×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دو سال آینده تمرکز شورا، نظارت بر کارهای شهر است

دو سال آینده تمرکز شورا، نظارت بر کارهای شهر است، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار “شهر مردم ” یکصد و بیست و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز، در حالی برگزار شد که این جلسه، با جلسه های دو سال گذشته شورای شهر، تفاوت داشت که مهمترین تفاوت آن تغییر رئیس شورای شهر، بود که با توجه به انتخابات آخر هفته گذشته و تغییراتی که در اعضای هیات رئیسه، شکل گرفت و نتیجه آن، این شد که در این جلسه، سید ابراهیم حسینی، اولین جلسه رسمی صحن علنی شورا را در پست ریاست شورا، آغاز کرد.به گزارش شهر مردم، در ابتدای این جلسه، رئیس جدید شورای شهر، با تقدیر از مهدی طاهری، به پاس دو سال فعالیت، در مسئولیت ریاست شورای شهر شیراز، گفت: انتخابات هیات رئیسه، یک روند عادی است که هر سال، برگزار می‌شود و شورای شهر شیراز، همراه و همدل با یکدیگر، تنها به فکر خدمت به شهروندان، است و نتیجه این انتخابات، تاثیری در کار و هدف شورای شهر، ندارد و شورا، مسیر خود در پیشرفت شهر را با قدرت، ادامه می‌دهد.سید ابراهیم حسینی، با اشاره به برخی موفقیتهای دو ساله گذشته شورای شهر شیراز، اظهار داشت: فراموش نکنیم ۴ برابر شدن بودجه شهر، در طی دوسال، پیگیری ۴۴۸ طرح و لایحه و توجه ویژه به مناطق محروم، از جمله موفقیتهای این دور شورای شهر، بوده است.وی، با اشاره به جذب ۱۵ هزار سرمایه گذاری، در سال قبل به عنوان یکی از موفقیتهای شورای شهر، گفت: این نوید را به مردم شیراز، می‌دهم که از نیمه دوم امسال و سال آینده، شاهد آثار عینی و عملی به ثمر نشستن همین اندیشه بسیجی و برون گرایی اعضای شورا و تلاشهای شهرداری شیراز، در راستای توسعه شهر، خواهیم بود.

حسینی، گفت: همراهی و همدلی، دوستی و برادری، رمز موفقیتهای بزرگ، است اما منافاتی با ارزیابی و نظارت، ندارد، هر چه دوستی بیشتر، نظارت قویتر و هر چه همدلی بیشتر، ارزیابی سخت تر، می شود. شورا، در دو سال اول، بیشتر به برنامه ریزی و تکمیل زیر ساخت ها، متمرکز بود و الان می‌خواهد تمام توان خود را بر نظارت، متمرکز کند و نتیجه تلاشهای شهرداری را به پیشگاه مردم، عرضه کند و برای این کار، از همه اقشار، به ویژه نخبگان و رسانه ها، تقاضا داریم ما را در این زمینه، یاری کنند.جلسه شورای شهر شیراز، روز یکشنبه، در حالی ادامه یافت که بررسی ۲۲ دستور جلسه، در برنامه این هفته شورای شهر، قرار داشت. ۲۲ دستور جلسه ای که ۸ مورد آن، تنها مربوط به ایرادهای فرمانداری، به مصوبات قبلی شورا، بود. این، اما نشان از آن، دارد که هنوز هم بحث ایرادگیری فرمانداری، به مصوبات شورا پایان نیافته و این داستان، هنوز ادامه دارد.

یکی از دستورات جلسه این هفته شورا، لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص مساعدت به اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد، بود که محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، در توضیح ضرورت دو فوریتی بودن این مصوبه، گفت: این بنا به دلیل درخواست رئیس امور مساجد فارس، بود که اعلام کردند این برنامه از ۲۳ تا۳۰ مرداد، قرار است، برگزار شود و مدت زمان کمی، فرصت دارند، البته هزینه درخواستی آنها نیز یک میلیارد تومان، بود که ما پرداخت ۳۰ درصد آن را پذیرفتیم و علت دو فوریت، زمان کوتاه مانده به اجلاسیه، است.در ادامه، شورا، ضمن تصویب دو فوریت لایحه مذکور، به شهرداری شیراز، اجازه داد نسبت به مساعدت مبلغ ۳ میلیارد ریال به اجلاسیه بین المللی روز جهانی مسجد، اقدام کند.همچنین، شهرداری، مکلف شد با هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس(دبیرخانه اجلاسیه) ترتیبی اتخاذ نماید تا در طول برگزاری اجلاسیه، مدعوین داخلی و خارجی اجلاسیه، در دانشگاهها، حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی در صورت متقاضی بودن مراکز مذکور، حضور یابند.مساعدت نسبت به قرارگاه اجتماعی، امنیتی احمد بن موسی(ع) سپاه فجر فارس، جهت ایجاد ایستگاههای مهر و محبت، دیگر دستور این جلسه بود. محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، در این رابطه، گفت: با توجه به اهمیت حفظ عفاف و حجاب، در بازدیدی که در شهر داشتیم به ایستگاه چمران و محل سابق اسکیت، رسیدیم که تبدیل به یک محل فرهنگی شده و پیشنهاد شد که در ۱۰ نقطه شهر، مکانی مانند آن، ایجاد شود.

