×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
سفر رئیسی خاطره استقبال تاریخی مردم پاکستان از آیت‌الله خامنه‌ای را زنده می‌کند

سفر رئیسی خاطره استقبال تاریخی مردم پاکستان از آیت‌الله خامنه‌ای را زنده می‌کند  ، رئیس کمیسیون امور دفاع مجلس سنای پاکستان سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان را حائز اهمیت دانست و گفت: بازدید آیت‌الله رئیسی خاطره استقبال تاریخی مردم پاکستان از آیت‌الله خامنه‌ای را زنده می‌کند.

به گزارش شهرمردم ، سناتور مشاهد حسین سید روز چهارشنبه در حاشیه سمینار امنیتی در اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: دعوت نخست وزیر پاکستان از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برای سفر رسمی به اسلام‌آباد مهر تاییدی بر دوستی سنتی و دیرینه دو کشور همسایه است.

وی اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران همسایه مهم پاکستان است که منافع راهبردی مشترک، ارتباطات دو کشور را بهم گره زده است.

نماینده مجلس سنا از حزب مسلم لیگ نواز به عنوان جناح حاکم در پاکستان تاکید کرد: مردم پاکستان با آغوش باز از رئیس جمهور ایران استقبال خواهند کرد و خاطره استقبال تاریخی پاکستانی‌ها از حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (در سفر رسمی ایشان در دی ماه ۱۳۶۴ به عنوان رئیس جمهوری وقت ایران) تکرار خواهد شد.

وی تحولات منطقه‌ای، اوضاع افغانستان، فلسطین و مشارکت در مجامع چند جانبه گرایی را برای تهران و اسلام‌آباد حائز اهمیت دانست و افزود: عضویت ایران در بریکس بسیار مهم است و به اعتقاد پاکستان بریکس یک سکوی موثر برای استقلال جهان جنوب در حوزه انرژی و اقتصادی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون امور دفاع مجلس سنای پاکستان گفت: بریکس جبهه مقاومت منطقه‌ای علیه هجمه قدرت‌های سلطه‌طلب خواهد بود.

وی تکمیل خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان را از دیگر مباحث مهم میان دو کشور خواند و گفت: پروژه گازی با ایران باید تکمیل شود چرا که این طرح تامین امنیت پایدار و درازمدت انرژی پاکستان را رقم می‌زند.

براساس این گزارش، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری روز گذشته خود اعلام کرد: آیت‌الله رئیسی دوشنبه شب گذشته با نخست وزیر جدید پاکستان گفت‌وگوی تلفنی داشت و از رییس جمهور دعوت شد سال آینده به پاکستان سفر کند.

وی افزود: موضوع خط لوله گاز ایران به پاکستان بخش مهم مذاکرات دو کشور است و امیدواریم هر چه سریعتر تعهدات مشترک نهایی شده و امکان بهره برداری از خط لوله گاز فراهم شود.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در گفت‌وگوی تلفنی با محمد شهباز شریف، ضمن تبریک مجدد انتخاب وی به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان، اظهار امیدواری کرد که روابط و همکاری‌های میان ملت و دولت دو کشور در دوره جدید، با اراده و تدبیر سران تهران و اسلام‌آباد بیش از پیش در عرصه‌های مورد علاقه گسترش یابد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و پاکستان فراتر از همسایگی بر پیوندها و نزدیکی‌های عمیق تاریخی و فرهنگی استوار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست تقویت و تعمیق روابط با همسایگان و کشورهای اسلامی، از ارتقای سطح تعاملات و مناسبات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی پاکستان استقبال می‌کند.

true
true
سفر رئیسی خاطره استقبال تاریخی مردم پاکستان از آیت‌الله خامنه‌ای را زنده می‌کند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true