×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تحول در نگین گردشگری شیراز با افتتاح و کلنگ زنی ۳۱ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر امسال

شهردار منطقه ۳ شیراز: همزمان با دهه فجر ۶۰۶ میلیارد تومان پروژه در این منطقه رونمایی و کلنگ زنی می شود ، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، شهردار منطقه ۳ شیراز که در سومین سلسله نشست های(روایت امید) شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران، حضور یافته بود، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این منطقه، گفت: منطقه ۳ با ۱۸۰۰ هکتار وسعت و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت، یکی از مهمترین مناطق کشور است و وجود ۲۲ مرکز گردشگری این منطقه را به نگین گردشگری شیراز، تبدیل کرده است.

سیدمحمد جواد افضلی، ادامه داد: بودجه سال جاری منطقه، بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان است و ۱۷۸ ریز پروژه در منطقه، در حال اجراست که این پروژه ها، در قالب ۷۰ پروژه بزرگ تجمیع شده است. وی، اظهار داشت: در همین راستا، همزمان با دهه فجر امسال، ۳۱ پروژه به ارزش ۶۰۶ میلیارد تومان نیز در این منطقه، کلنگ زنی و افتتاح می شود. افضلی، گفت: از این تعداد پروژه، ۱۱ پروژه با  ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و ۲۰ پروژه به ارزش ۴۸۱ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی می شود.

وی، اضافه کرد: در ابتدای حضور در منطقه، ما با مسایل و مشکلات زیادی روبرو بودیم، از جمله پیامدهای حادثه سیل نوروز سال ۹۸ که مجبور شدیم، ابتدا این مشکلات را حل کنیم، که در همین راستا، به رغم مشکلات ترافیکی در اصلی ترین ورودی شهر، پروژه لوله گذاری محور دروازه قرآن با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان، شامل اجرای دو لوله دو هزار به طول ۱۶۰۰ متر، به صورت کار شبانه روزی و ظرف ۳۵ روز به اتمام رسید، قطر این لوله ها، به اندازه ای است که یک دوچرخه سوار، می تواند در آن تردد کند و هم اکنون در روبروی این پروژه، در آن سوی خیابان هم عملیات لوله گذاری در حال انجام است تا با مشکلی مواجه نشویم.

شهرداری منطقه۳ شیراز، گفت: یکی دیگر از نقاطی که در جریان سیل آن سال، آسیب دید، شهرک سعدی بود که در این ارتباط نیز سیل بند اول رودخانه بالادست سعدی، در حال اجراست و ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، این در حالی است که در خصوص لایروبی رودخانه خشک هم ۹۸ درصد از آن در سطح منطقه، لایروبی صورت گرفته و مشکلی نداریم.

وی، اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات ما، ترافیک دروازه قرآن بود که در همین ارتباط، اقدامات خوبی در زمینه رفوژ وسط و اصلاح هندسی، انجام و دوربرگردان هم به کمی بالاتر منتقل شد، در این ارتباط، گرچه مشکلات تا حدودی حل شد، اما باید برای رفع مشکل ترافیک دروازه قرآن، یک راه حل اساسی دیده شود.

وی، در خصوص رفع مشکلات شهرک سعدی، گفت: اگر تمام بودجه منطقه را هم به سعدی اختصاص دهیم، باز هم  مشکلاتش حل نمی شود، این در حالی است که در کنار بودجه های عادی، ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای ۷ پروژه محرومیت زدایی به سعدی، اختصاص یافته که هم اکنون برخی از آنها، در مراحل پایانی هستند.

