×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
کدام بانک‌ها مالکان جدید سرخابی‌ها هستند؟/ جزئیاتی از انجام مذاکرات اولیه از زبان سخنگوی دولت

کدام بانک‌ها مالکان جدید سرخابی‌ها خواهند بود؟/ جزئیاتی از انجام مذاکرات اولیه از زبان سخنگوی دولت، سخنگوی دولت گفت: توافق شد وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی در خصوص واگذاری سرخابی‌ها مذاکراتی را با هیئت‌های عامل بانک‌ها داشته باشند. پیش‌بینی می‌کنیم در چند روز آتی به توافق با این دو بانک غیردولتی برسیم.

به گزارش شهر مردم، به نقل از تجارت ۱۰۰، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه دولت، اظهار داشت: برای واگذاری استقلال و پرسپولیس بارها از سوی سازمان خصوصی‌سازی آگهی انجام شد تا بخش خصوصی وارد شود. در نهایت پیشنهادی ارائه شد که برای تسریع مجوزی داده شود تا مشکل حقوقی دو باشگاه به خاطر مالک واحد داشتن برطرف شود.

هیئت واگذاری از مجوز دولت استفاده نکرد

وی افزود: دولت به هیئت واگذاری مجوز داد تا از این ظرفیت قانونی استفاده کند. هیئت واگذاری دیروز به این نتیجه رسید که از این مجوز استفاده نکند. مذاکرات اولیه‌ای با دو بانک غیردولتی در این خصوص صورت گرفته است.

 

پیش‌بینی از زمان توافق

به گزارش از تسنیم، سخنگوی دولت گفت: توافق شد وزیر اقتصاد و رئیس‌کل بانک مرکزی در این خصوص مذاکراتی را با هیئت‌های عامل بانک‌ها داشته باشند. پیش‌بینی می‌کنیم در چند روز آتی به توافق با این دو بانک غیردولتی برسیم.

همچنین  کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در ارتباط با بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه خبر بیان کرد: پس از مخالفت هیئت واگذاری با انتقال سهام یکی از باشگاه‌های سرخابی به صندوق‌های وزارت رفاه، هیئت دولت مجوز فراهم شدن مقدمات واگذاری سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را به ۲ بانک غیر دولتی صادر کرد که بر همین اساس اقدامات قانونی برای انتقال سهام باشگاه‌های مذکور پیگیری خواهد شد.

وی گفت: ما مسئولیت سیاستگذاری در مسائل ورزشی کشور را داریم، استقلال و پرسپولیس دو سرمایه بزرگ ورزش کشور هستند و قطعاً با مدیریتی صحیح می‌توانیم از سرمایه‌های این دو باشگاه استفاده کنیم. بر همین اساس ظرفیت این دو باشگاه فرصت خوبی را در اختیار مالکان آنها قرار می‌دهد تا بتوانند با استفاده از نام این دو باشگاه، کار تجاری و درآمدزایی انجام دهند.

 

واگذاری  شعار دولت‌های پیشین هم بوده است

هاشمی افزود: موضوع واگذاری این دو باشگاه همواره شعار دولت‌های پیشین هم بوده است و هیچوقت هم چنین اتفاقی رخ نداد، اما در دولت سیزدهم که یک دولت مردمی است از ابتدا موضوع این دو باشگاه در رأس امور قرار داشت و بر همین اساس بخشی از سهام این دو باشگاه از طریق بورس به مردم واگذار شد. پس از آن به واسطه مجوز از هیأت واگذاری به مزایده گذاشته شد اما نتیجه‌ای به همراه نداشت و مجموعه‌هایی هم که اعلام آمادگی برای مدیریت این دو باشگاه را داشتند، ظرفیت آنها کفاف مالکیت در استقلال و پرسپولیس را نداشت.

وزیر ورزش و جوانان در پایان خاطر نشان کرد: دولت از ظرفیت‌های قانونی خود برای حل کردن مشکلات این دو باشگاه استفاده کرده است و با همین رویکرد ظرفیت‌های قانونی برای واگذاری یکی از این دو باشگاه به صندوق رفاه فراهم شد اماهایت واگذاری این موضوع را نپذیرفت و نظر هیأت این بود که این دو تیم با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی داشتند این دو باشگاه به دو بانک غیر دولتی واگذار شوند و دولت هم امروز چهارشنبه ۲۳ اسفند این مجوز را صادر کرد که هیأت واگذاری زمینه‌های واگذاری این دو باشگاه به بانک‌های غیردولتی را فراهم کند.

 

true
true
کدام بانک‌ها مالکان جدید سرخابی‌ها هستند؟/ جزئیاتی از انجام مذاکرات اولیه از زبان سخنگوی دولت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true