×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بازگشت نزدیک به یک میلیون مهاجر افغان در یک سال اخیر

بازگشت نزدیک به یک میلیون مهاجر افغان در یک سال اخیر، وزارت امور مهاجرین افغانستان از بازگشت نزدیک به یک میلیون مهاجر افغان در یک سال اخیر از کشور‌های مختلف به ویژه ایران خبر داد.

 

به گزارش شهر مردم، «محمد ارسلاح خروتی» معاون وزارت امور مهاجرین افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: در یک سال گذشته بیش از نهصد و پنجاه و دو هزار مهاجر افغان از کشور‌های مختلف جهان به ویژه از ایران و پاکستان به افغانستان بازگشتند.
وی همچنین گفت: در حال حاضر هفت میلیون افغان در خارج از افغانستان مهاجر هستند و شمار آوارگان داخلی نیز سه میلیون نفر است.
این مقام افغان همچنین گفت: مقام‌های وزارت امور مهاجرین طالبان گفتند در یک سال گذشته اجساد هشتصد پناه جوی افغان که در رویداد‌های مختلف در کشور‌های جهان جان باختند به افغانستان منتقل شده‌اند.
خروتی همچنین گفت: در یک سال اخیر نزدیک به چهار هزار مهاجر افغان از زندان‌های پاکستان و ایران آزاد و به افغانستان منتقل شده‌اند.
به نقل از واحد مرکزی خبر، مقامات وزارت امور مهاجرین افغانستان زمینه سازی برای بازگشت داوطلبانه مهاجرین و همچنین بازگشت نیرو‌های متخصص افغان از خارج از کشور را بخشی از اولویت‌های کاری خود اعلام کردند.

true
true
بازگشت نزدیک به یک میلیون مهاجر افغان در یک سال اخیر
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true