه داد:پیگیری و پالایش ثبت نام‌کنندگان طرح نهضت ملی مسکن به تعداد ۸۵۴ فقره مربوط به شهر کره ای و ۶۱۳ فقره مربوط به شهر حسامی و واگذاری ۱۶واحد اراضی مشارکتی شهری تا مرحله سفت.کاری با مشارکت متقاضیان از دیگر عملکردهای بنیاد مسکن در این شهرستان است.

محمد جانی عملکرد حوزه بازسازی و مسکن روستایی دراین شهرستان را هم تشریح کرد و افزود: معرفی ۱۹۸فقره تسهیلات احداث مسکن طرح ویژه که هر واحد ۲۰۰میلیون تومان به آن تعلق می‌گیرد و انعقاد قرارداد ۷۹ فقره تسهیلات احداث مسکن طرح ویژه سال ۱۴۰۰ هر واحد به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، ۱۷۴ فقره تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ هر واحد ۳۰میلیون تومان و ۱۷۴فقره تسهیلات بلاعوض تعمیر مسکن به مبلغ هر واحد ۲۰ میلیون تومان از جمله عملکردها در این حوزه است.

تسریع عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن در سعادت شهر

سعادتشهر نیز مرکز شهرستان پاسارگاد است که در فاصله ۱۰۵کیلومتری شمال شرقی شهر شیراز قرار دارد؛ بر اساس مصوبه شورای مسکن جهت اجرای عملیات ساختمانی پروژه نهضت ملی این شهر، پیمانکار دارای صلاحیت بر اساس مناقصه انتخاب و گام تازه‌ای برای شتاب بخشی به اجرای این طرح آغاز شد.

محمد جواد آرایش مدیر بنیاد مسکن شهرستان پاسارگاد با اشاره به گشایش‌های ایجاد شده برای شتاب بخشی به طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان گفت: جهت استفاده حداکثری از فصل کاری باقی مانده و بر اساس مصوبه شورای مسکن، پیمانکار دارای صلاحیت این طرح انتخاب شد و امید است شاهد پیشرفت فیزیکی مناسب پروژه باشیم.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان پاسارگاد اجرای طرح نهضت ملی مسکن را فرصتی برای خانه‌دار شدن طیف وسیعی از جمعیت متقاضی مسکن شهری در این شهرستان دانست و اضافه کرد: پیمانکار به صورت دستمزدی بوده و تأمین مصالح توسط متقاضیان صورت خواهد پذیرفت.

توسعه روستاهای چمکور و زین آباد شهرستان قیروکارزین

افزون بر پیگیری برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس توسعه روستاها نیز در اولویت مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است؛ در حال حاضر اجرای زیرسازی و بیس روستاهای چمکور و زین‌آباد شهرستان قیروکارزین در فاصله ۲۱۸کیلومتری جنوب شیراز از اقدامات مهمی است که با هدف توسعه روستایی در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان قیر و کارزین در این باره گفت: این طرح به مساحت چهار هزار مترمربع در روستای چمکور و زین آباد شهرستان در حال اجرا است.

پیگیری دولت برای خانه‌دار شدن مردم  /شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های فارس

هادی نجفی اجرای این طرح را زمینه‌ای برای افزایش سطح رضایتمندی روستاییان و افزایش انگیزه ماندگاری آنان در مناطق روستایی دانست و برخی از شاخص‌های توسعه روستایی در این شهرستان را برشمرد و افزود: بنیاد مسکن این شهرستان در حوزه عمران روستایی با هزینه کرد۲۲میلیارد و ۷۹۰میلیون ریال گام‌هایی مؤثر در این مسیر برداشته است.

وی افزود: این اعتبارات از محل اعتبارات استانی، ملی و نفت و گاز تأمین و پرداخت شده است.

نجفی به اقدامات در حوزه عمران روستایی اشاره کرد و گفت: زیرسازی و آسفالت و بهسازی روستای اتحاد، زیرسازی و آسفالت و تک لبه وکانیو و بهسازی روستای شارده، زیرسازی و آسفالت و بهسازی روستای نهویه، زیرسازی و بیس و آسفالت و بهسازی روستای باغنو افزر، بیس و آسفالت روستای قلات، بیس و آسفالت روستاهای چم کور، سرچاه، زین آباد و زیرسازی روستای نه‌تن در سال گذشته اجرا شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان قیر و کارزین اضافه کرد: در حوزه بازسازی و مسکن روستایی نیز بنیاد مسکن این شهرستان فعالیت‌های چشمگیری داشت که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۵۲۲ نفر با ۷۰۸ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ، صدور پروانه ساختمانی روستایی برای ۹۶متقاضی ، صدور بیمه منازل روستایی برای ۱۳۱متقاضی ، صدور سند شهری و روستایی در قالب الحاق موادی و قانون ساماندهی برای ۱۴۹متقاضی اشاره کرد.

بهسازی و آسفالت مشارکتی روستای انجیره کوار

بهسازی روستاهای کوار، شهرستانی که در ۵۲کیلومتری شیراز واقع شده نیز در حال حاضر در اولویت متولیان امر قرار گرفته است.

اخیراً مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار به اتفاق بخشدار بخش طسوج این شهرستان از پروژه آسفالت مشارکتی روستای محروم انجیره از توابع بخش طسوج شهرستان کواربازدید کردند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار در حاشیه این بازدید با برشمردن اهداف اجرای طرح‌های بهسازی مسکن روستایی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بعنوان یکی از نهادهای برخاسته از نظام جمهوری اسلامی، در طول فعالیت خود اقدامات مؤثر و ارزشمندی را در روستاها و برای ساکنین محروم آنها انجام داده است و در حال حاضر شاهد به ثمر رسیدن این فعالیتها و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی در محرومیت زدایی از روستاها هستیم.

مصطفی ایوبی ادامه داد : فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در امر عمران و آبادی روستاهای این شهرستان بشمار می رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تأمین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم‌انداز آتی نقاط روستایی به انجام می‌رسند.

وی اضافه کرد: تشخیص، تعیین و رفع نیازمندی‌های مسکن مقاوم, تهیه زمین مورد نیاز طرح‌ها و پروژه‌های مسکن شهری و روستایی, عمران و آبادانی روستاها شامل تهیه و اجرای طرح‌های هادی و تثبیت مالکیت املاک و اراضی، تهیه و ارائه طرح‌های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه از جمله مهمترین حوزه های فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در شهرستان کوار نیز گام‌های مهمی در این مسیر برداشته شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوار در ادامه گزارشی از عملکرد حوزه عمران روستایی در این شهرستان ارائه داد و گفت: در سالی که گذشت نقشه‌برداری بازنگری طرح هادی به تعداد ۱۹روستا و تعیین مشاور بازنگری طرح هادی به تعداد هشت روستا با اعتبار کل ۱۵میلیارد ریال در این شهرستان انجام شده است.

پیگیری دولت برای خانه‌دار شدن مردم  /شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های فارس

به نقل از ایرنا، دولت سیزدهم از ماه‌های گذشته تاکنون برای تحقق هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، مقدمات گسترده اجرای این طرح بزرگ را با تأمین هزاران هکتار زمین در اقصی نقاط کشور آغاز کرده که این روند در فارس هم با شتاب قابل‌توجهی شروع شده و همچنان ادامه دارد.

true
true
شتاب‌بخشی به طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true