×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی جنایات صهیونیست‌ها

تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی جنایات صهیونیست‌ها، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد پیگیری قانونی جنایات صهیونیستها، مسئولیتی بین المللی است.

 

به گزارش شهر مردم،  سخنگوی وزارت امور خارجه بر ضرورت تشکیل کمیته تحقیق بین المللی، متشکل از حقوقدانان برای بررسی جنایات صهیونیست‌ها در غزه تاکید کرد.

 آقای کنعانی در نشست هفتگی با اصحاب رسانه در پاسخ به پرسش خبرنگار این خبرگزاری درباره اقدامات و پیگیری‌های حقوقی وزارت امور خارجه درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: پیگیری این جنایت‌ها و پیگرد قانونی آن، مسئولیتی بین المللی است. دادستان کل دیوان کیفری بین المللی در گذرگاه رفح دید که امکان عبور نیست؛ خوشبختانه وی هم همت کرد و دید. لازم است در این باره، تحقیقی انجام شود.

وی افزود: ایران از سال‌های طولانی قبل، درخواست کرده است که کمیته تحقیق بین المللی برای بررسی جنایات صهیونیست‌ها تشکیل شود و آن را گزارش کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی گفت: وزیر امور خارجه با همین نگاه؛ در نشست اخیر وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، پیشنهاد‌های مختلفی را مطرح و به ویژه در دیدار با دبیرکل این سازمان پیشنهاد کرد که کمیته‌ای تخصصی متشکل از حقوق دانان بین المللی تشکیل شود و با مستندسازی جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه جنایات اخیرش در غزه، زمینه ارائه این اسناد را به محاکم بین المللی، فراهم کنند.

 

احتمال نشست مجدد سازمان همکاری اسلامی
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی، برگزاری نشست مجدد سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تحولات فلسطین را محتمل دانست.

آقای کنعانی در نشست خبری گفت: در سایه ادامه بحران، تحرکات ایران ادامه دارد و به طور جدی به این تحرکات ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: موضوع تشکیل جلسه شورای همکاری اسلامی، موضوع مهمی است که برای تحقق آن در حال رایزنی هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در این چارچوب علاوه بر وزیر امور خارجه، آقای رئیس جمهور هم در گفتگوهایش آن را پیگیری می‌کند. مشورت‌های ایران ادامه دارد.

 

حامیان رژیم صهیونیستی باید آن را مهار کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حامیان این رژیم باید مهارش کنند.

آقای کنعانی در پاسخ به پرسشی درباره ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و جنوب لبنان هشدار داد: با ادامه این جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی، بحران‌های پیش بینی نشده‌ای می‌تواند در منطقه روی دهد.

وی افزود: این واقعیت نگران کننده‌ای است که ایران بار‌ها درباره وقوع آن هشدار داده و طبعا مهار این رژیم؛ بر عهده حامیان آن است.

 

ادامه رایزنی با مصر برای کمک به مردم غزه
آقای کنعانی در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی مصر برای ارسال کمک‌های ایران به غزه اظهار داشت: این موضوع مدنظر ایران بوده و است. توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به مردم غزه، اولویت نخست ایران است که بر آن تاکید کردیم. همچنین با مقامات مصر درباره رفع محاصره این منطقه و ایجاد گذرگاه امن برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه گفتگو کردیم.

وی افزود: این موضوع در گفتگو با وزیر امور خارجه مصر مطرح شد و هلال احمر کشورمان آن را در ارتباط با صلیب سرخ، پیگیری کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی گفت: این موضوع در دیدار وزیر امور خارجه با نماینده سازمان ملل هم مطرح شد، اما متاسفانه شرایط لازم و مناسب در مرز رفح، ایجاد نشده است. به همین علت تاکنون فقط کمتر از صد کامیون حامل کمک‌ها از آن جا عبور کرده و بقیه کمک‌ها در مصر انبار شده است.

کنعانی افزود: مقامات ما با مسئولان مصر در تماس هستند. ایران آمادگی دارد که اگر شرایط لازم فراهم شود کمک هایش را ارسال کند.

 

شورای امنیت، گروگان منافع آمریکاست
آقای کنعانی در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره انفعال مجامع بین المللی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: برخی کشور‌ها به ویژه امریکا شورای امنیت را گروگان منافع خود قرار داده اند و اجازه نمی‌دهند این شورا به وظایفش عمل کند.

وی افزود: تلاش ما این است که در رایزنی با کشور‌های مختلف، سازمان ملل متحد، کارکرد درستش را انجام دهد.

 

واشنگتن هرچه بکارد، درو می‌کند
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی درباره موضع ایران در قبال حملات به پایگاه‌های نظامی امریکا در منطقه گفت: هرچه بکارید درو می‌کنید.

آقای کنعانی در نشست خبری افزود: حمایت از تنش، واکنش خواهد داشت. ما این را بار‌ها منعکس کردیم که حمایت از متجاوز، واکنش ملت‌ها را در پی خواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: آن چه که آمریکایی‌ها در این باره بیان می‌کنند بخشی از کنش و واکنش از جانب ملت‌ها است. این بخشی از سیاست‌های غلط واشنگتن در منطقه است.

 

توقف جنایات صهیونیست ها؛ اولویت ایران
آقای کنعانی در پاسخ به پرسشی درباره تلاش‌های ایران برای آتش بس در غزه گفت: موضوع پایان دادن به تجاوز رژیم صهیونیستی از موضوعات اولویت دار ایران است که از ابتدا درنظر داشتیم.

وی افزود: تلاش ایران این بوده و است که با توجه به تمکین نکردن رژیم صهیونیستی از خواسته بین المللی برای پایان دادن به تجاوزات، جامعه جهانی، فشارش را تقویت کند تا این رژیم مجبور شود به این خواسته تن دهد.

 

مذاکرات برجام، ادامه دارد
آقای کنعانی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای لغو نشست مذاکرات برجام اظهار داشت: موضوع مذاکرات؛ در قالب تعریف شده و در چارچوب طرح سلطان عمان مفتوح است.

وی افزود: طبعاً با وجود مساله فلسطین؛ در برخی موضوعات تقدم و تاخیر ایجاد می‌شود؛ این مسیر پویا است.

کنعانی در پاسخ به اتهامات ضد ایرانی غربی ها: بس کنید 
به نقل از صدا و سیما، سخنگوی وزارت امور خارجه کنعانی در پاسخ به پرسشی درباره ادعا‌های مقامات غربی علیه ایران درخصوص تحولات فلسطین گفت: پاسخ من هم دوکلمه است؛ بس کنید.

true
true
تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی جنایات صهیونیست‌ها
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true