×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تکلیف ۵ ابر پروژه تفریحی و گردشگری شیراز تا پایان سال مشخص می‌شود

تکلیف ۵ ابر پروژه تفریحی و گردشگری شیراز تا پایان سال مشخص می‌شود، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، شهربازی، پارک آبی، باغ پرندگان و… اینها بخشی از نیازهای تفریحی و گردشگری کلانشهر شیراز است که سالهاست به یک آرزو برای شهروندان تبدیل شده است. شهری که با وجود جمعیت و گستردگی آن که هر روز هم در حال افزایش است اما هنوز از ابتدایی‌ترین نیازها حداقل در حوزه تفریحی بی بهره است و به رغم  ظرفیتهای بالای گردشگری که البته اکثریت آن مربوط به گذشته‌است، سالهاست به یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی نیز تبدیل شده‌است. وجود آثار و اماکن  تاریخی، مذهبی، ادبی، هنری، پزشکی و حتی آب و هوای معتدل و مردم خونگرم این شهر باعث شده که هیچکس دیدار شهر راز را از دست ندهد، اما عدم توجه به ایجاد ظرفیتهای جدید و در مقابل  فرسودگی و حتی حذف برخی  از ظرفیتهای گذشته و مهمتر از همه ایجاد و توسعه ظرفیتهای گردشگری جدید در برخی شهرهایی که تا همین چند وقت قبل در این زمینه حرفی برای گفتن نداشتند، باعث شده تا شیراز نه تنها از قافله گردشگری عقب بیافتد، بلکه از نظر وجود امکانات رفاهی و خدماتی حتی برای شهروندانش در فقر به سر ببرد. به گونه ای که امروز شیراز حتی از داشتن یک شهربازی بزرگ، پارک آبی مناسب و خدمات از این دست  بی‌بهره است. این در حالی است که تا همین چند سال حداقل چند پارک بازی مانند لونا پارک، پارک‌بزین، شهربازی پارک آزادی نیز در شهر فعال بودند که آنها هم حذف شدند تا دیگر جوانان و نوجوانان شهر شیراز هیچ محلی برای انجام برخی بازی‌های هیجانی نداشته باشند.حال در ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری مکلف شد تا به هر میزان بودجه برای آن سال تعریف شده به همان میزان هم جذب سرمایه کند. جذب سرمایه و تعریف پروژه‌هایی که بخشی از آنها مربوط به پروژه‌های تفریحی و گردشگری است.

موضوعی که رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز هم در گفت وگو با خبرنگار ما به آن اشاره کرد و گفت: سال قبل یک تکلیف ۱۵هزار میلیارد تومانی جذب سرمایه گذاری در کنار بودجه برای شهرداری تعیین شد که با آغاز عملیات اجرایی فاز دوم میدان میوه و تره‌بار شماره یک با اعتبار بیش از ۷هزار میلیارد تومان و چند پروژه دیگر این تکلیف به طور کامل محقق شد.

علی رضا اسکندری افزود: اما امسال هم در کنار بودجه بیش از ۲۳هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز یک تکلیف ۲۰هزار میلیارد تومانی نیز برای جذب سرمایه گذاری دیده شده است. وی افزود: برای جذب این علاوه بر پروژه هایی که باید در هر منطقه شهرداری تعریف شود و مناطق مکلف به جذب سرمایه گذار هستند پنج کلان پروژه در حوزه تفریحی و  گردشگری نیز تکلیف شده که اجرای همین پروژه می‌تواند به تنهایی کمک شایانی به جذب بودجه شهر باشد و بر طبق پیش بینی اولیه برای اجرای انها بیش از ۶تا۷هزار میلیارد. تومان اعتبار مورد نیاز است.اسکندری تصریح کرد: اینها پروژه هایی هستند که سالهاست جز آرزوها و نیازهای شهروند ان در حوزه رفاهی بودند که از آن جمله می‌توان به شهربازی بزرگ شیراز، آکواریوم، پارک آبی، تله کابین و باغ پرندگان اشاره کرد. عضو شورای شهر شیراز گفت: در همین راستا سال قبل و اوایل امسال عملیات اجرایی دو پروژه پارک آبی با اعتبار ۱۲۰۰میلیارد تومان  وآکواریوم با ۳۶۰میلیارد تومان آغاز شده و این دو پروژه در حال ساخت است.

وی در خصوص سرنوشت سه پروژه دیگر هم گفت: ۳ پروژه دیگر نیز در حال پیگیری که در زمینه ساخت تله کابین با پیش بینی اعتبار ۱۵۰۰میلیارد تومان در جریان همایش سرمایه گذاری در شیراز که اردیبهشت ماه برگزار شد تفاهم نامه ای امضا شد که در حال پیگیری اجرایی شدن آن هستیم.اسکندری در خصوص پروژه شهربازی بزرگ شیراز هم گفت: در زمینه شهربازی تا کنون با سه تا چهار نفر سرمایه گذار مذاکره کردیم اعتبار پیش‌بینی شده مورد نیاز این پروژه بالغ بر ۱۶۰۰ است که امیدواریم به نتیجه برسد اما پیش از آن ما هم اکنون برای ساخت دو شهربازی با مقیاس کوچکتر یکی در پارک جنت و دیگری در پارک آزادی مناقصه برگزار کردیم که امیدواریم همه آنها به ثمر بنشیند. عضو شورای شهر شیراز گفت: باغ پرندگان دیگر پروژه از میان پنج کلان پروژه شهر است که اعتبار پیش‌بینی شده اولیه آن۳۵۰میلیارد تومان است در این زمینه هم تفاهم نامه با یک سرمایه گذار امضا شد، محل اجرای این پروژه نیز در بلوار چمران، بلوار بهشت و حوالی باغ گلها و پیاده راه سلامت تعیین شد تا این مسیر به یک پیاده راه گردشگری تبدیل شده و تا پایان سال قرارداد این پنج پروژه نهای و وارد مرحله اجرا می‌شود.اسکندری افزود: اما پس از امضای تفاهم‌نامه شریک سرمایه گذار درخواست کرد که قرارداد به صورت پیمانکاری و عمرانی شود که شورا مخالفت کرد و قرار شد برای اجرای آن و جذب سرمایه گذار فراخوان کشوری منتشر شود.

وی با اشاره به اجرای میدان دوم میوه و تره‌بار با پیش بینی اعتبار ۴۵۰۰میلیارد تومان به عنوان برخی دیگر از پروژه های سرمایه‌گذاری در دست اقدام  در خصوص توقف عملیات اجرایی پروژه خیابان غذا که مدتی است بر روی زمین مانده هم گفت: علت این توقف یکی عدم هماهنگی با اوقاف بود که مشکل آن هم رفع شد و سرمایه گذار در حال کار و این پروژه نیز به زودی رونمایی می‌شود.

true
true
تکلیف ۵ ابر پروژه تفریحی و گردشگری شیراز تا پایان سال مشخص می‌شود
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true