×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
زندگی روستایی در لفور سوادکوه

زندگی روستایی در لفور سوادکوه، دهستان لفور یکی از نقاطی است که مردم آن از دیرباز در حرفه دامداری سنتی مشغول به فعالیت هستند و دامپروری ویکی از فرصت‌های شغلی رایج در آن برای تامین معاش خانواده است.

به گزارش شهر مردم، در زندگی روستایی آرامش اصلی ترین نقش را دارد. روستانشینان همواره یار و یاور یکدیگرند و زنان و مردان روستایی در بیشتر کارها با یکدیگر همکاری دارند.

روستا نشینی یکی از قدیمی ترین شیوه های زندگی اجتماعی است که تاکنون ادامه یافته است و روستاها را باید به عنوان رکن اصلی در ثبات اقتصادی ؛ فرهنگی و اجتماعی جامعه تلقی کرد.

با این وجود تغییر بافت روستایی در بسیاری از استان‌ها از جمله مازندران مقوله‌ای بوده که شاهد آن هستیم و امروزه دیگر کمتر خانه های سنتی به چشم می‌خورد.

دهستان لفور (لپور) یکی از دهستان‌های شهرستان سوادکوه شمالی در استان مازندران در شمال ایران است. دهستان لفور یکی از نقاطی است که مردم آن از دیرباز در حرفه دامداری سنتی مشغول به فعالیت هستند.

همنچنین شرایط اقلیمی و جغرافیایی متنوع در  لفور بستر مناسبی برای فعالیت های دامپروری فراهم آورده و این حرفه یکی از فرصت‌های شغلی رایج برای تامین معاش خانواده ها در این روستا به شمار می‌رود.

منبع: ایرنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
زندگی روستایی در لفور سوادکوه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true