×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس

افزایش درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس، در حالیکه ریشی سوناک، رهبر حزب حاکم محافظه کار و نخست وزیر انگلیس، از برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور طفره می‌رود، درخواست‌ها برای برگزاری این انتخابات رو به افزایش است.

 

به گزارش شهر مردم، روزنامه دیلی میرور نوشت طومار درخواست برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در انگلیس را که این روزنامه تهیه کرده است، تاکنون دویست هزار نفر امضا کرده‌اند.
این روزنامه نوشت در حالیکه ریشی سوناک، رهبر حزب حاکم محافظه کار و نخست وزیر انگلیس، از برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور طفره می رود، درخواست ها به منظور برگزاری این انتخابات رو به افزایش است.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرده است در نیمه دوم سال میلادی، انتخابات عمومی را برگزار خواهد کرد. براساس قانونی که این حزب در سال ۲۰۱۰ تصویب کرد، انتخابات عمومی در انگلیس باید هر ۵ سال، برگزار شود، اما زمان دقیق آن را رهبر حزب حاکم که نخست وزیر انگلیس می‌شود، معین می‌کند. پیش از تصویب این قانون، حزب حاکم هر زمان که مصلحت می‌دید، می‌توانست انتخابات عمومی را برگزار کند.
روزنامه دیلی میرور نوشت در نظرسنجی این روزنامه، دو سوم از رای دهندگان، برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام را در تابستان امسال خواستار شدند. در نظرسنجی‌های اخیر، مردم انگلیس حزب کارگر را بر حزب حاکم محافظه کار ترجیح داده‌اند و به همین علت، بعید است نخست وزیر انگلیس که همزمان رهبر حزب محافظه کار است، با برگزاری انتخابات زودهنگام موافقت کند.
به گظارش صدا و سیما، تعمیق بحران‌های اقتصادی و اجتماعی در انگلیس و کاهش خدمات عمومی دولتی در این کشور سبب شده است نارضایتی از حزب حاکم محافظه کار به طور چشمگیری افزایش یابد، به گونه‌ای که براساس نتایج نظرسنجی‌ها به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون رسیده است.

true
true
افزایش درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات زودهنگام در انگلیس
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true