×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سفیر سریلانکا: تدوین استراتژی‌های مبادله توریست با ایران ضرورت دارد

تدوین استراتژی‌های مبادله توریست با ایران ضرورت دارد، به گزارش خبر گزاری شهر مردم ، سفیر سریلانکا در تهران با تأکید بر ضرورت تدوین استراتژی‌های مبادله توریست بین کشور ایران و کشورش ،گفت: برخی تولیدات صنعتی و کشاورزی می‌تواند شروع مناسبی برای توسعه روابط میان دو کشور باشد.

به گزارش خبرنگار شهر مردم، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس گونیا مالیماگه ویپولاتیجا ویشوانات آپونسو سفیر سریلانکا در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی پارس و در دیدار با معاون گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: تصورم از این نشست صرفا یک دیدار تشریفاتی و دیپلماتیک بود؛ اما هم اکنون با ایده‌های بسیار جذاب برای توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی مواجه و از این موضوع شگفت زده شدم.

سفیر سریلانکا افزود: قبل از این سفر درباره شیراز تحقیقاتی انجام دادم و متوجه شدم که قدمت این شهر به هفت هزار سال قبل برمی گردد. وی ادامه داد: ایرانیان زیادی با پرواز ایرعربیا به کشور ما سفر می کنند؛ سه شرکت ایرانی در سریلانکا تجهیزات پزشکی و دارویی را تولید می‌کنند و بیش از ۲هزار ایرانی در کشور ما زندگی می‌کنند. سفیر سریلانکا یادآور شد: نگرش مردم سریلانکا درباره ایران بسیار مثبت است و ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد. وی همچنین با اشاره به اینکه پیش از این پروازهای مستقیم به سریلانکا نیز وجود داشته و تحت تأثیر تحریم ها این موضوع کمرنگ شده خواستار تلاش برای برقراری مجدد این ارتباط دو سویه شد و گفت: باید بررسی کنیم که چطور می‌توانیم فعالیت اقتصادی خود را در زمینه پزشکی و دیگر شاخه ها با یکدیگر توسعه دهیم؟

سفیر سریلانکا از عدم شناخت کافی مردم سریلانکا درباره ایران نیز اظهار تأسف کرد و افزود: مایلیم با اعزام “فم تور” (تور آشناسازی) و فعالین رسانه‌ای، ظرفیت‌های بی نظیر ایران در رسانه های سریلانکا معرفی شود. سفیر سریلانکا با تأکید بر تدوین استراتژی های مبادله توریست بین دو کشور گفت: برخی تولیدات صنعتی و کشاورزی می‌تواند شروع مناسبی برای توسعه روابط از طرف ما باشد.

وی همچنین افزود: تسهیلات خوبی مانند بخشودگی مالیاتی و زمین رایگان را برای حضور سرمایه گذاران ایرانی در سریلانکا فراهم خواهیم کرد .

گردشگری و میراث‌ فرهنگی؛ اولین نقطه مشترک میان فارس و سریلانکا

معاون استاندار فارس هم در این دیدار با برشمردن توانمندی‌های فارس در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، صنعت، معدن، تجارت کشاورزی، صنایع دریایی وصنایع الکترونیک از سفیر سریلانکا خواست تا نیازمندی های کشور خود را برای توسعه روابط اقتصادی با شیراز اعلام نماید.محمد فرخ زاده افزود: برنامه‌های مشترک بسیاری بین ما می‌تواند تعریف شود و اولین نقطه مشترک ما گردشگری و میراث‌ فرهنگی است که هر دو کشور از آن برخوردار هستند.فرخ زاده با اشاره به بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در فارس از جمله فرش دستبافت و خاتم که به دنیا صادر می‌شود،گفت قدمت فرهنگ و تمدن فارس چند هزار ساله است.

معاون استاندار فارس افزود: شیراز قطب سلامت کشور با بهترین پزشکان حاذق در دنیا است از جمله بیمارستان پیوند که بالاترین پیوند کبد با موفقیت بالای ۷۰درصد را در دنیا داراست و اعلام آمادگی داریم پرواز مستقیم از پایتخت شما به شیراز و مبادله توریست در حوزه‌های سلامت، طبعیت، تاریخی و فرهنگی و علمی، آموزشی و پژوهشی داشته باشیم.

true
true
سفیر سریلانکا: تدوین استراتژی‌های مبادله توریست با ایران ضرورت دارد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true