×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

خبر فوری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
از برنامه جامع بیست ساله ۱۴۲۰ شیراز به جز تشكيل يك جلسه مقدماتي بی اطلاعيم

عده‌ای تشنه گرفتن «لذت وحدت ملی» از  مردم هستند، به گزارش جلال الدین عرفانی خبرنگار شهر مردم، تقدیر از حرکت اخیر حمله پهپادی و موشکی به اسرائیل، آغازگر سخنان عضو شورای شهر شیراز، در نطق پیش از دستور اولین جلسه شورای شهر شیراز، در سال جدبد بود.

مهدی طاهری، با اشاره به رکوردشکنی شیراز، در پذیرایی از مهمانان نوروزی و خسته نباشید به کارکنان شهرداری شیراز، در مهمان نوازی خوب، گفت: شيراز، نه تنها در نوروز، بلكه در ساير ايام سال نيز بايد ظرفيت پذيرايي و ميزباني مطلوب از گردشگران را فراهم داشته باشد.

وی، با اشاره به برخی سخنان امام جمعه شیراز، در خصوص پرداختن و تبیین گردشگری، اظهار داشت: این گلایه، نشان می دهد، رفتار لازم در حوزه گردشگري، به صورت يك فرهنگ يكپارچه، تبديل نشده كه در اين خصوص، همت و اقدام مشترک وزراتین محترم گردشگري و آموزش و پرورش، لازمه تحقق آن است.

چند تذکر به شهردار شیراز، ادامه سخنان طاهری، در نطق پیش از دستورش بود و افزود: در موضوع اسکن اسناد حقوقی شهرداری، گزارش مبسوط و كاملی، تهيه و به شورا ارسال شود. تقاضا دارم تا كميسيون برنامه و بودجه، حقوقي و املاك شورا، گزارش را رسيدگي كنند.

دغدغه چند ساله مردم شیراز و مصوبات این شورا، برای تعیین تکلیف چهره ی دروازه کازرون و اصلاح رخنمون حرم مطهر سید تاج الدین غریب(ع)، از دیگر مواردی بود که وی خواستار اجرایی شدن آن، توسط شهرداری شیراز شد.

طاهری، با گلایه از عدم تدوين دائره المعارف یا دانشنامه چند زبانه شیراز و گیر افتادن آن، در  پیچ و خم بوروكراسي هاي شهرداري، گرفتاری مشابه ساخت سمفوني شيراز و عدم تدوين کتاب(هند بوك) قرادادهای تیپ شهرداری، علي رغم مصوبه شورا، خواستار توجه ویژه شهرداری، به اجرایی شدن این موارد شد.

عضو شورای شهر شیراز، اضافه کرد: طبق تصمیم شورا، مقرر بود تا سند برنامه جامع بیست ساله ۱۴۲۰ شیراز، مورد بازنگری قرار گيرد، ما از اقدامات و نتايج اين كار، به جز تشكيل يك جلسه مقدماتي، بي اطلاعيم.

توقف در اجرايي نمودن قراردادهایی كه در اثر نظارت دستگاه های نظارتی یا امنیتی، متوقف مانده اند، دیگر موضوع تذکر این عضو شورا، به شهردار شیراز بود.

وی، با اشاره به پیگیری قضایی این موارد، تصریح کرد: از طرفی اصول قراردادها واضح اند و كارگزاران حقوقي در دستگاه هاي نظارتی نيز بر آن مسلط، آيا دستگاه ها، زيان های بعضا بزرگ وارده به بودجه عمومی شهرداری و مردم را که ناشی از این دست دستور توقف هاست، عهده دار مي شوند؟ و آيا كارشناسان نظارتی خود را مطلق در نظارت، فرض نموده و خود را مبری از هر نوع وقوع خسارت بر شهروندان اين شهر مقدس می دانند؟

عضو شورای شهر شیراز، خطاب به برخی نمایندگان مردم در مجلس هم گفت: مردم، ركن اصلی انقلاب اسلامي هستند، مردم، مسلمان باشند يا غير مسلمان، شیعه یا سنی، زن يا مرد، همراه با انقلاب باشند يا در موضعي لجوجانه با آرمان هاي انقلاب، هم تيپ لباس های غربی باشند يا خـير، همه و همه ی اين درست و غلط ها، مردم و تابعين جمهوري اسلامي ايران هستند. خوشمان بيايد يا خير، همه تحت شمول يك پرچم مقدس سه رنگ و یک قانون اساسی هستند.

وی، اظهار داشت: شما را به خدا، به راي مردم احترام بگذاريد، دست از دخالت های بی جا بردارید. بگذارید شورائیان، کار خودشان را بکنند. شما خوشت بیاید یا نیاید، آنها مثل شما به حکم فلان رئیس، منصوب نشده اند، بلکه با اراده ی مردم بر این کرسی ها نشسته اند.

طاهری، گفت: از سوی دیگر، با شناخت حقیر از نماد وحدت ملی کشور، یعنی همانا شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی، يقين دارم اگر او، اكنون در كنارمان بود، باز هم مي گفت، اينها دختران و پسران من و شما هستند. او از عمق وجود، به مردم اعتقاد داشت. او حتی سربازان کشورش را برای دفاع ملی، در خارج از کشور آرایش داد تا دولت داعش را خرد کند. او مردم را به عنوان نهاد اساسي حكومت مي دانست. مردم را ستون اصلي بوجود آورنده و حفظ كننده انقلاب اسلامي، می دانست و از نفرت پراكني و لجوج پروري، بيزار بود.

وی، اضافه کرد: چرا عده ای، تشنه گرفتن «لذت وحدت ملی» از این مردم هستند، چرا بلد نیستیم وحدت ملی را درست تبیین یا تفهیم یا پیاده کنیم. به بنده بفرمایید، پدر و مادر عاقل و دورانديش، با دختر يا پسر لجوج خود، آیا راه تربیت را پیشه می کند یا تنبیه را؟

وی، با اشاره به اینکه گذشتگان، در تربيت نوجوانان و جوانان، كوتاهي داشته اند، گفت: من، بارها آموزش و پرورش را مقصر اصلي آن دانسته و هنوز معتقدم «انقلاب اسلامي» به آموزش و پرورش در هيمنه ی يك «انقلاب و تحول» وارد نشده است. در رکن آموزش، بهترين تدريس فيزيك، رياضي و ادبيات را داريم اما در رکن پرورش، دختران مادر و پسران پدر آینده را تربيت نكرده اند.

وی، اظهار داشت: اخيرا اخبار ناپسندي از عدم توجه به جايگاه نمايندگان مردم، در شوراي اسلامي شهر شيراز، توسط چند نفر از كاركنان شهرداری را در شورا شنيده ايم که تاكيد و تقاضا دارم تا رياست شورا، قاطعانه و بدون هيچ چشم پوشي، به اين موضوعات رسيدگي فرموده و با جابجایی هر يك از كاركنان خاطی که به هر دليل، درك درستي از جايگاه و ماهيت شورا و نمايندگان مردم را ندارند، برخورد لازم صورت گیرد.

true
true
از برنامه جامع بیست ساله ۱۴۲۰ شیراز به جز تشكيل يك جلسه مقدماتي بی اطلاعيم
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

true