×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از حضور سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری اقلید استقبال می کنیم

از حضور سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری اقلید استقبال می کنیم، به گزارش عباس امیری خبرنگار شهر مردم، نماینده مردم شهرستان اقلید و سرحد چهاردانگه در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری شهرستان اقلید میزبان مسافرانی از استانهای یزد و اصفهان هرمزگان و خوزستان است که با تامین زیرساختها از سرمایه گذاران برای ورود به این بخش دعوت می کنیم.

مسلم صالحی در دیدار با جمعی از خبرنگاران استانی و ملی که به اقلید سفر کرده بودند، با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرستان  نبود زیرساختهای لازم برای حضور سرمایه‌گذاران است، گفت: زیرساختهایی مانند آب، برق،  گاز و جاده؛ زیرساختهای مورد نیاز برای حضور سرمایه گذاران است که متاسفانه در اقلید ضعف بسیاری در این زمینه وجود دارد.صالحی با بیان اینکه طرح مطالعاتی تنگ براق با اعتبارات شهرستان و با کمک اداره کل میراث فرهنگی استان فارس انجام شده است، ابراز داشت: با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی مانند حریم رودخانه، معارضات مردم بومی، منابع طبیعی و محیط زیست، طرح نهایی تنگ براق به عنوان یک منطقه گردشگری در فارس تایید و در اختیار سرمایه گذاران قرار  خواهد گرفت.وی با اشاره به ظرفیت گردشگری شهرستان اقلید و سرحدات گفت: دشت نمدان ظرفیت بالایی برای احداث باشگاه سوارکاری و پرورش اسب دارد و اقلید یکی از شهرستانهایی است که در این حوزه فعال بوده‌است.صالحی با اشاره به شروع ساخت پایانه صادراتی عام شمال فارس به مرکزیت شهرستان اقلید، افزود: پایانه صادراتی به شکل عام بیشتر در مرزها مجوز داده می شود ولی در اقلید با توجه به ظرفیت  همجواری با شهرهای آباده، یزد، ابرکوه، و مرکزیت در تولید محصولات کشاورزی، معدنی و صنعتی نیاز بود مجوز بصورت عام گرفته شود که در این مورد آخرین مجوز عام برای پایانه اقلید صادر شده که پایانه صادراتی عام در درون مرزها است.

نماینده مردم شهرستان اقلید با اشاره به استفاده از ظرفیت چهارراهی بودن اقلید، عنوان داشت: نزدیکی به ۴مرکز استان یک مزیت عالی برای صادرات محصولات، انجام کارهای گمرکی، کارهای ارزی و قرنطینه محصولات و به معنای یک بندر خشک در مقیاس کوچکتر در شهرستان اقلید انجام می شود و در بندر سوار کشتی و صادر می شود.نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این پایانه یک ظرفیت خوب برای شمال فارس در ظرفیت ریلی، فرودگاهی و ظرفیت راهها است و در تلاشی هستیم بطور موقت با استفاده از فضای ایستگاه راه آهن و ساختمانهای بدون استفاده، بهره برداری اولیه انجام شود زیرا اگر بخواهیم برای  تمام زیرساختها صبر کنیم، زمان‌بر خواهد بود.به گفته صالحی محل احداث این پایانه در شعاع دوکیلومتری فرودگاه است که با استقرار گمرک و استقرار ادارات، بانک توسعه تجارت و نمایندگیهایی که لازم است، بهره برداری موقت زودتر انجام می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به حجم کالاهایی که در گمرکات وجود دارد، این پایانه می‌تواند تسهیل‌کننده باشد و رسوب کالا در واردات و صادرات نداشته باشیم.

وی در خصوص سوالی در مورد راه آهن اقلید-یزد گفت: مقداری از پروژه در بخش استانداردسازی مسیر و تاسیس ایستگاه در مسیر  مشکل داشت و با توجه به این که به صورت نمادین افتتاحیه صورت گرفته بود اما  ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا  پروژه تکمیل شود. صالحی، با بیان اینکه این پروژه یک پروژه ملی است که ظرفیتی عالی برای فارس و شمال  استان ایجاد می کند، ادامه داد: ۷۵میلیارد تومن اعتبار در دو هفته اخیر به این پروژه اختصاص یافته است که تا پایان سال  ۱۴۰۳ می تواند به بهره برداری کامل برسد. وی گفت: شرکت فولاد پارس اقلید ۱میلیون تن آهن اسفنجی در فاز اول تولید خواهد کرد که به این منظور به ۷۰ لیتر آب در ثانیه نیاز دارد.نماینده مردم شهرستان اقلید گفت بحث خرید  این آب و انتقال آن به کارخانه از طرف کارخونه فولاد  مطرح و قراردادهایی منعقد شده است.

