×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دهمین روایت امید با افتتاح و کلنگ زنی ۷۲ پروژه به مناسبت ده فجر در محور شمال غرب شهر گل و بلبل

دهمین روایت امید با افتتاح و کلنگ زنی ۷۲ پروژه به مناسبت ده فجر در محور شمال غرب شهر گل و بلبل، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، به مناسبت دهه فجر، ۱۲۷۸ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۰ شهرداری شیراز، کلنگ زنی و افتتاح می شود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز که مهمان دهمین نشست روایت امید با موضوع تشریح پروژه این منطقه در دهه فجر بود با اعلام این خبر، با اشاره به گذشت یک سال از فعالیت وی در این منطقه، گفت: امسال به مناسبت دهه فجر، ۷۲ پروژه در سطح منطقه با اعتبار ۱۲۷۸ میلیارد تومان، کلنگ زنی و افتتاح می شود که از این تعداد، ۴۵ پروژه با ۴۵۹ میلیارد تومان افتتاح و ۲۷ پروژه با اعتبار ۸۱۹ میلیارد تومان نیز آماده کلنگ زنی است.

شهرام سبزیان فرد، با اشاره به گذشت یکسال از فعالیت در این منطقه، ادامه داد: منطقه ۱۰ در شمال غرب شیراز قرار گرفته و شامل ۱۸ شهرک است، وسعت محدوده خدمات رسانی این شهرک، ۴ هزار هکتار و حریم آن ۱۸ هزار هکتار است که باید از این حریم هم صیانت داشته باشیم.

وی، با اشاره به توزیع متوازن پروژه های توسعه ای منطقه، اظهار داشت: در این راستا، طی این مدت ما انضباط را افزایش دادیم و جذب اعتبارها و اجرای پروژه ها، به خوبی در حال انجام است و پروژه های بزرگی از جمله زیر گذر گویم، خط ۳ مترو ۵۵ متری حافظ، پارک آبی و بسیاری از کلان پروژه های دیگر در سطح منطقه، در حال اجراست که البته یک سری از پروژه ها نیز تا انتهای سال تکمیل می شوند و هفته شیراز، شاهد افتتاح آنها نیز خواهیم بود.

وی، با اشاره به پیشرفت نهضت آسفالت در این منطقه، گفت: در ۱۲ ماه گذشته، ۴۱ هزار تن آسفالت در سطح منطقه، اجرا شده و از گویم تا بزین، گلدشت حافظ و بسیاری نقاط دیگر، اجرای روکش آسفالت انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز، گذری هم به پروژه های محرومیت زدایی زد و گفت: در حوزه محرومیت زدایی نیز ۷ پیمان داریم که با ۴۶ میلیارد تومان بودجه محرومیت زدایی در حال اجراست و پیشرفت اکثر پروژه ها، بالای ۸۵ درصد است و امیدواریم تا اواخر بهمن، این پروژه ها هم به بهره برداری برسند.

وی، اظهار داشت: اما جدای از این، ما یک قرارداد ۲۵ میلیارد تومانی برای پروژه های محرومیت زدایی، برای سال آینده در نظر گرفتیم که پیمانکار هم مشخص شده و اواخر اسفند ماه، عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.

سبزیان فرد، اظهار داشت: سال قبل اقدامات زیر ساختی خوبی در منطقه، انجام شد که امسال هم ادامه میابد، در این بین، از بودجه  ۴۰۰ میلیارد تومانی امسال، الان ۶۴ درصد جذب عمرانی داشتیم و اقدامات خوبی انجام شده و برای سال بعد هم بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی، پیشنهاد دادیم.

سبزیان فرد، تصریح کرد: از جمله پروژه های قابل افتتاح منطقه در دهه فجر، می توان به پارک ۳هکتاری ابتدا شهرک آرین، تکمیل فاز اول بلوار جمهوری، حوضچه آرامش شهرک بزین، پیاده روسازی در انجیره و قصر قمشه، اجرای طرح هندسی خروجی حسین آباد و فضای سبز آن،

طرح هندسی خیابان برنامه و بودجه به سمت حسینی الهاشمی و آرام سازی بلوار آفرینش و افتتاح آن همزمان با هفته شیراز، اشاره کرد.

وی، از پارک حیات در گلدشت معالی آباد، پارک شهرک انجیره، تعویض رفوژ میانی و گارد ریل های اطراف محور سپیدان در راستای زیباسازی معابر و اجرای چندین پروژه لوله گذاری جمع آوری آبهای سطحی، به عنوان پروژه های در دست افتتاح و کلنگ زنی منطقه، یاد کرد.

سبزیان فرد، در خصوص روند پیشرفت زیرگذر گویم هم گفت: اجرای پروژه های بزرگی مثل زیرگذر گویم در حوزه معاونت عمرانی است و تنها تملک آن، به عهده ماست که در این راستا، تمامی املاک مورد مسیر این پروژه، تملک شده است و طبق شنیده ها، تا کنون پیشرفت این پروژه بالغ بر ۵۰ درصد است و امیدواریم این پروژه طبق مدت زمان تعیین شده ۲۴ ماه، تمام شود و سال آینده، شاهد افتتاح باشیم، البته در بررسی های این پروژه، حدود ۱۱ درصد اختلاف زمان داشت که بخش اعظم مشکلات به دلیل جابجایی تاسیسات و برخی از معارضان سر راه پروژه بود که حل شد.

