×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رهبران جهان باید دنیا را از اوباش‌گری سیاسی پاک کنند

کارشناس مسائل آمریکا گفت: روس‌ها به دنبال آن هستند که خواسته خود در مورد شبه‌جزیره کریمه و مناطق شرقی اوکراین را تثبیت کنند و به نظرم این تهدیدات غرب صرفاً برای مخابره پیام به مسکو مطرح شده است.

به گزارش شهرمردم ، فریدون مجلسی، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به احتمال اعزام نظامیان غربی به اوکراین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: اینکه آیا غرب اعم از آمریکا و اروپا به صورت جداگانه یا در قالب ناتو اقدام به اعزام نظامیان خود به اوکراین خواهند کرد یا خیر، به نظرم پاسخ منفی است و بعید می‌دانم که آنها نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کنند؛ چراکه ایالات متحده در شرایط کنونی در هزینه‌های زیادی در منطقه غوطه‌ور است و در این میان پرونده اسرائیل هم مقابل آن قرار دارد. درست است که آمریکا از حیث صنعتی و اقتصادی بسیار قدرتمند به حساب می‌آید اما تاب‌آوری این کشور از حیث اقتصاد جنگ کم شده است؛ به گونه‌ای که در دریای سرخ، خاورمیانه و حتی در غزه با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

وی ادامه داد: در این میان باید توجه شود که اروپا هم در شرایط کنونی با مشکلات اقتصادی متفاوتی دست و پنجه نرم می‌کند و بعید می‌دانم که در شرایط کنونی غرب دست به چنین اقدامی بزند. این در حالیست که روسیه با وسعت عظیم خود به دنبال پیروزی بوده اما باید متوجه بود که مسکو هم به هر ترتیب باید به عقلانیت بازگردد. روس‌ها به دنبال آن هستند که خواسته خود در مورد جزیره کریمه و مناطق شرقی اوکراین را تثبیت کنند و به نظرم این تهدیدات غرب صرفاً برای مخابره پیام به مسکو مطرح شده است. به اعتقاد من روسیه اسیر یک جنگ فرسایشی شده اما بیشتر از روسیه، اوکراین اسیر یک به هم ریختگی داخلی شده و اروپا هم در این میان درگیر مشکلات اقتصادی به خصوص تامین تسلیحات برای اوکراین شده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: معتقدم که رهبران جهان باید دنیا را از اوباش‌گری سیاسی پاک کنند و متوجه شوند که ادامه جنگ و علنی شدن تهدیدها چیزی جز خرابی به بار نخواهد آورد و ادامه این روند بدون شک صرفاً اوضاع روسیه را بهبود می‌بخشد. آمریکا مایل است در مورد امتیازاتی که در اوکراین داده می‌شود، امتیازاتی از مسکو در خاورمیانه اخذ کند ولی باید توجه شود که هرگونه درگیری در مقیاس بالاتر می‌تواند ویرانی و کشتار بیشتری به بار بیاورد. اروپا مایل بود که روسیه شکست بخورد و منابع مسکو محدودتر شود اما واقعیت این است که اروپا پس از گذشت بیش از دو سال از پرونده اوکراین نگران وضعیت فعلی خود است؛ چراکه روس‌ها با قاره اروپا هم مرز هستند و فاصله چندانی میان آنها با مسکو وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که رهبران اروپا بسیار باهوش هستند و می‌دانند که دنیای سیاست پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و به نظرم در این راستا سعی می‌کنند که شرایط را تا حد زیادی آرام کنند. به همین دلیل معتقدم که احتمال اعزام نیروی نظامی به اوکراین از سوی ناتو بسیار کم است. این در حالیست که روسیه به پرونده اوکراین به چشم جنگ داخلی نگاه می‌کند. به همین دلیل است که می‌بینیم آنها حملات هدفمند و زیرساختی را جایگزین حملات گسترده کرده‌اند. این در حالیست که اوکراین همچنان محصولات کشاورزی خود را بدون تعرفه گمرکی راهی اروپا می‌کند و برخی از کشورهای اروپایی نسبت به این اقدام منفی‌نگر هستند. لذا این روندها نشان می‌دهد که اگر جنگ به وقوع بپیوندد بسیاری از کشورهای اروپایی متضرر اصلی خواهند بود.

true
true
رهبران جهان باید دنیا را از اوباش‌گری سیاسی پاک کنند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true