×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تدابیر شدید امنیتی در فرانسه به بهانه روز ۱۴ ژوئیه

تدابیر شدید امنیتی در فرانسه به بهانه روز ۱۴ ژوئیه، رئیس پلیس پاریس اعلام کرد: با توجه به اوضاع کنونی و شورش های اخیر در کشور، ما برای روز ۱۴ ژوئیه (جشن ملی فرانسه)، بیش از حد معمول، هوشیار خواهیم بود.

 

 

به گزارش شهر مردم، با توجه به شورش‌های اخیر در فرانسه مقامات این کشور برای برگزاری روز ۱۴ ژوئیه (جشن ملی فرانسه) تدابیر امنیتی ویژه‌ای اندیشده اند.

رئیس پلیس پاریس در سخنانی اعلام کرد با توجه به اوضاع و شرایط کنونی کشور، ما برای ۱۴ ژوئیه، بیش از حد معمول هوشیار خواهیم بود.

وی افزود پس شورش‌های اخیر در فرانسه که در پی مرگ نائل ۱۷ ساله روی داد، طبیعی است که از ما بخواهید تدابیر امنیتی بسیار قوی برای جلوگیری از هرگونه اختلال در نظم عمومی برقرار کنیم.
لوران نونیز، رئیس پلیس پاریس، تصریح کرد که ما روز‌های ۱۳، ۱۴ و احتمالا ۱۵ ژوئیه این تدابیر امنیتی شدید را حفظ خواهیم کرد.

وی افزود به طور سنتی، همیشه خشونت شهری وجود داشته است، اما با توجه به شرایط کنونی ما تدابیر را سخت‌تر خواهیم کرد. در همین راستا وزیر کشور فرانسه نیز از مسئولان و مقامات شهری خواست تدابیر آتش نشانی را تشدید کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا رژه نظامی سنتی در شانزلیزه عواقبی خواهد داشت؟ گفت مشکلی این چنینی پیش نخواهد آمد. در پاریس و حومه‌های آن همه چیز تحت کنترل است. به هر حال امسال وظیفه پلیس خیلی سنگین‌تر از سال‌های گذشته است.

به گفته وی، وزیر کشور نیز از همه بخشداران سراسر فرانسه خواسته است تا نسبت به فروش و حمل مواد منفجره و آتش زا که توسط شورشیان مورد استفاده قرار می‌گیرد با رعایت قوانین و مقررات سختگیری کنند. وی با ابراز خرسندی از وضع موجود می‌گوید “ما اقدامات کنترلی بسیار موثری را انجام می‌دهیم”، به ویژه در مغازه‌های تخصصی.

به نقل از صدا و سیما، در همین روز‌های اخیر ما یک و نیم تن موادی که ممکن بوده از آن‌ها برای ساخت مواد منفجره استفاده شود، توقیف کرده و در همین ارتباط نیز ۱۵ نفر را بازداشت کرده ایم.

true
برچسب ها :
true
تدابیر شدید امنیتی در فرانسه به بهانه روز ۱۴ ژوئیه
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true