وی بودجه مورد نیاز جهت تکمیل فاضلاب شهر اقلید را  ۴۰۰میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بحث خرید پساب قطعی با دبی  ۷۰متر در ثانیه به عنوان یک موضوع برد-برد در مرحله انعقاد قرارداد مالی است.

وی فرودگاه شمال فارس را یک پروژه ملی برشمرد و گفت: توافق شد فرودگاه شمال فارس نماد اتحاد و همدلی بین شهرستانهای این منطقه باشد.وی با اشاره به تغییر نام این فرودگاه در بعضی مکاتبات به فرودگاه آباده گفت: با اعتراض مسئولین شهرستان به وزیر و نامه نگاری انجام شده این نام دوباره به نام شهدای شمال فارس تغییر پیدا کرد. صالحی، جاده اقلید-یاسوج را تنها راه اصلی تعریف شده برای اقلید برشمرد و گفت: بقیه راههای اقلید راههای فرعی و روستایی است. وی یا اشاره به محور ورودی سورمق به اقلید به عنوان جاده‌ای خطرناک، کم عرض و باحجم تردد بالا گفت: تصادفات بسیاری در این محور رخ می داد که دارای صدمات جانی و مالی برای مردم بود. وی از استانداردسازی این جاده با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومن و با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و تعریض پل راه آهن این مسیر را   بخش پایانی این جاده برشمرد.

این نماینده مجلس؛ حداقل اعتبار لازم برای جاده اقلید-یاسوج(یا طریق الرضا) را  ۵هزار میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: اعتبار دولتی این پروژه ممکن است به ۲۰ میلیارد برسد و لازم است از ظرفیتهای قانونی ماده ۵۶ بودجه در استفاده از ظرفیت بانک‌ها و اخذ تسهیلات  برای تکمیل این پروژه استفاده کنیم.وی از بودجه ۵۰۰میلیاردتومن برای تکمیل قطعه ۲و ۳و ۴  این پروژه خبر داد و گفت: قطعه ۱تکمیل شده و قطعه ۲ از پشت دانشگاه دولتی تا ورودی تونل و قطعه ۳  دردشت نمدان و قطعه۴ از روستای آب باریک تا روستای اسپاس خواهد بود که  حدود ۸۰۰تا هزار میلیارد تومن اعتبار برای این مسیر بودجه نیاز داریم.

نماینده مردم شهرستان اقلید با اشاره به  اعتبار ۵۰۰میلیارد تومنی این پروژه از محل تسهیلات بانکهای تجارت و ملی گفت: چیزی حدود ۲۰۰میلیارد در سفردوم دولت برای تکمیل بخشهایی از این پروژه در نظر گرفته شده و مابقی نیز در دل بودجه های سالیانه تامین خواهد شد.

وی در خصوص مرکز ناباروری شهرستان های اقلید گفت: در برخی از شهرستانهایی که ساختمان آماده داشتند و مشکل تجهیزات داشتند مشکل در حد راه اندازی برطرف شده است ولی اقلید متاسفانه به دلیل نبود فضای مناسب به  ۵و نیم‌میلیارد تومان هزینه‌کرد نیاز دارد که دانشگاه علوم پزشکی تا کنون ۱ونیم میلیارد تومان به بیمارستان اقلید کمک کرده ولی هنوز ۴میلیارد تومن اعتبار نیاز مالی تامین نشده که با توجه به دستور وزیر به عنوان یکی از  اولویت‌ها اعلام شده و این مورد باید از طریق وزارتخانه تامین اعتبار شود. صالحی از کمک ۳۰میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت  خبر داد و گفت: در بحث کرونا و خرید تجهیزات کمک زیادی از طرف خیرین شهرستان انجام شده است . وی در تشزیح برنامه های شهرستان اقلید در حوزه گردشگری گفت:  شهرستان اقلید میزبان مسافران بسیاری از استانهای یزد و اصفهان است. وی گفت: مشکل  منطقه گردشگری تنگ براق  دیگر اماکن گردشگری شهرستان  عدم وجود متولی مشخص  است. نماینده مردم شهرستان اقلید از طرح مطالعاتی با اعتبارات شهرستان و با کمک اداره کل میراث فرهنگی خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی مانند حریم رودخانه، معارضات مردم بومی، منابع طبیعی و محیط زیست، طرح نهایی تنگ براق به عنوان یک منطقه گردشگری در فارس نهایی می‌شود تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار  گیرد.

وی از آمادگی شهرستان در جهت همکاری با سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری خبر داد و گفت در بحث تنگ براق و پارک انقلاب هم شهرداری و هم‌میراث فرهنگی آمادگی همکاری دارند. نماینده مردم شهرستان اقلید از اخذ ۱۸۰ کیلومتر مجوز فیبر نوری برای کل روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: به صورت عملیاتی فیبر نوری روستایی هنوز آغاز بکار  نکرده است.

true
true
از حضور سرمایه‌گذاران در عرصه گردشگری اقلید استقبال می کنیم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true