×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برف و باران فارس را فرا می‌گیرد

برف و باران فارس را فرا می‌گیرد، مدیرکل هواشناسی فارس گفت :طبق پیش بینی های انجام شده سطح زرد، نسبت  به بارش  باران، احتمال جاری شدن روان آب، برف در مناطق کوهستانی و سرد سیر، ‌رعد و برق همراه با  وزش باد، کاهش دما و مه صبحگاهی پس از عبور سامانه همه مناطق این استان را از عصر چهارشنبه ۲۲ آذر ماه  تا ۲۳ همین ماه فرا می گیرد.

 

به گزارش شهر مردم، مدیرکل هواشناسی فارس روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در این ارتباط بیان کرد:‌ فعالیت این سامانه بارشی برای چهارشنبه هفته جاری در مناطق شمالی، مرکزی، غربی به ویژه شمال غرب در شهرستان های رستم، نور آباد ممسنی، سپیدان ، کازرون، کوه چنار،‌ بیضا و سد درودزن فعال است.

مسعود حقیقت ادامه داد:‌همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۲۳ آذرماه در همه مناطق استان به ویژه درشمال غرب پیش بینی شده است.

جاری شدن روان آب و لغزندگی جاده ها

حقیقت تاکید کرد: احتمال جاری شدن روان آب در شمال غرب استان، کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی شمال استان و آزاد راه شیراز و اصفهان، افزایش سرعت باد به صورت موقت به ویژه در شمال شرق و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها ،‌ احتیاط در عبور از جاده های کوهستانی ، احتیاط در جا به جایی عشایر و فعالیت های طبیت گردی و لایروبی کانال ها و آب راهها نیز توصیه می شود.

مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد:‌بارش ها در مناطق سرد سیر شمالی به ویژه در سپیدان و غرب شهرستان های اقلید و آباده به صورت برف است و شدت بارش باران برای پنجشنبه هفته جاری بیشتر در مناطق شمال غربی استان است و سایر مناطق به صورت پراکنده و خفیف است.

به نقل از ایرنا، پیشتر هواشناسی فارس ۱۸ آذر ماه با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به آلودگی هوا و افزایش آلاینده های جوی درشهرهای پرجمعیت و صنعتی استان به ویِژه شیراز برای گروهای حساس شامل کودکان، سالمندان، ‌بیماران ریوی و قلبی در مناطق مرکزی و جنوب غربی از هجدهم تا بیست و یکم آذرماه هشدار داده بود.

true
true
برف و باران فارس را فرا می‌گیرد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true