×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دلیل قطع یا افت فشار آب در بعضی نقاط شیراز

دلیل قطع یا افت فشار آب در بعضی نقاط شیراز، شهرمردم/فارس از ابتدای فصل گرما تاکنون، شاهد بروز قطع یا افت فشار موقت در شبکه تامین آب نقاطی از شهرستان شیراز هستیم؛ این در حالی است که تعداد اطلاعیه‌های اعلامی از سوی شرکت آبفای شیراز بسیار کمتر از موارد قطعی یا افت فشار جریان آب حادث شده بوده است.

شهروندان ساکن شهر جدید صدرا و نقاطی از شمالغرب شیراز مدعی هستند که طی هفته‌های اخیر، ساعاتی از شبانه‌روز و عمدتا پایان شب تا صبح، جریان آب کاملا قطع یا فشار آن با افت شدید مواجه می‌شود و تماس‌های آنان با دوایر مسئول، منتهی به رفع مشکل نشده است.

این در حالیست که طی روزهای اخیر تعداد تماس‌ها و پیام‌های شهروندان ساکن کلانشهر شیراز به ویژه محدوده‌های جنوب غربی، جنوب، شرق و شمال شرقی و بخش‌هایی از شمالغرب این شهر، در خصوص طرح گلایه پیرامون قطع مکرر یا افت شدید فشار آب، بیش از گذشته شده است.

بخشی از گلایه‌مندی شهروندان به واسطه اطلاع‌رسانی نشدن در خصوص احتمال افت فشار یا قطعی آب مطرح شده و این شهروندان اعتقاد دارند که در صورت اطلاع رسانی، امکان پیش‌بینی و برنامه‌ریزی و جلوگیری از بروز مشکل، وجود خواهد داشت.

قطع و افت فشار جریان آب شرب در ساعات مختلف شبانه روز از ابتدای تابستان تاکنون در شیراز، در حالی تداوم دارد که مسئولان آبفا تاکید داشته‌اند تابستان را بدون تنش آبی پشت سر خواهیم گذاشت.

مسئولان آبفا، علت بیشتر قطع موقت جریان آب را وقوع حوادث پیش‌بینی نشده ناشی از فرسودگی شبکه یا آسیب دیدن شبکه در حین عملیات عمرانی توسط سایر دستگاه‌ها، ذکر کرده‌اند.

آنان تاکید دارند که صدور اطلاعیه و اطلاع رسانی در مورد قطع جریان آب یا افت فشار تنها در زمان اجرای پروژه‌های برنامه‌ریزی شده، قابل انجام است و این اقدام در زمان وقوع حوادث، که عمده دلیل بروز اشکال بوده، امکان پذیر و قابل انجام نیست.

روابط عمومی شرکت آبفای شیراز نیز تاکید دارد که تاکنون موارد قابل پیش‌بینی قطع یا افت فشار آب، اطلاع رسانی شده است، اما در اغلب موارد بروز مشکل به دلیل وقوع حوادث غیرقابل پیش‌بینی است.

مواجهه مردم در شهرستان شیراز با قطع مکرر آب در حالیست که طی هفته‌های اخیر، مسئولان شرکت آب منطقه‌ای فارس از تکمیل و نهایی شدن خط دوم آبرسانی از درودزن خبر داده و اعلام کرده بودند که این اقدام، مشکلات افت فشار یا قطعی موقت آب را رفع خواهد کرد.

true
true
دلیل قطع یا افت فشار آب در بعضی نقاط شیراز
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true