×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل ۲ هزار پرونده تخلف گرانفروشی و پلمب ۳۹۷ واحد صنفی متخلف در فارس

تشکیل ۲ هزار پرونده تخلف گرانفروشی و پلمب ۳۹۷ واحد صنفی متخلف در فارس،مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از بازرسی بیش از ۱۴ هزار مورد در طرح ویژه نظارتی نوروز و رمضان امسال خبر داد و گفت: بیشترین پرونده‌ها مربوط به گرانفروشی بوده که منجر به پلمب ۳۹۷ واحد صنفی متخلف در استان شد.

به گزارش شهرمردم به نقل از تسنیم : غلامرضا سالاری اظهار داشت: طرح ویژه نظارتی نوروز و ماه مبارک رمضان که از هشتم اسفندماه سال گذشته آغاز شده بود امروز به دستور ریاست عالی سازمان تعزیرات حکومتی به پایان رسید.

وی ادامه داد: طرح مذکور با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه و همچنین فضای کسب و کار اجرایی شد و در این راستا تشدید نظارت‌ها در قالب گشت‌های مشترک بازرسی از واحد‌های تولیدی، صنفی، خدماتی، انبار‌ها و غیره با اولویت رصد شبکه تولید و توزیع کالا‌های اساسی در دستور کار قرار گرفت.

سالاری از انجام ۱۴۰۵۷ مورد گشت مشترک بازرسی با همکاری دستگاه‌های متولی نظارت همچون سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اتاق‌های اصناف، شبکه‌های بهداشت و غیره خبر داد و اظهار داشت: همکاران ما در سرتاسر استان تا ساعت ۸ شب حتی در ایام تعطیل در قالب یک هزار و ۱۳۰ اکیپ بازرسی انجام وظیفه کرده‌اند.

دبیر کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به تشکیل بیش از دو هزار پرونده تخلف در این بازرسی‌ها افزود: بیشترین پرونده‌های متشکله مربوط به گرانفروشی اصناف بوده که بنا تاکید رئیس سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر برخورد قاطع با تخلفات صنفی و به ویژه گرانفروشی، جرایم ۱۰ برابری برای گرانفروشان اعمال شده که البته این تشدید مجازات‌ها، تاثیر بسزایی در بازدارندگی از وقوع تخلفات داشته است.

وی با بیان اینکه متخلفان این پرونده‌ها بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال جریمه نقدی شده‌اند عنوان کرد: علاوه بر جریمه نقدی، اختیاراتی به روسای شعب تعزیرات برای پلمب واحد‌های صنفی متخلف داده که در مدت اجرای طرح مذکور ۳۹۷ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اهمیت نظارت‌های مردمی را بر کاهش میزان تخلفات یادآور شد و اضافه کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلفات صنفی را به شماره‌های ۱۲۴ سازمان صمت یا آدرس اینترنتی tazirat135.ir گزارش کنند تا نسبت به بررسی موضوع و برخورد با متخلفان اقدامات لازم به عمل آید.

true
true
تشکیل ۲ هزار پرونده تخلف گرانفروشی و پلمب ۳۹۷ واحد صنفی متخلف در فارس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true