×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تصمیم‌گیرنده نهایی انتخابات، مردم هستند

مدیرکل سیاسی استانداری فارس: تصمیم‌گیرنده نهایی انتخابات، مردم هستند، به گزارش شهر مردم، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دشمن کاهش مشارکت عمومی در انتخابات و کاهش سطح امنیت است، گفت: در انتخابات مردم تصمیم‌گیرنده نهایی هستند و باید با استفاده از ظرفیت و همفکری گروه های اثرگذار در راستای افزایش مشارکت گام برداریم.

به گزارش شهر مردم  به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، محمد رضایی در ستاد انتخابات شهرستان های جنوب استان فارس که با حضور فرمانداران شهرستان های لارستان، لامرد ، مهر، خنج ، گراش ، اوز و جویم در محل فرمانداری ویژه لارستان برگزار شد افزود: در انتخابات باید از ظرفیت بخشداران، دهیاران، شورای محلات، معتمدین، پایگاه‌های مقاومت، امام جماعت مسجد روستا و غیره استفاده شود تا بتوان سطح مشارکت اهالی محله ها را افزایش داد.

رضایی عنوان کرد: شرایط کنونی بسیار حساس است و انتخابات مهمترین آوردگاه نظام در اتفاقات پیش‌رو است. وی اظهار کرد: در نظام اسلامی، چشم‌انداز چهارساله مملکت در حوزه مجلس و خبرگان مشخص می‌شود و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب «و تواصوا بالحق»، تشویق مردم برای حضور در صحنه است که شاید مهمترین موضوع آن همین شرکت مردم در انتخابات باشد.

رضایی با بیان اینکه باید با گردآوری جریان‌های سیاسی پذیرفته در نظام و تشریح وضعیت کلی برای آنان، در راستای افزایش مشارکت عمومی تلاش شود ، تاکید کرد:برنامه ریزی لازم برای دانش‌آموزان چهارم متوسطه در قالب جشن جشن رأی اولی‌ها به عنوان یک تکلیف سیاسی برای تمام مدارس با حضور اولیا دانش‌آموز در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار شود.

مدیرکل امور سیاسی استانداری فارس با اشاره به نقش بازاریان و کسبه در رونق‌بخشی به انتخابات، اضافه کرد: فرمانداران جنوب فارس با همفکری در برگزاری انتخابات پرشور و با استفاده از ظرفیت برادارن تسنن و تشیع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر جبهه مقاومت در سطح منطقه و جهان توانسته خود را به عنوان یک قدرت جدید نشان دهد و طی مدت اخیر برای نخستین‌بار ناو نظامی آمریکا توسط انصارالله یمن مورد اصابت قرار گرفت، افزود: وقتی یک هژمونی و یک ابرقدرت بر زمین ریخته می‌شود و جریان مقاومت را تهدید و سپس در عمل اجرا می‌کند، به معنی ظهور یک ابرقدرت جدید است.

مدیرکل امور سیاسی استانداری فارس با اشاره به اینکه یمن توانسته در تحولات به خوبی اثرگذار باشد و امروز نقش یمن بسیار پررنگ است، تصریح کرد: ۴۰ درصد از منابع انرژی جهان از تنگه باب‌المندب عبور می‌کند و یمن گلوی اروپا را فشار می‌دهد و باید بدانیم انصارالله بازوی انقلاب اسلامی است.

فرماندار ویژه لارستان در این نشست در سخنانی با بیان اینکه مجموع شعبات حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در دوره گذشته انتخابات ۲۰۵ شعبه بوده و امسال به ۲۲۲ شعبه افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: در سطح شهرستان لارستان در دوره قبل ۹۷ شعبه اخذ رأی داشته‌ایم که در انتخابات امسال به ۱۰۶ شعبه افزایش پیدا کرده است.

داریوش دهقان با اشاره به اینکه مشارکت در دوره گذشته در کل حوزه انتخابیه ۴۳ درصد و در شهرستان لارستان ۴۴ درصد بوده است، افزود: در انتخابات ریاست جمهوری نیز مردم ۵۳ درصد مشارکت داشته‌اند.

وی با اذعان به اینکه بازدیدهای لازم از شعبات حساس و مهم برای برقراری امنیت و مقابله با تخلفات انتخاباتی صورت گرفته است، تصریح کرد: تمام نیروهای شعبات اعم از اعضای هیأت اجرایی، نمایندگان فرماندار و غیره انتخاب شده‌اند.

نماینده عالی دولت در لارستان از اختصاص دو شعبه مجزا برای رأی‌اولی‌های بانوان و آقایان خبر داد و یادآور شد: در سرشعبات از همه افراد گروههای سیاسی، ورزشی، هنری و غیره استفاده شده است و آمادگی لازم در برگزاری انتخابات وجود دارد.

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه از افراد بالای ۵۵ سال در شعبات استفاده نشده است و سعی شده بیش‌تر افراد زیر ۵۰ سال بهره گرفته شود، توضیح داد: دهه فجر امسال در لارستان در دو دهه برگزار می‌شود که با تقسیم‌بندی مدیران، با ارائه گزارش خدمات دولت به مردم می‌رسانند و از طرفی خواسته‌های مردم جمع‌آوری و حل می‌کنند یا در قالب کارگروه‌ها پیگیری می‌شود.

وی با اذعان به اینکه برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر برای تمام روستاها و مدارس پیش‌بینی شده است، یادآور شد: برگزاری جشنواره بومی‌محلی، صنعتگران، کارگران، بازاریان و مانند آن برگزار می‌شود.

در ادامه فرمانداران شهرستان های لامرد، مهر، خنج، گراش، اوز و جویم و بخشداران بخش های مرکزی، بیرم، بنارویه و صحرای باغ لارستان نیز بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات و آمادگی کامل فرمانداری ها و بخشداری ها در برگزاری انتخابات جمعه ۱۱ اسفند ماه تاکید کردند. همچنین مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه نیز در ادامه این جلسه بررسی شد.

true
true
تصمیم‌گیرنده نهایی انتخابات، مردم هستند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true