×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رشد جهشی تکمیل پروژه‌های سفر استانی رئیس جمهور در هرمزگان

رشد جهشی تکمیل پروژه‌های سفر استانی رئیس جمهور در هرمزگان ، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش اعظمی از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به هرمزگان در حال اجرا است که تعدادی از آنها نهایی شده و در آینده نزدیک به پایان می‌رسد.

به گزارش شهرمردم ، حسین رئیسی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سفر هفته قبل رئیس جمهور به استان هرمزگان اظهار داشت: بخش اعظمی از مصوبات سفر دور اول رئیس جمهور به این استان در حال اجرا است و تعدادی از این پروژه ها نیز نهایی شده است.

وی اضافه کرد: دومین بیمارستان در دور اول سفر رئیس جمهور به هرمزگان ۱۵ درصد پیشرفت داشت که از زمان دور اول سفر تا دومین سفر رئیس جمهور ساخت این بیمارستان ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دور دوم سفر ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز دومین بیمارستان میناب در نظر گرفته شده است و این بیمارستان در نیمه اول سال آینده راه اندازی خواهد شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: همچنین راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی میناب جزو مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به هرمزگان بود که این دانشگاه اکنون در سه رشته پرستاری، فوریت های پزشکی و دو رشته در حوزه بهداشت دانشجو می پذیرد و در دور دوم سفر نیز برای توسعه و افزایش فضای فیزیکی این دانشگاه اعتباراتی تخصیص داده شده است.

وی اظهار داشت: بهسازی راه های روستایی استان از دیگر مصوبات دور اول و دوم سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان است که اجرای این پروژه ها به سرعت در حال پیشرفت است.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اجرای پروژه کریدور میناب به جاسک از دیگر پروژه های دور اول سفر رئیس جمهور به این استان بود که به سرعت در حال اجرا است، این کریدور کمک قابل توجهی به توسعه سواحل مکران خواهد کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه پروژه گازرسانی به شرق هرمزگان از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان بود که پیشرفت قابل توجهی داشته است، اضافه کرد: طبق این مصوبه بنا بود تا به میناب، سیریک و جاسک گازرسانی صورت گیرد که خط انتقال گاز از میناب عبور کرده و به سیریک رسیده و در حال انتقال به جاسک است.

وی گفت: تجهیزات برای گازرسانی در داخل شهرستان میناب خریداری و پیمانکار آن نیز مشخص شده است و گازرسانی به نقاط مختلف شهرستان به زودی انجام خواهد شد.

به گزارش شهرمردم  ، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ۱۲ و ۱۳ بهمن‌ و همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر میهمان مردم خونگرم و دریادل هرمزگان بود، در این سفر که جمعی از اعضای هیات دولت نیز حضور داشتند علاوه بر بررسی دقیق روند اجرا و تکمیل مصوبات سفر دور اول، هزار و ۳۲ طرح مهم عمرانی و زیربنایی نیز به بهره برداری رسید.

افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه های ریلی نیمه تمام، تامین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاههای استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور به استان هرمزگان بود.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، در مجموع پنج‌ هزار و ۶۳۶ پروژه به ارزش افزون‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ همت در ۱۶ حوزه مختلف در استان هرمزگان افتتاح و کلنگ‌زنی شده که به اذعان بسیاری از کارشناسان و بزرگان طوایف، چهره استان با انجام این اقدامات متحول شده است.

۱۴ نفر از اعضای هیات دولت (معاونان رییس جمهور و وزرا) نیز در جریان دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان، به نمایندگی از آیت الله رئیسی به شهرها و روستاهای تابعه این استان سفر کرده و ضمن دیدار و گفت وگو با مردم، تعداد زیادی طرح و پروژه را افتتاح کردند.

وزیران کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهادکشاورزی، ورزش و جوانان (حضور در استان قبل از سفر)، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در این سفر ۲ روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی کردند.

true
true
رشد جهشی تکمیل پروژه‌های سفر استانی رئیس جمهور در هرمزگان
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true