×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
راه‌اندازی آزمایشی تماس تصویری از طریق تلفن همراه در یک اپراتور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ در حال حاضر قابلیت تماس تصویری بدون نیاز به نصب نرم‌افزار در یکی از اپراتورها و برروی برخی گوشی‌ها به شکل آزمایشی راه اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، موضوع برقراری تماس تصویری از طریق تلفن همراه برای اولین بار طی سال‌های گذشته و توسط اپراتور سوم تلفن همراه مطرح شد اما پس از مدتی این طرح به دلیل برخی مخالفت‌ها متوقف شد؛ اگرچه پس از مدتی هر بار اعلام شد که مشکل این سرویس در آینده نزدیک حل می‌شود اما با گذشت سال‌ها مردم برای دسترسی به تماس تصویری به شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای موجود که از این امکان برخوردارند مراجعه می‌کردند.

اما در ارتباط با فعالیت‌های اپراتور سوم تلفن همراه در بحث برقراری امکان تماس تصویری، همان‌طور که در دولت‌های گذشته هم بر آن تاکید شد، بحث فرهنگ‌سازی و توجه به مباحث فرهنگی مهم اعلام و تاکید شده بود در این میان گاهی ممکن است افراد به دلیل این که اطلاعات دقیقی درباره‌ی نحوه برقراری تماس‌های تصویری ندارند، دستخوش نگرانی‌هایی شوند.

اپراتور سوم تلفن همراه مدعی بود که پیش از این در این زمینه تدابیر مختلفی اندیشیده تا از بروز هر نوع مشکل در این زمینه جلوگیری شود و برای مکالمه با سیم‌کارت رایتل فرد از این اختیار برخوردار است که نوع مکالمه خود را به صورت صوتی یا تصویری انتخاب کند.

در نهایت پس از مخالفت‌ها و موافقت‌ها این سرویس در آن زمان راه اندازی نشد و درطی این سالها صحبت و اقدامی دراین رابطه هم انجام نشد تا اینکه زمستان سال گذشته وزیر ارتباطات و فناوری خبر جدید در این زمینه اعلام کرد و گفت به‌زودی تماس تصویری از طریق تلفن همراه بدون نصب نرم افزار فعال خواهد شد که هزینه زیادی نخواهد داشت؛ اما جزییات دقیق و نحوه فعال سازی و سرویس‌دهی این خدمت به طور دقیق اعلام نشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
راه‌اندازی آزمایشی تماس تصویری از طریق تلفن همراه در یک اپراتور
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true