اسدی، افزود: رویکرد ایجاد این مکان عفاف و حجاب و ایجاد ایستگاههای با عنوان مهر و محبت، که نیاز بود شهرداری هم به آن توجه داشته باشد و چون قرار بود این مکانها در  تابستان ایجاد شوند به صورت دو فوریت، مطرح شد.اما ارایه این لایحه، به صورت دو فوریتی، با واکنش هاجری، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، همراه شد و وی در این رابطه، گفت: با دو فوریت این دستور جلسه، مخالفم. قرار بود یکدیگر را دور نزنیم. اینکه بخواهیم دو میلیارد تومان هزینه کنیم اما نه کمیسیون، می‌داند و نه شورا، اطلاع دارد که موضوع چیست؛ درست نیست. با این کار، شهرداری و شورا، فقط می‌شوند ام المخارج.اینکه ما اطلاع نداشته باشیم و فقط تصویب کنیم و پول بدهیم، کار درستی نیست و ما اینجا ننشستیم که دیگران در  بیرون از شورا، برای ما تصمیم بگیرند و ما، فقط تصویب کنیم.در ادامه، اعضا، ضمن رد دو فوریت این دستور جلسه، با یک فوریت آن، موافقت کردند، تا این دستور جلسه، در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، بیشتر بررسی شود.کمک به نمایشگاه عفاف و حجاب، از دیگر دستورات این جلسه بود که به صورت دو فوریتی، مطرح شد. هاجری، در مخالفت با دو فوریت ارایه این دستور جلسه نیز، گفت: شورا، خود، مراکز فرهنگی دارد و اینکه بدون اطلاع، یک لایحه دو فوریتی، با مبلغ بالایی بیاورند و ذره ای، برای نظر شورا، اهمیت قایل نشوند، درست نیست، این هم یعنی دور زدن شورا و شورا فقط می شود ام المخارج. این در حالی است که با این کار، فقط اعضای شورا، در منگنه قرار می گیرند که جز موافقت، چیزی نگویند و البته چیزهایی به شهرداری، تحمیل می‌کنند که رویشان هم نمی‌شود نه بگویند. در ادامه نیز، اعضا، با یک فوریت این دستور جلسه، موافقت کردند و موضوع، جهت بررسی به کمیسیون مربوط، ارجاع شد.

برپایی موکب احمد بن موسی(ع) در مرز شلمچه و ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی و همکاری با موکب احمد بن موسی(ع) در کربلای معلی، دیگر دستور این جلسه، بود. در این رابطه نیز، ضمن تصویب دو فوریت لایحه مذکور، به شهرداری شیراز، اجازه داده شد در زمینه برپایی موکب احمد بن موسی(ع) در مرز شلمچه با اعزام نیروی انسانی، تجهیزات و ماشین آلات، بمنظور خدمات رسانی حد فاصل پل شهدای مقاومت تا مرز بین المللی شلمچه و بالعکس، شامل تامین ایمنی و آتش نشانی، نظافت و جمع آوری پسماند، حمل و نقل زائرین و اسکان زائرین در موکب، اقدام کند. همچنین با اختصاص مبلغ یکصد میلیارد ریال، جهت هزینه های موکب در مرز شلمچه، اعزام اتوبوس، جهت خدمات حمل و نقل زائرین از مرز بین المللی شلمچه تا بندر بصره و بالعکس، اسکان رایگان زائرین استان های همجوار و زائرین اتباع(پاکستانی و افغانستانی) در کمپ های باغ جنت و زیبا شهر در ایام اربعین، حداکثر به مدت یک شب و مساعدت تا مبلغ سی میلیارد ریال، جهت همکاری در خدمات رسانی موکب احمد بن موسی(ع) در کربلای معلی، موافقت شد.

true
true
دو سال آینده تمرکز شورا، نظارت بر کارهای شهر است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true