×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رویترز: مذاکرات عراق و آمریکا تا پایان انتخابات ۲۰۲۴ به نتیجه نمی‌رسد

رویترز: مذاکرات عراق و آمریکا تا پایان انتخابات ۲۰۲۴ به نتیجه نمی‌رسد ، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ناشناس عراقی ارزیابی کرد: مذاکرات خروج نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده از کشور متبوعش تا پایان انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا نتیجه نمی‌دهد.

به گزارش شهرمردم، رویترز امروز سه‌شنبه به نقل از “یک مقام ارشد دولت عراق” که نام وی را فاش نساخت، نوشت که مذاکرات بین واشنگتن و بغداد برای پایان دادن به حضور ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا ممکن است تا پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به نتیجه نرسد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۱۵ آبان ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

رویترز نوشت که واشنگتن و بغداد ژانویه سال جاری میلادی مذاکراتی را برای ارزیابی مجدد ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در عراق آغاز کردند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که نیروهای آمریکایی و گروه‌های شبه نظامی در بحبوحه درگیری‌ های منطقه ‌ای مرتبط با جنگ رژیم اسرائیل در غزه، حملاتی را علیه یکدیگر انجام دادند.

این درگیری ها بیش از یک ماه است که متوقف شده تا زمینه مذاکرات فراهم شود.

پیشتر “محمد الدلیمی” یکی از رهبران ائتلاف “الانبار المتحد” درباره خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه عین الاسد گفت که آنچه دولت ایالات متحده درباره طرح عقب نشینی نیروهایش از این پایگاه مطرح می کند، با واقعیت تطابق ندارد.

وی افزود: این قبیل اظهارنظرها مصرف رسانه ای دارد و هدف، وقت کشتی و ماندن برای مدت طولانی به دلایلی است که برای همگان مشخص است.

الدلیمی تاکید کرد: آمریکا از شگرد رسانه ای به دور از واقعیت استفاده می‌کند. نیروهای حاضر در پایگاه عین الاسد رزمی هستند.

به گزارش شهرمردم، نیروهای اشغالگر آمریکایی همراه با سایر نظامیان خارجی در قالب آنچه به اصطلاح ائتلاف بین المللی می‌نامند، از سال ۲۰۰۳ میلادی در عراق مستقر شده اند که بزرگترین پایگاه آنها “عین الاسد” در استان “الانبار” در غرب این کشور است.

true
true
رویترز: مذاکرات عراق و آمریکا تا پایان انتخابات ۲۰۲۴ به نتیجه نمی‌رسد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true