×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از رونمایی از فاز نخست پروژه بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ در هفته شیراز تا افتتاح پروژه زیرگذر گویم تا پایان امسال

از رونمایی از فاز نخست پروژه بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ در هفته شیراز تا افتتاح پروژه زیرگذر گویم تا پایان امسال، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگارشهر مردم، مرحله نخست شیفت شبانه کلان پروژه های شهرداری، از شامگاه یکشنبه آغاز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه بازدید از شیفت شب دو پروژه زیرگذر گویم و بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: روند کار اجرایی پروژه‌ها در شهرداری شیراز، کاملا روشن است.

سید ابراهیم حسینی، تصریح کرد: عملکرد شهرداری شیراز، مطلوب، رضایت‌بخش و امید آفرین است

شهردار شیراز نیز در حاشیه بازدید از شیفت شب پروژه زیرگذر گویم، گفت: زیرگذر گویم یکی از بحرانی ترین و بزرگترین پروژه های ماست و به دلیل اهمیت چنین پروژه هایی، در حالی که سال قبل، شیفت شب از خرداد آغاز شد، امسال شیفت شب آنها، از همین ابتدای سال فعال شد.

وی، با اشاره به اینکه امروز با پیشرفت فیزیکی مطلوب، از روند بحرانی بودن پروژه زیرگذر گویم، کاسته شده است، تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی، کار تملک و جابه‌جایی تاسیسات مورد نیاز مسیر این پروژه، انجام شد و فقط فیبر نوری، باقی مانده که همزمان با اجرای پروژه، این مهم نیز اجرایی می‌شود.

وی، افزود: با توجه به قرار گرفتن پروژه، در مراحل نهایی  معاونت فنی و عمرانی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز، از هم‌اکنون باید به فکر المان‌سازی، زیباسازی و جداره سازی این پروژه باشند تا با توجه به اینکه اینجا، ورودی اصلی شیراز می شود، ورودی مانند دروازه قرآن، در اینجا هم ایجاد شود.

اسدی، تصریح کرد: همانگونه که دروازه قرآن، مکانی نوستالژی در ورودی شیراز برای همه هم‌وطنان، محسوب می‌شود، المان‌سازی مناسبی نیز در پروژه زیرگذر گویم، باید اجرا شود.

وی، با تقدیر از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به عنوان پیمانکار، گفت: البته شیفت شب، در عمل باید اجرایی شود.

شهردار شیراز، همچنین در حاشیه بازدید از پروژه بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم  در جمع خبرنگاران، گفت: کار ترانشه برداری، خاکبرداری و … این پروژه به حجم ۲۰۰ هزار مترمربع، با توان بالای شرکت سد و عمران پارس گستر، انجام شده است.

اسدی، گفت: اگرچه کلنگ این پروژه، در سال ۹۷ به زمین زده شده بود، اما حتی یک درصد پیشرفت فیزیکی هم نداشت و طی یکی دو سال گذشته تا کنون، پروژه فعال شده است.

وی، اضافه کرد: معتقدم  راه‌اندازی شیفت شب اجرای پروژه‌ها، در صورت حمایت از پیمانکاران، موجب تسریع در بهره‌برداری از پروژه‌ها می‌شود و از پیمانکار پروژه بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، درخواست داریم مرحله اول این پروژه در هفته شیراز، به بهره‌برداری برسد.

شهردار شیراز، تصریح کرد: وظیفه ما، معرفی شیراز به دنیاست و یکی از کار‌های ماندگار در هفته شیراز، بهره‌برداری از چنین پروژه‌ها یا آغاز پروژه‌های بزرگ است.

*با وجود رکود اقتصادی، این پروژه بزرگ فنی، با یک زمانبندی مطلوبی در حال اجراست

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز نیز در حاشیه بازدید از پروژه زیرگذر گویم، گفت: با وجود رکود اقتصادی، این پروژه بزرگ فنی، با یک زمانبندی مطلوبی در حال اجراست.

رضا محمدیان، ادامه داد: پروژه‌های بزرگی در نقاط مختلف شیراز،

از جمله سه پروژه بزرگ مترو، ساخت و ساز بزرگراه‌ها و زیرگذرها، پارک‌ها، پروژه‌های محرومیت‌زدایی و … در حال اجراست که نشان از اهل کار و پای کار بودن تیم مدیریت شهری، در سخت‌ترین شرایط است.

وی، تصریح کرد: شان مردم شیراز، بسیار بالاست و زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های زیربنایی، باید در این کلانشهر، به عنوان گل سرسبد شهر‌های جنوبی کشور، بیش از پیش تقویت شود تا بهترین شهر جنوب کشور، برای زندگی باشد.

 

محمدیان، اظهار داشت: متاسفانه برخی متولیان دستگاه‌های خدمات رسان، همکاری خوبی با شهرداری، در اجرای پروژه های شهری ندارند که این جای گله دارد و همین امر، موجب تاخیر در اجرای پروژ‌ه‌ها می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز، در خصوص روند اجرای پروژه بزرگراهی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این پروژه، امسال هم ادامه خواهد شد تا در نهایت به مسیر آزادراه شیراز-اصفهان در قطعه هشت، متصل شود.

محمدیان، گفت: این پروژه، به طول ۱۸ کیلومتر به موازات جاده فعلی شیراز-سپیدان، تکمیل خواهد شد تا بخشی از بار ترافیکی ورودی شهر را هدایت کند، تملک مسیر پروژه، توسط شهرداری منطقه ۱۰ شیراز، در حال انجام است و با اتمام آن، طی سه ماه آینده، امکان ادامه عملیات اجرایی وجود دارد.

