×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
اعتمادسازی و آگاهی‌بخشی انگیزه مردم را برای مشارکت در انتخابات بیشتر می‌کند

اعتمادسازی و آگاهی‌بخشی انگیزه مردم را برای مشارکت در انتخابات بیشتر می‌کند ، عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آگاهی‌بخشی درباره اقدامات انجام شده، مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد، گفت: اگر مردم بدانند رای آنها در اصلاح امور کشور اثرگذار است، با اشتیاق در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

به گزارش شهرمردم ، محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم ایران هوشیاری خود را در این سال‌ها برای توسعه کشور نشان داده اند و می‌دانند که انتخابات اهمیت قابل توجهی در رشد و بالندگی کشور دارد، اظهار داشت: هنوز ضرباهنگ انتخابات به نحوی که باید توسط رسانه ملی و سایر گروه‌ها و احزاب به اندازه مورد نظر نرسیده است.

وی افزود: دشمن در این زمان تلاش می‌کند که مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد غافل از اینکه حضور حداکثری مردم از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که تا زمان برگزاری انتخابات باید انجام داد، تاکید کرد: این اقدامات باید در حوزه اقتصاد، مدیریت کشور، سیاست و رسانه انجام شود و هر چه اعتماد مردم نسبت به اقدامات انجام شده، بیشتر شود، انگیزه حضور آنها در انتخابات بیشتر خواهد شد. چرا که وقتی مردم بدانند رای آنها در اصلاح امور کشور اثرگذار است، بیشتر از گذشته در انتخابات و پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

رسانه ملی از جایگاه خود برای افزایش مشارکت در انتخابات استفاده کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید رسانه ملی برنامه‌های هنرمندانه برای جلب مشارکت مردم در انتخابات آماده سازی و ارائه دهد، یادآور شد: این برنامه‌ها باید از بطن مردم انجام شود و مطالبات و دغدغه‌های مردم در این برنامه‌ها مورد نقد و بررسی قرار گیرد و حرف دل مردم زده شود.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: شبکه‌های استانی رسانه ملی با استفاده از ظرفیتی که در حوزه تاریخ، فرهنگ و هنر دارند و حضور اقوام و اقلیت‌های مختلفی که در شهرهای ایران زندگی می‌کنند، می‌توانند از این ظرفیت برای تبیین بیش از گذشته انتخابات و دستاوردهای مجلس و نقشی که مردم برای تعیین سرنوشت خود دارند، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در این مقطع باید بیش از گذشته با مردم شفاف بود، تصریح کرد: به عنوان نمونه درباره برخی از فسادها باید موضوع برای مردم شفاف شود. البته در پاکدستی رییس جمهور و دولت سیزدهم شکی وجود ندارد. چرا که ایشان در قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور سابقه مدیریت بالقوه‌ای دارد و با توجه به اینکه نهادها و افراد سالم و پاکدست در جمهوری اسلامی ایران کم نیستند، همه این مسائل باید به صورت شفاف برای مردم بازگو شود.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: وقتی مردم توسعه و پیشرفت‌های کشور را لمس و احساس کنند که ملت در دولت ادغام شده است، این باورها سبب مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات خواهد شد.

در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی از همه سلایق برای انتخابات استفاده شود

وی با بیان اینکه در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی و قانون اساسی باید از همه سلایق برای انتخابات پیش رو استفاده کرد، توضیح داد: همه سلایق و جریان‌هایی که خود را متعهد به نظام جمهوری اسلامی و منافع ایران اسلامی می‌دانند، باید کمک کنند که گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه در انتخابات انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص نقش نمایندگان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز عنوان کرد: نمایندگان در مجلس و در حوزه‌های انتخابیه خود صاحب تریبون هستند. از طرفی محدودیت‌ها و امکانات کشور را می‌شناسند و از میزان منابع و تخصیص‌ها در این خصوص باخبرند و می توانند در جهت تنویر افکار عمومی اقدام کنند.

عباس زاده مشکینی با بیان اینکه تلاش‌ها، فعالیت‌ها و مواضع نمایندگان در روشنگری و تبیین مسائل نظام اثرگذار است، گفت: هرچقدر دامنه آگاهی بخشی نمایندگان به مردم عمیق تر شود، مشارکت مردم هم در انتخابات افزایش خواهد یافت.

وی درباره اینکه آیا مجلس یازدهم در چهار سال گذشته به نحوی عمل کرده است که سبب تمایل مردم برای مشارکت در انتخابات شود؟ گفت: اقدامات مجلس یازدهم نسبت به ۱۰ دوره قبل بی نظیر است. چراکه تعداد طرح‌هایی که توسط نمایندگان در ۴ سال گذشته ثبت شده است، با کل طرح‌هایی که در دوره ۱۰ مجلس قبلی به ثبت رسیده، برابری می‌کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: طرح هایی که مجلس یازدهم در حوزه اشتغال، اقتصاد داخلی و خارجی، جمعیت، رتبه بندی معلمان، سیاست داخلی و خارجی تصویب و ابلاغ کرده از جمله مسائلی است که توانسته بخشی از مشکلات مردم را حل کرده و دردهای آنها را التیام بخشد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

true
true
اعتمادسازی و آگاهی‌بخشی انگیزه مردم را برای مشارکت در انتخابات بیشتر می‌کند
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true