وی، از اجرایی شدن خیابان حاج عزت ا..  فهندژ سعدی، با ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار، طی چند سال اخیر و سنگ فرش آن، مانند خیابان ارم به عنوان یکی از اقدامات مقصد سازندگی منطقه، یاد کرد و با اشاره به خروج سعدی از بن بست، با تکمیل مسیرهای جدید، اظهار داشت:

وی، در خصوص احداث پارک بزرگ نور هم گفت: سالها بود که یکی از مطالبات مردم منطقه و شهر، ایجاد یک محیط مناسب در ارتفاعات این منطقه بود که در همین راستا، پروژه عظیم پارک نور در دستور کار قرار گرفت، پروژه ای که یک شهر بازی بزرگ را در دل خود، جای داده و با اجرای آن، امیدواریم دیگر شاهد نشستن خانواده و افراد مختلف در رفوژ میانی دروازه قرآن که چهره خوبی نداشت، نباشیم و آنها به پارک کوه نور بیایند و در کنار آن، بسته های سرمایه گذاری خوبی نیز در نظر گرفته شده است.

افضلی، افزود: یکی دیگر از پروژه های ما، احداث پارک ویژه بانوان در شهرک سعدی با مساحت هفت هزار متر مربع، با سالن های ویژه ورزش بانوان است و تمامی زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز در زمینه ورزشی و فرهنگی در آن، قرار خواهد داشت.

شهردار منطقه ۳ شیراز، از اجرای امکانات ورزشی و تفریحی برای محله بَر آفتاب سعدی و ایجاد سالن چند منظوره ورزشی برای محله زیباشهر، به عنوان دیگر پروژه های مد نظر این منطقه، یاد کرد و اظهار داشت: در خصوص گذر عرفان، در حد فاصل باغ جهان نما تا پل علی بن حمزه هم اکنون پیاده راه آن تا چهارراه حافظیه، اجرا شد و این پیاده راه تا حرم مطهر حضرت علی بن حمزه، ادامه میابد و اجرای پل شیشه ای نیز در دست بررسی است.

ساماندهی گذر حافظ، از دیگر موضوعاتی بود که افضلی به آن پرداخت و در مقابل مطالبه خبرنگاران برای ساماندهی و سنگ فرش مناسب این محل نیز گفت: این پروژه، از ابتدای کار جزء یکی از تقاضاهای اصلی مردم منطقه از ما بود که مورد نظر ما هم بود، در این رابطه، ما دو گزینه داریم، یکی اجرای آجرفرش مانند آنچه در خیابان ارم اجرا شده است که هزینه آن بالغ بر ۳میلیارد تومان است و دیگر اصلاح سنگ فرش فعلی که حدود صد میلیون تومان هزینه دارد که هم اکنون در حال بررسی است. افضلی، افزود: البته گروهی را برای بازدید و بررسی این مساله، تشکیل دادیم و همچنان در حال بررسی هستیم که این پروژه را به چه صورت، اجرا کنیم.

وی، با اشاره به برنامه شهرداری برای احداث پارکینگ در اطراف حافظیه هم گفت: در این راستا، قرار بر این که زمین اداره غله فعلی در این محل، تملک و تبدیل به پارکینگ شود که هم اکنون نیز این موضوع در دستور کار قرار دارد. افضلی، از لوله گذاری شهرک رکن آباد و رفع مشکل آبگرفتگی و اجرای عملیات آسفالت برخی معابر اصلی و فرعی منطقه، به عنوان دیگر اقدامات این منطقه یاد کرد.

وی، در پاسخ به خبرنگار شهر مردم، مبنی بر سرنوشت محور ملل و اجرای درختکاری، از فاصله ده کیلومتری محور شیراز اصفهان و نیز متوقف ماندن دو پروژه تقاطع غیر هم سطح دروازه قرآن و هفت تنان نیز گفت: این پروژه ها، جزو مصوبات شورای چهارم بود که تا کنون اجرا نشده بود. وی، در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، چرا با توجه به اهمیت گذر حافظ، اجازه برگزاری برخی نمایشگاهها و برنامه های نامناسب در این محل صادر می شود؟ گفت: از این پس، تمامی تلاش خود را خواهیم کرد که در این محور، چنین برنامه هایی اجرا نشود و به محلی دیگر، منتقل شوند.

true
true
تحول در نگین گردشگری شیراز با افتتاح و کلنگ زنی ۳۱ پروژه عمرانی همزمان با دهه فجر امسال
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true