دهه فجر و رونمایی از زیرگذر گویم

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در رابطه با آخرین وضعیت پروژه زیرگذر گویم، گفت: کل سازه زیرگذر، دیواره‌ها، شمع وسط و… به ورودی شهر شیراز اجرایی شده و در اواخر سال گذشته، بخشی از این زیرگذر بازگشایی شد.

محمد امین، اضافه کرد: در حال حاضر، همه عملیات در باند شمالی، باندی که در آینده برای خروج از شیراز به سمت سپیدان، طراحی شده، قرار گرفته و کارگاه عمرانی فعال است.

معاون شهردار شیراز، با بیان اینکه با آغاز سال جدید، شیفت شب اجرای پروژه نیز در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: زیرگذر گویم، جزو پروژه‌هایی بود که از دوم فروردین ماه، فعالیت عمرانی آن مجدد در چرخه قرار گرفت.

 

امین، اظهار داشت: شیفت شب پروژه زیرگذر گویم، در پنج جبهه کاری، شامل سه جبهه بتن ریزی، یک جبهه اجرای خاکبرداری و یک جبهه اجرای دیوارگذاری، فعال شده است.

وی، ادامه داد: پروژه زیرگذر گویم، از نظر زمانبندی مطابق با برنامه، در حال پیشرفت است و تلاش می‌شود تا دهه فجر امسال، به بهره‌برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، ادامه داد: اجرای این پروژه، با مشکلاتی از جمله رفع معارض، جابه‌جایی سنگین تاسیسات آب، برق، گاز و مخابرات، همراه بود که خوشبختانه، بخش اعظمی از آنها انجام شد و مابقی، همزمان با تکمیل پروژه، در حال رفع است، همچنین اجرای فیبر نوری شرق فارس که به شمال غرب متصل می‌شود نیز همزمان با اجرای پروژه، در دستور کار قرار گرفته است.

امین، در گفت وگو با شهر مردم نیز گفت: در کنار معارضین تاسیساتی، ما تعداد زیادی معارضین ملکی هم داشتیم که در این رابطه هم ۴۹ ملک تجاری، دولتی و مسکونی، سر راه پروژه بود که علاوه بر هزینه سنگین آن، با مشکلات بسیاری مواجه بودیم که همین موارد، بیش از یک سال از انرژی ما گرفته شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، گفت: در حال حاضر، پروژه با احتساب موارد تملکی، ۷۰ درصد و بدون موارد تملکی در زمینه اجرایی، ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

امین، در خصوص زمان تمام پروژه نیز گفت: برای تکمیل ۴۰ درصد باقی مانده پروژه، پیش بینی می کنیم، دهه فجر بتوانیم شاهد افتتاح کل پروژه باشیم که این پروژه، در زیر و رو، دارای ۱۲ لاین ورودی و خروجی است و عرض حاشیه آن، ۱۵ متر است که برای پارک خودرو و املاک تجاری اطراف آن نیز که قبلا حتی جای پارک ماشین هم نبود، ظرفیت خوبی است.

معاون شهردار شیراز همچنین در رابطه با پروژه بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم گفت: این پروژه، یک بزرگراه طولی است که از بزرگراه حسینی الهاشمی، آغاز می‌شود و در کمتر از سه ماه، عملیات عمرانی آن انجام شد.

امین، ادامه داد: این بزرگراه، به موازات محور شیراز-سپیدان آغاز می‌شود و از پشت شهرک گلستان عبور می‌کند و در نهایت، به قلات منتهی می‌شود.

وی، افزود: مرحله نخست این پروژه، به مساحت ۴ کیلومتر، از پل حافظ به سمت تقاطع آفرینش، اردیبهشت ماه امسال، شروع شد و در هفته شیراز، به بهره برداری می‌رسد.

معاون شهردار شیراز، افزود: مکاتباتی با شرکت توزیع برق، برای تامین روشنایی این مسیر و تقدیم آن به شهروندان، انجام شده است.

امین، اضافه کرد: عملیات راهسازی این پروژه نیز با توان بالایی، شامل زیرسازی، روسازی و آسفالت در دو شیفت روز و شب، در حال انجام است.

* تقدیر از حمایت‌های شهردار شیراز

مدیرعامل شرکت سد و عمران پارس گستر و پیمانکار پروژه بزرگراهی ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ نیز گفت: مسیری که در آینده‌ای نزدیک، زیر بار ترافیک خواهد رفت، ۴ کیلومتر از ابتدای بزرگراهی محور جنوب شهرک حافظ است که شامل ۳ کیلومتر مسیر مستقیم، همراه با اتصالات تقاطع سپهر و آفرینش می‌شود و سهم عمده‌ای در کاهش بار ترافیکی منطقه، ایجاد خواهد کرد.

تواضع، با بیان اینکه ادامه مسیر نیز نقش مهمی در آزادی سازی ترافیک محور شیراز- اصفهان خواهد داشت، گفت: اکنون کار در مرحله انتهایی و روسازی است. وی، از حمایت‌های شهردار شیراز، تقدیر کرد.

true
true
از رونمایی از فاز نخست پروژه بزرگراه ۵۵ متری جنوب شهرک حافظ در هفته شیراز تا افتتاح پروژه زیرگذر گویم تا پایان امسال
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true