×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بدمینتون ایران در باتلاق بی‌برنامگی؛ بقا به هر قیمت

بدمینتون ایران در باتلاق بی‌برنامگی؛ بقا به هر قیمت  ، محمدرضا پوریا در چهار دوره ریاست در فدراسیون بدمینتون با ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی، نتوانسته این رشته را به سمت پیشرفت هدایت کند.

به گزارش شهرمردم ، ، فدراسیون بدمینتون سالهاست با مدیریت محمدرضا پوریا نتوانسته نتایج خوبی در مسابقات مختلف کسب کند و کار به جایی رسیده که از قهرمانی در مسابقات آسیای میانه و غرب آسیا به عنوان مهمترین دستاورد محمدرضا پوریا یاد می‌شود. عجیب اینکه فریبا مددی به گزارش شهرمردم ، نایب رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون در تیر ماه امسال پیش از بازی‌های آسیایی هانگژو به ایرنا گفت: نمی‌دانم دیگر از کدام موفقیت بگویم تا مسئولان برای اعزام ملی‌پوشان بدمینتون به بازی‌های آسیایی رضایت دهند.

کدام موفقیت؟

آیا تنها قهرمانی در آسیای میانه که رقبای ضعیفی در آن حضور دارند، یک موفقیت بزرگ برای بدمینتون ایران محسوب می‌شود؟ صحبت از موفقیت زمانی به میان می‌آید که تیم ملی بدمینتون ایران بتواند در مسابقات مهمی چون قهرمانی آسیا یا بازی‌های آسیایی عملکرد خوبی از خود نشان دهد. نه آنکه ملی‌پوشان از همان ابتدا در اولین بازی خود در هانگژو تن به شکست برابر رقبای خود بدهند و از گردونه رقابت‌ها حذف شوند.

عملکرد ضعیف تیم ملی نتیجه مدیریت ناکارآمد

به گزارش شهرمردم، هرچند پیش از بازی‌های آسیایی فدراسیون بدمینتون جنجال بزرگی برای اعزام ملی‌پوشان راه افتاده بود و پوریا حتی به ایرنا گفت که درست نیست به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون آسیا تنها یک ملی‌پوش به بازی‌ها اعزام شود و او سرانجام با اصرار فراوان و حتی التماس به کمیته ملی المپیک توانست تعداد بدمینتون‌بازان اعزامی به هانگژو را به دو بازیکن افزایش دهد اما عملکرد ضعیف آنها با نارضایتی و اعتراض مسئولان کمیته ملی المپیک همراه بود.

رئیس فدراسیون بدمینتون در آن زمان گفت: به عنوان نایب رئیس بدمینتون آسیا به محمود خسروی‌وفا و مناف هاشمی التماس می‌کنم با اعزام یگانه کرمانی موافقت کنند و خودم هزینه اعزام وی را به بازی‌های آسیایی پرداخت می‌کنم.

به گزارش شهرمردم، حتی پیش از بازی‌ها نیکزاد شیری سرمربی تیم ملی بدمینتون به ایرنا گفت که شانسی برای کسب مقام در بازی‌های آسیایی نداریم و کسب مدال در این مسابقات مانند کسب مدال در المپیک است. موضوعی که نشان دهنده نقطه ضعف مدیریت در بدمینتون ایران محسوب می‌شود.

بدمینتون ایران در باتلاق بی‌برنامگی؛ بقا به هر قیمت

اما چرا محمدرضا پوریا تمام تلاش خود را می‌کند تا به عنوان رئیس در فدراسیون بدمینتون بماند و برای ماندن دست به هر کاری می‌زند. چنانچه او تمام تلاشش را کرد تا ابتدا در کنفدراسیون آسیا رای کسب کند و با کسب کرسی در قاره کهن بتواند برای چهارمین بار ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد.

حال با پستی که وی در آسیا کسب کرد چه تغییراتی در بدمینتون ایران رخ داده است؟ جز این است که روند کسب نتایج ضعیف ادامه دارد و توجیه آن تنها نبود امکانات و بودجه است؟

مدیریت ضعیف پوریا حتی پس از انتخاب وی برای چهارمین بار به عنوان رئیس فدراسیون بدمینتون بلافاصله توسط سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش مورد نقد قرار گرفت و او با تاکید بر تغییر رویه در این رشته گفت: ۵۰ سال است که پوریا می‌گوید بدمینتون ایران قدرت غرب آسیاست. ما تا کی باید صرفا قدرت غرب آسیا باشیم؟ او باید این رویه را تغییر دهد.

علی شاه حسینی ملی‌پوش اسبق بدمینتون نیز در انتقاد به عملکرد پوریا به ایرنا گفته بود: به نظر من فدراسیون و کادر تیم‌های ملی برنامه مدون سالانه ندارند و بازیکنان ملی تحت نظارت و ارزیابی همیشگی نیستند.

بدمینتون ایران در باتلاق بی‌برنامگی؛ بقا به هر قیمت

نبود حمایت برای اعزام ملی پوشان بدمینتون

فدراسیونی که از زیر بار اعزام ملی‌پوشان به مسابقات مختلف شانه خالی می‌کند بارها اعلام کرده که وظیفه پرداخت هزینه اعزام ملی‌پوشان را ندارد و آنها خود باید از پس این هزینه‌ها بربیایند.

نسیم صفایی ملی پوش بدمینتون در گفت‌وگو با ایرنا با گلایه از عدم حمایت فدراسیون بدمینتون گفت: فدراسیون هیچ حمایتی از ما نمی‌کند. من رنکینگ اول ایران هستم اما از ابتدای سال تاکنون فدراسیون به علت آن که بودجه ندارد، اعزامی هم نداشته است و وضعیت ما هر روز بدتر می‌شود.

اما مگر فدراسیون‌های دیگر برای اعزام تیم‌های ملی خود تمام هزینه اعزام را بر گردن ملی‌پوشان می‌اندازند. جدای از آن پوریا به ایرنا گفته بود که اگر بودجه ندهند نمی‌توانم مسابقات جام فجر را برگزار کنم و حتما باید مثل دبیر باشم؟

چگونه فدراسیون بدمینتون که افتخارات بزرگی ندارد می‌تواند خود را با فدراسیون کشتی که ورزش اول کشور محسوب می‌شود و افتخارات بزرگ زیادی برای ایران به ارمغان آورده است، مقایسه کند؟ ملی‌پوشان ایران حتی در جام بین‌المللی فجر هم به سختی می‌توانند به مقام برسند و این موضوع نشان دهنده ضعف مدیریت پوریاست. با توجه به انتقادهای بسیار از مدیریت پوریا در چهار دوره ریاست او در فدراسیون بدمینتون باید بابت این عملکرد ضعیف بازخواست شود و این بازخواست می‌تواند کناره‌گیری او را در پی داشته باشد.

true
true
بدمینتون ایران در باتلاق بی‌برنامگی؛ بقا به هر قیمت
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true