×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۷ تیر - ۱۴۰۳  
true
true
سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز، پویایی مطلوبی دارد

سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز، پویایی مطلوبی دارد، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، جلسه این هفته کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز، در حالی برگزار شد که رئیس این کمیسیون، خواستار افزایش سرمایه گذاری مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل بار شد و بر استفاده بهینه از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه، تاکید کرد.

رضا محمدیان، ایجاد و توسعه زیرساخت های پایش تصویری را اقدامی ارزنده ارزیابی کرد و افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز، با اجرای پروژه های اثرگذار و جدید، توانسته است پویایی مطلوبی داشته باشد.

وی، افزود: اجرای پروژه هوشمندسازی و پایش خودروهای حمل بار، اقدام مهم و اثرگذاری است که اثرات مطلوبی را در حوزه های ترافیک و ایمنی شهر، به دنبال دارد.

محمدیان، خواستار افزایش سرمایه گذاری مدیریت شهری در زمینه حمل و نقل بار شد و افزود: با تعریف بسته های متنوع و کارشناسی، می توان از فرصت های سرمایه گذاری بهره برداری کرد.

عضو شورای شهر شیراز، گفت: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته، عملیات منع ورود کامیون ها به بلوار امیرکبیر نیز همزمان با روز شیراز سال آینده، انجام شود.

محمدیان، با بیان اینکه شهرداری، با ساماندهی و مدیریت حمل ونقل بار می تواند به درآمدزایی پایداری دست یابد، تصریح کرد: مجتمع های سرمایه گذاری که به بهره برداری می رسند، الگوی مناسبی برای سرمایه گذارانی هستند که فعالیت در این حوزه را رصد می کنند.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست، با اشاره به سرعت پیشرفت پروژه های عمرانی سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز، گفت: سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز، از آخرین سازمان هایی است که در شهرداری شیراز، تشکیل شده است، این سازمان، حلقه مفقود شده حوزه حمل و نقل بار شهری بود که باید خیلی زودتر، تشکیل می گردید.

محمود صفایی، با بیان اینکه رشد این سازمان، قابل توجه و خوب بوده است و با عملکردی موفق، موجب رضایت مندی شهروندان، بویژه رانندگان شده است، ادامه داد: این سازمان، در ساماندهی حمل و نقل بار درون شهری، نقش بسزایی را ایفا کرده است.

وی، افزود: اما معتقدم که هنوز راه درازی در راستای ارایه خدمات بهتر، در پیش دارد و با ایجاد ساختار و برنامه ریزی منسجمی که دارد، می تواند آینده درخشانی داشته باشد.

صفایی، گفت: اجرای طرحی با موضوعات انباداری و پایانه ماشین های باری، بر روی زمینی به مساحت بیش از صد هکتار، از جمله طرح هایی است که با جدیت توسط این سازمان، دنبال می گردد.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل بار درون شهری شورای اسلامی شهر شیراز، با اشاره به ارایه پیشنهاد بودجه سال آینده به شورای شهر، افزود: بخش بزرگی از بودجه سال آینده شهرداری شیراز، به بخش عمرانی اختصاص یافته است که این موضوع، نشان دهنده تکمیل و  پیشرفت خوب پروژه های عمرانی، بویژه در حمل و نقل بار نیز خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار شهرداری شیراز هم ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این حوزه در سال جاری، گفت: یکی از پروژه های ما که برای اولین بار در شیراز اجرا می شود، با توجه به افزایش تناژ خودروهای باری توزین سیار است که توسط ۷ اکیپ بازرسی با همکاری پلیس انجام می شود و رانندگان متوقف و توسط باسکولهای سیار، وزن می شوند که اگر افزایش تناژ، نداشته باشند، این کار رایگان انجام می شود، اما اگر افزایش داشتند، جریمه به آنها تعلق می گیرد.

نعمتی، افزود: مورد دیگر که انجام می شود، توزین در حال حرکت خودروهای حمل بار است که با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، این سیستم در ورودی شمال غرب شیراز اجرا شده و عملکرد آن به این صورت است که سنسورهای حساس به وزن، در زیر آسفالت اجرا شده که علامت بر وزن سرعت خودروها را هم ثبت و در صورت تخلف اضافه تناژ یا سرعت بالا و ثبت تخلف به صورت هوشمند، جریمه اعمال می شود.

وی، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که ما در باراندازهای سطح شهر و ایستگاههای اتوبوس با آن مواجه هستیم، توقف خودروهای شخصی است که در این راستا،  با ۱۲ و نیم میلیارد تومان اعتبار، دوربین های ثبت تخلف، در ۲۳ نقطه نصب و این تخلفات را ثبت می کنند.

نعمتی، خواستار ثبت خودروهای تاوان حمل بار برای استفاده از امتیازات این سامانه شد و گفت: طبق قانون، خودروهای ناوگان حمل بار در صورت ثبت در سامانه، یارانه نقدی سوخت دریافت می کنند و آن دسته ناوگان دیزلی هم که در سامانه ثبت شوند، به جای ۶۰۰ لیتر گازوییل، هر ماه بیش از ۲ هزار لیتر سهمیه گازوییل می توانند دریافت کنند که این ۲ و نیم برابر سهمیه آزاد است.

true
true
سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز، پویایی مطلوبی دارد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true