×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اعطای گاز مایع از طریق سامانه سدف تصمیم منطقی و عقلانی دولت و مجلس است

اعطای گاز مایع از طریق سامانه سدف تصمیم منطقی و عقلانی دولت و مجلس است ، تهران – شهرمردم – عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، اعطای گاز مایع از طریق سامانه سدف را تصمیم منطقی و عقلانی دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: متقاضیان دریافت گاز مایع می‌توانند با ثبت نام در سامانه سدفاز گاز مایع یارانه‌ای برخوردار شوند.

به گزارش شهرمردم، هادی بیگی نژاد در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره حواشی که در تعیین قیمت جدید گاز مایع ایجاد شده است، گفت: مجلس و دولت کار منطقی و عقلانی برای تعیین قیمت گاز مایع انجام دادند و طبق بند (ب) تبصره (۱۴) قانون بودجه ۱۴۰۲، وزارت نفت موظف شد نسبت به توزیع گاز مایع و نفت سفید به مصرف کنندگانی که به شبکه سراسری گاز طبیعی دسترسی ندارند یا امکان تحویل گاز طبیعی به آنها وجود ندارد و مجبور به استفاده از سوخت مایع هستند، از طریق سامانه سدف (سامانه درخواست فراورده‌های نفتی) اقدام کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس افزود: طبق قانون خانوارهایی که امکان استفاده از گاز طبیعی را دارند و لوله گاز تا درب محل سکونت آنها رفته، نیازی به استفاده از کپسول گاز ندارند. اما هر فردی که در منطقه‌ای زندگی می‌کنند که گازرسانی به آن منطقه انجام نشده، می‌تواند از طریق ثبت نام در سامانه سدف از گاز مایع برخوردار شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه با توجه به مازاد تولید، مشکلی در توزیع گاز مایع وجود ندارد، یادآور شد: تمام افرادی که ادعای نیاز به کپسول مایع دارند، می‌توانند در سامانه ثبت نام کرده و کپسول مورد نیاز خود را دریافت کنند.

این نماینده مجلس قیمت یارانه‌ای برای هر کپسول ۱۱ کیلویی را کیلویی۲ هزار و ۵۳۰ تومان عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه این موضوع تکلیف قانونی است، وزارت نفت همه ظرفیت‌ها را برای مصرف کنندگان خرد آماده کرده است تا از طریق سامانه گاز مایع به آنها تعلق بگیرد.

بیگی نژاد با بیان اینکه قیمت آزاد گاز مایع نیز فقط ۱۰ درصد بیشتر از قیمت یارانه‌ای است، خاطرنشان کرد: افزایش قیمت برای گاز غیریارانه‌ای بسیار اندکی است و همه باید به تصمیم درست مجلس و دولت در این خصوص که کاملا منطقی و عقلانی است احترام گذاشته و علیه آن جوسازی نکنند. چرا که در غیر این صورت کسری بودجه گریبانگیر دولت خواهد شد و باید از این تصمیم دفاع کنیم.

true
true
اعطای گاز مایع از طریق سامانه سدف تصمیم منطقی و عقلانی دولت و مجلس است
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true