×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
دلیل قطعی آب در برخی مناطق شیراز/ بیشترین افت فشار در کدام منطقه بود؟

دلیل قطعی آب در برخی مناطق شیراز/ بیشترین افت فشار در کدام منطقه بود؟ در پی گلایه شهروندان شیراز از قطعی و افت فشار آب در مناطق مختلف شهر، معاون آب و فاضلاب شیراز اعلام کرد که این مشکل که به دلیل تعمیرات خط دوم سد درودزن ایجاد شده تا زمان آبگیری شبکه آب و مخازن شهری ادامه دارد.

 

 

به گزارش شهر مردم، روز یکشنبه ۲۰ اسفندماه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شیراز طی اعلامیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: با توجه به ضرورت انجام تعمیرات خط دوم آبرسانی به شیراز جریان ورودی آب این سامانه از روز ۲۰ اسفندماه به مدت ۷۲ ساعت از مدار بهره‌برداری خارج می‌شود و از منابع آب جایگزین پیش‌بینی شده جهت تأمین آب شهروندان در طی این مدت استفاده خواهد شد.

روابط عمومی آبفا شیراز در این اعلامیه افزود: امکان افت فشار در بعضی مناطق متصور است؛ لذا از عموم شهروندان به خصوص از ساکنین واقع در فاز ۲ شهر صدرا، مناطق غرب شیراز گلستان ،شمالی شهرک ،آرین، شهرک فرهنگیان و مناطق حاشیه کمربندی جنوبی شیراز، بلوار رحمت، بلوار عدالت و شهرک سبحان خواهشمندیم ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب با پیشگیری از مصارف غیرضروری این شرکت را در حفظ پایداری خدمات یاری دهند.

این اعلامیه در حالی منتشر شد که پس از آغاز تعمیرات بسیاری از مردم شیراز در مناطق مختلف با مشکل قطعی آب رو به رو شدند؛ مشکلی که موجب گلایه شهروندان شد و آنها اعلام کردند که مشکل آنها افت فشار نیست بلکه قطعی آب است و برخی مناطق شهر با قطعی آب رو به رو شده است.

برخی مناطق از جمله خیابان آفتاب در بولوار امیرکبیر ، منطقه برفروشان در بولوار حسینی الهاشمی که در این اطلاعیه نامی از آنها برده نشده نیز با قطعی آب مواجه شدند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا شیراز گفت: خط دوم آبرسانی سد درودزن حجم قابل‌توجهی از آب یعنی حدود هزار و ۵۰۰ لیتر آب را تأمین می‌کند؛ با توجه به مشکلی که در این خط ایجاد شد تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا برنامه تعمیرات خط دوم درودزن را در سه روز به سرانجام برسانیم.

علی شبانی افزود: شرکت آب منطقه‌ای نیز تلاش کرد تا این مشکل را در کمترین زمان برطرف کند، بدین ترتیب تعمیرات در ۴۸ ساعت اول انجام شد و با توجه به اینکه از ظرفیت تمام منابع جایگزین بهره گرفته بودیم و این منابع را وارد مدار کرده بودیم با مشکلی برای آبرسانی مواجه نبودیم اما این خط شامگاه دوشنبه ۲۱ اسفندماه دوباره با مشکل آب‌بندی شیرآلات مواجه شد و دست‌اندرکاران مجبور به قطع آبرسانی از این خط شدند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا شیراز اضافه کرد: عملیات برای حل این مشکل تا ساعت ۲:۳۰ بامداد چهارشنبه ۲۳ اسفند ماه به طول انجامید؛ در حال حاضر این خط آبرسانی برقرار شده و آب به مخازن رسیده است.

وی بارش اخیر در شیراز را از دیگر معضلاتی دانست که به این مشکل دامن زده است.

او در این باره گفت: باران اخیر بارانی گل آلود بود که افزایش مصرف آب در کلانشهر شیراز و کاهش میزان آب در مخازن را به همراه داشت؛ کاهش ارتفاع آب در مخازن باعث می‌شود که فشار لازم ایجاد نشود.

شبانی ادامه داد: بیشترین مشکل افت فشار در منطقه والفجر، امیرکبیر و مناطق پیرامون حاشیه کمربندی رخ داده و در غرب شیراز مشکلی وجود نداشته است؛ با این حال تمام تلاش خود را برای برطرف شدن این مشکل به کار گرفتیم.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا شیراز افزود: طول خط دوم سددرودزن ۷۰ کیلومتر و بخشی از شبکه توزیع در آن منطقه خالی شده؛ تاکنون جریان ۶۰۰ لیتر آب در خط برقرار شده و این اقدام همچنان ادامه دارد.

وی که معتقد است جریان گرفتن آب در خط دوم آبرسانی زمان می‌برد، گفت: حدود ۱۰ ساعت برای پرشدن شبکه شهر زمان لازم است و پس از آن هم باید مخازن برای آبگیری پر شوند؛

شبانی عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل این مشکل برخی مخازن مشترکان خالی شده و آنها را با قطعی آب مواجه کرده است در تلاش هستیم تا با مدیریتی که اعمال می‌کنیم دامنه این مشکل گسترده نشود و ابن مشکل تا پایان امروز رفع شود تا مشترکان هم در ماه رمضان با مشکل قطعی یا افت فشار آب رو به رو نشوند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا شیراز از مردم درخواست کرد که در روزهای پایانی سال صرفه‌جویی در مصرف آب را مدنظر قرار دهند چراکه افزایش مصرف آب توسط مشترکان مشکلات آبرسانی را دوچندان خواهد کرد.

تا لحظه مخابره خبر مشکل افت فشار و قطعی آب در مناطق مورد اشاره آبفا و مناطق مجاور ادامه دارد.

به نقل از ایرنا، درحالی شرکت آبفای شیراز اعلام کرده که اطلاعیه های قطع آب و افت فشار را بیستم اسفند ۱۴۰۲ در شبکه های اجتماعی درج کرده که چنین اطلاعیه هایی در سایت خبری این شرکت وجود ندارد.
آخرین اطلاعیه قطعی آب و افت فشار که در سایت اطلاع رسانی شرکت آبفای شیراز درج شده، مربوط به هفدهم بهمن ۱۴۰۲ است.

 

 

 

true
true
دلیل قطعی آب در برخی مناطق شیراز/ بیشترین افت فشار در کدام منطقه بود؟
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true