وی، با اشاره به اجرای یک و ۶ دهم کیلومتر طول زیرگذر گویم به صورت نیمه مسقف، گفت: در خصوص ۵۵ متری حافظ که به طول ۱۴ کیلومتر در حال اجراست، فاز نخست آن به طول یک کیلومتر افتتاح شد و الان کار در کیلومتر ۴ در حال اجراست و با اجرای آن، بخش اعظمی از بار ترافیک محور شمال غرب به این بزرگراه، وارد می شود.

وی، در پاسخ به سوالی در خصوص علت عقب افتادگی گویم در احداث فضاهای عمومی شهری و مشکلات این محله، گفت: دو کوهک و گویم سال ۹۰ به عنوان یکی از روستاهای الحاق شده به شهر شیراز، معرفی شدند، اما از همان ابتدا، با شکایت دهیاری و برخی اشخاص در دیوان، عملیات اجرایی در این محله ها، هنوز آغاز نشده، متوقف شد و بالاخره سال ۹۷ دیوان، رای به الحاق آنها به شهرداری شیراز داد و کار شهرداری آغاز شد، اما مشکل آنجاست که تا زیرگذر گلستان،

چون دهه هاست شهرداری به آنجا خدمات ارایه داده، یک فضای شهری مناسب است و از آنجا به بعد، به یک بافت برمی خورید که هیچ پیشرفتی نکرده و دهیارانی هم که تا قبل از این، آنجا بودند هیچ کاری برای توسعه این محل ها انجام ندادند.

سبزیان فرد، با اشاره به مشکلات دوکوهک و گویم، گفت: در این رابطه، ما هر کاری برای این محله ها می کنیم، کم است و نیازمند همکاری همه دستگاه ها در ساماندهی این محل هستیم  و در ایجاد این شرایط، مقداری دستگاه های اجرایی مقصر هستند، در همین ارتباط در اولین گام مهم با توجه به اینکه در دوکوهک هیچ فضای عمومی وجود ندارد، در ابتدای سال آینده، عملیات اجرایی پارک ۳ هکتاری این محله، آغاز می شود.

شهردار منطقه ۱۰ شیراز، گفت: اما همه این مشکلات به کنار، وقتی مثلا می خواهم در آنجا محلی را به پیاده‌رو اختصاص دهیم، شیشه ماشین ما را با این استدلال که مالک دارد، شکستند و به قانون هیچ توجهی ندارند، زمانی که خدمات می خواهند، از شهرداری کمک می خواهند، اما زمانی که شهرداری می خواهد کاری برای خودشان انجام دهد، کمک نمی کنند.

انبوه تخلفات ساختمانی، به عنوان دیگر مشکل این منطقه بود، سبزیان فرد، در این زمینه هم گفت: در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز، ما با معضل بزرگی روبرو هستیم که با هیچ کجا، قابل مقایسه نیست و البته دیگر با هشدار هم نمی شود، کاری کرد و تنها راه، برخورد است، چرا که هر چه می گوییم این روند  را قطع کنید، باز هم ادامه می دهند، مورد داشتیم که فردی ده بار جایی که خلاف سازی کرده بوده، تخریب کردیم، اما باز هم یک روزه ساخته، در موردی دیگر ۴۵ ساختمان در قصر قمشه، یک شب تخریب کردیم، اما باز شبانه ساختند و به همین دلیل، معتقدیم برخورد با تخلفات ساختمانی هشدار بر نمی دارد، چرا که مجددا سریع می خواهند بسازند.

وی، افزود: این افراد حتی از اهالی دوکوهک و گویم هم نیستند، بلکه بسیاری از آنها، متعلق به محلات دیگر هستند، اما وقتی از خانه خودشان در جای دیگر خارج می شوند، نیتشان تخلف در گویم است، از سویی ما در واحد تخلفات خود، تنها ۸ نیرو داریم که ۴ نفر از آنها هم راننده هستند و پوشش و نظارت ۲۲ هزار هکتار وسعت حریم و محدود، سخت است.

سبزیان فرد، گفت: در رابطه با برخورد با این تخلفات، با هیچ فرد و یا افرادی رودربایستی نداریم، اما باید سعی کنیم پیشگیری کنیم.

شهردار منطقه ۱۰، گفت: در حوزه سرمایه گذاری، اقدامات خوبی در منطقه صورت گرفته از جمله ساخت پارک آبی و اکواریوم که شروع شد و در خصوص تله کابین هم برای  زمین آن، موافقت اصولی دریافت کردیم و تا هفته آینده، تکلیف زمین مشخص می شود.

وی، با اشاره به در دست اقدام قرار گرفتن تملک یک باغ، برای تبدیل شدن به باغ مهربانو، افزود: با توجه به ورود آزادراه و افزایش ترافیک احتمالی، راههای جایگزین بسیاری در این محور، دیده شده، از جمله تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی، زیرگذر گویم، ۵۵ متری حافظ، راه قره پیری از صدرا و بسیاری از معابر دیگر که در آینده تکمیل می شوند.

سبزیان فرد، در خصوص رفع معضل مشاغل مزاحم اطراف محور ورودی شیراز از سپیدان، گفت: از زیرگذر گلستان تا فرش ایرانیان، همه مشاغل مزاحم، از جمله سنگ فروشی ها، جمع آوری و سعی داریم این محل را مثل پارک حاشیه ای انتظار، سرسبز کرده و تبدیل به واحدهای تجاری کنیم و البته کار اصلی ما در سال آینده، بعد از افتتاح زیرگذر گویم، توجه به زیباسازی این ورودی مهم شهر است که طرح آن نیز در حال تهیه است.

true
true
دهمین روایت امید با افتتاح و کلنگ زنی ۷۲ پروژه به مناسبت ده فجر در محور شمال غرب شهر گل و بلبل
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true