×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از پیگیری تعیین تکلیف دو قلوهای بلاتکلیف شیرازی تا واگذاری بیدودها به مردم

از پیگیری تعیین تکلیف دو قلوهای بلاتکلیف شیرازی تا واگذاری بیدودها به مردم، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، انتقاد از تنزل هر ساله مراسم بزرگداشت سعدی در اول اردیبهشت ماه، اولین موردی بود که رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز، در نطق پیش از دستور خود در جلسه این هفته شورای شهر، به آن اشاره کرد و گفت: متأسفانه  این مراسم، سال به سال، تنزل پیدا کرده، آنگونه که شایسته نگین فرهنگ، زبان و ادب فارسی است، برگزار نشده و فشل و منفعل شده است.

محمدرضا هاجری، افزود: روزگاری رؤسای جمهور، وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در مراسم سالروز سعدی، شرکت می کردند، اما کار را به جایی رسانده اند که حتی وزیران، به مراسم نمی آیند، پیام می فرستند.؟! این بی احترامی تحقیر آمیز را نمی توان توجیه کرد. لازم است مجمع نمایندگان فارس، با طرح سوال و تذکر به دو وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری، از جایگاه شیراز و مفاخر فارس، دفاع کنند.

وی، تصریح کرد: با شعار نمی توان، روستایی را اداره کرد، فارسی که در نوروز امسال، مقام اول حضور گردشگران را داشته، دو وزیر فخیمه، چرا حداقل برای سپاسگزاری، به شیراز نیامدند؟ شیراز، در قلّه فرهنگی را به پای سلایق ناصواب قربانی کردند.

عضو شورای شهر شیراز، گفت: نزدیک به دو دهه در خیابان قصرالدشت، نزدیک عفیف آباد، محل ساخت برج های دوقلوی تجاری، سد معبر ایجاد، پیاده راه ها اشغال، معابر عمومی و کوچه ها، به محل ساخت الحاق شده، حق شهر به یغما رفته و با مفاسد اقتصادی، همراه و همزاد بوده. گویا پروژه مصادره شده است.

وی، افزود: تقاضا دارم دستگاه های عزیز قضائی، بازرسی محترم، حقوقی شهرداری و کمیته شفافیت شورا، در این  پروژه و مکان ناصواب و نامناسب ورود پیدا نموده، به ادامه اشغالگری ها پایان دهند.

هاجری، گفت: شورا و شهرداری شیراز، با کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون تومانی و وام مناسب، مشکل تاکسی های فرسوده را در شیراز، برطرف نمود. به منظور پاک و سلامت نگه داشتن فضای شهری، واگذاری دوچرخه های برقی به مردم را با تسهیلات ویژه، از جمله وام های بی بهره، عملیاتی کنند.

وی، اضافه کرد: بانک شهر می تواند در این کار، پیش قدم شود. شورا و شهرداری، سود بانکی را  به عهده بگیرد تا شاهد رونق و گسترش دوچرخه های برقی باشیم. شرکت دوچرخه های بی دود، می تواند دوچرخه های خود را به مردم واگذار نماید تا مردم صاحب شده، استفاده از دوچرخه های برقی، عمومی و خصوصی تر دنبال گردد.

وی، با تاکید بر اجرای کلان پروژه های شهری در شیراز، گفت: نباید اجازه داد، پروژه های راهگشای خُرد، به پای پروژه های کلان، قربانی شوند، امید آفرینی در شهر، اقتضا می کند، پروژه های خُرد محلات، کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم، همچنین  قرارگاه محرومیت زدایی بهتر است، آورده ی دیگر دستگاه ها، غیر از شورا و شهرداری را ارائه نماید تا ترک فعل دیگر دستگاه ها در محرومیت زدایی، مشخص شود و شهرداری، ام المخارج شهر، تلقی نشود.

true
true
از پیگیری تعیین تکلیف دو قلوهای بلاتکلیف شیرازی تا واگذاری بیدودها به مردم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true