×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش سود سرمایه‌گذاری در تولید، مشارکت اقتصادی مردم را بالا می‌برد

افزایش سود سرمایه‌گذاری در تولید، مشارکت اقتصادی مردم را بالا می‌برد ، دبیرکل جمعیت ایثارگران راهکار وارد کردن مردم به عرصه اقتصاد را جلب اعتماد مردم به فعالیت های اقتصادی دولت عنوان و خاطر نشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری در تولید سود بیشتری از سوداگری داشته باشد، مشارکت مردم در اقتصاد قطعی است.

به گزارش شهرمردم ، محمد جواد عامری دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت و گویی در خصوص راهکارهای تحقق تحقق جهش تولید با مشارکت مردم با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای اینکه کشور بخواهد از نظر اقتصادی رشد کند، باید سعی کنیم به سمت تولید برویم، چرا که افزایش تولید هم سبب افزایش اشتغال می شود، هم به واسطه آن می توانیم درآمد ملی را بالا ببریم.

وی گفت: یکی از راه های افزایش تولید با مشارکت مردم این است که نقدینگی موجود در اختیار مردم را به سمت تولید هدایت کنیم.

عامری افزود: پولی که در اختیار مردم است رقم قابل توجهی است و این باعث شده طی سالهای گذشته این پول به مسیرهای نادرستی مثل بازارهای ارز یا طلا هدایت شود، و این نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه سبب افزایش مشکلات کشور نیز شده و اساسا یکی از عوامل ایجاد تورم همین مساله است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران تاکید کرد: حال آنکه اگر بتوان این نقدینگی را با هدایت دولت و عرصه های جدیدی که دولت می گشاید به سمت تولید سوق بدهیم، نه تنها این کار تورم را از بین می برد،بلکه همزمان مشکلات اقتصادی دیگر مثل بیکاری و اشتغال را نیز حل کنیم.

مردم باید احساس کنند سرمایه گذاری در تولید سود بیشتری از سوداگری دارد

وی راهکار دیگر برای وارد کردن مردم به عرصه اقتصاد را جلب اعتماد مردم به فعالیت های اقتصادی دولت عنوان و خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از تولید کنندگان سرمایه لازم برای توسعه فعالیتشان را در اختیار ندارند، اما اگر دولت بتواند اعتماد مردم را جلب کند و تغییر ناگهانی در سیاست های اقتصادی رقم نزند، و مردم احساس کنند با سرمایه گذاری در تولید درآمد بیشتری خواهند داشت نسبت به اینکه به دلالی و خرید و فروش ارز روی بیاورند، این امر تاثیر زیادی در کشاندن مردم به عرصه تولید و اقتصاد خواهد داشت.

بانک‌ها باید دست از بنگاه داری و مال‌سازی بردارند

عامری دست برداشتن بانک ها از بنگاه داری و مال سازی و هدایت منابع موجود در بانک ها به سمت تولید را عامل موثر دیگری در راستای جهش تولید برشمرد و ابراز داشت: این امر جز با نظارت بالای بانک مرکزی و شخص رییس جمهور امکانپذیر نیست. همچنین این امر باعث می شود از شوک های اقتصادی در زمینه های مختلف مثل مسکن جلوگیری شود و مردم بتوانند بهتر در تولید مشارکت کنند.

منابع مالی مردم در حوزه نفت یا سود آوری قطعی سرمایه‌گذاری شود

وی افزود: اگر سرمایه عظیم و توان تخصصی و مالی که در اختیار بانکها است به سمت تولید برود می توان خیلی از مشکلات سرمایه گذاری را نیز حل کرد؛ از جمله با توجه به اینکه حوزه نفت سودآوری قطعی دارد، و در حال حاضر توسعه میادین نفتی و گازی و پتروشیمی ها با مشکل کمبود سرمایه مواجه است، اگر بتوانیم سرمایه های مردمی را به این سمت هدایت کنیم، می توانیم از خام فروشی جلوگیری کنیم و با تولید محصول نهایی ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم. ضمن اینکه با این توسعه می توان از تبدیل شدن به یک واردکننده بنزین جلوگیری کرد و مشکلاتی که برای تولید گاز داریم با همین سرمایه گذاری ها مرتفع می شود.

مشارکت مردم در اقتصاد راهکاری در خنثی کردن تحریم‌هاست

عامری تاکید کرد: امروز و در شرایط تحریم بیش از سایر مواقع به مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی نیاز داریم.

وی عملکرد دولت را در حوزه اقتصاد در مجموع عملکرد مثبتی ارزیابی کرد و گفت: آمارها حکایت از بهبود وضعیت تولید و اشتغال و کاهش تورم دارد، البته موفقیت دولت تنها در این عرصه ها نیست و دولت در زمینه درمان هم توفیقات بزرگی داشته که نمونه مهم آن به صفر رساندن آمار فوتی های کرونا در شرایطی بود که به دلیل کمبود واکسن در اواخر دولت قبل، روزانه بیش از ۷۵۰ نفر از هموطنان مان به علت کرونا از دنیا می رفتند و با آمدن دولت سیزدهم این مشکلات رفع شد، هرچند نباید توقع داشت مشکلات اساسی ای که در دولت گذشته ایجاد شده ظرف دو سه سال مرتفع شود.

دیپلماسی اقتصادی موفق با دولت‌های همسایه عامل رشد ۴ درصدی اقتصاد

عامری مهمترین دلیل توفیق دولت در رساندن رشد تولید به ۴ درصد، در حالی که در یک دهه گذشته این رقم ۱ درصد بوده را تغییر جهت سیاست خارجی دولت عنوان، و تاکید کرد: سیاست های غلط دولت قبل که خودشان را کاملا وابسته به دولت‌هایی کرده بودند که هیچ گونه خیرخواهی نسبت به ما ندارند، سبب شده بود کل دیپلماسی خارجی ما رها شود و این شرایط برای ما به وجود آید، در حالی که اگر به کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه توجه بیشتری می داشتیم شرایط کشور به مراتب بهتر می شد. اما این دولت با تغییر جهت سیاست خارجی و گسترش روابط با همسایگان و به ویژه پیوستن به پیمان های بریکس و شانگهای توانست رشد اقتصادی قابل قبولی رقم بزند.

وی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین گفت: بسیاری از کشورها در این شرایط در تولید غلات با مشکل برخورد کرده بودند، اما ما به خاطر سیاست خارجی مناسب در این زمینه با مشکلی مواجه نشدیم. چراکه دیپلماسی خارجی در همه عرصه ها فعالیت داشت.

این فعال سیاسی اصلاح سیاست های غلط گذشته و مردمی بودن و پشتکار بالای دولت و اجرای طرح های خوبی مثل حل مشکل مجوزها را سبب این توفیق ها دانست و خاطرنشان کرد: هرچند هنوز تا نقطه ایده آل فاصله داریم، اما روند اوضاع به طور کلی رو به بهبود است و ان شاءالله مردم در آینده نتایج ملموس تری در حوزه معیشت و اقتصاد را شاهد خواهند بود.

true
true
افزایش سود سرمایه‌گذاری در تولید، مشارکت اقتصادی مردم را بالا می‌برد
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true